Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat
5.6.2021 | Petr Prokopec
Že máte napjatý rozpočet ještě neznamená, že se při výběru pro vás nové ojetiny musíte smířit s poruchovým autem. Podle statistik TÜV pro rok 2021 je i v cenách okolo 130 tisíc Kč z čeho vybírat.
Omezení v České republice jsou sice aktuálně značně rozvolněná, koronavirus ovšem pořád nikam nezmizel. Je otázkou, do jaké míry nás bude ještě ohrožovat, vedle samotné nemoci nás ale trápí i její nepřímé dopady, které vedou ke spirále ekonomických nejistot majících pochopitelně dopad i na automobilový sektor. Nové vozy jsou navíc díky stále většímu množství regulací jen dražší, a tak mnohé snáze než autorizovaná dealerství nalákají autobazary.
U ojetých aut je nicméně třeba počítat s tím, že k nim jednoho dne přijdete, otočíte klíčkem a ono se nic nestane. Uplatnit přitom již nejspíše nepůjde záruku, rozhodně ne u aut, na která se podíváme dnes. Ani taková vás ale nemusí zruinovat, stačí si vzít do ruky spolehlivý bedekr a volit z vozů, které se jeví být statistiky nejspolehlivější.
Takovým autům se nevěnujeme zdaleka poprvé, situace na trhu se ale stále mění - jak z hlediska samotných aut, tak jejich cen. Vzešli jsme tedy z dat aktuálního TÜV Reportu pro rok 2021, který se opírá o data německých stanic technické kontroly, jejichž závěry nejsou ovlivněné náladami majitelů. Místo toho tu jednoduše máte suchý přehled toho, jak často dané vozy v průměru trpí nějakými problémy, a to navíc v kombinaci s průměrným nájezdem. Snadno si tedy můžete vybrat dle svých individuálních potřeb a finančních možností.
Tyto údaje jsme dali dohromady se současnými cenami ojetin a drželi se hranice 5 000 Eur, tedy asi 130 tisíc Kč dle nabídky Mobile.de, největšího to automobilového tržiště starého kontinentu. Právě taková jsou nyní řadou lidí vyhledávána nejvíce, pročež se obezřetnost vyplatí více než kdy dříve. Mimo to je třeba i umět číst mezi řádky, neboť jak je patrné z výsledků, jen málokteré modely si drží vysokou úroveň kvality i napříč několika generacemi.
Typickým takovým příkladem je VW Golf, jehož šestá generace figuruje mezi nejméně problematickými vozy ve stáří od deseti do jedenácti let. S nástupcem se ale již v žebříčku neshledáte, což jednoduše znamená, že s úrovní šel dolů. A když si uvědomíme, že na základě mnoha testů je sedmá generace stále lepší než současné provedení s pořadovým číslem osm, vyhlídky do budoucna nejsou úplně pozitivní.
Kde naopak chybu zjevně neuděláte, to je Golf Plus. Verze se zvýšenou střechou se v přehledu objevuje hned dvakrát, stejně jako třeba Mini druhé generace. Výroba obou vozů nicméně skončila v roce 2014, což znamená, že mezi nejnovějšími automobily je hledat nemůžete. Na druhou stranu, hlavně britský vůz je stylovkou, která je jako nová spojena s vyšší cenou. Pokud tedy chcete ono auto do 130 tisíc, je třeba hledat mezi staršími kusy.
Ještě než přitom zamíříme za konkrétními výsledky, musíme poukázat na úspěch Hondy Jazz mezi nejstaršími ojetinami. Japonský hatchback je totiž i jako deseti- či jedenáctiletý na stejné úrovni jako průměr v kategorii šesti- a sedmiletých aut. A pokud sáhnete po osmi- či devítiletém exempláři, pak ten je na tom ještě lépe. Když k tomu poté ještě navíc přihodíte velkorysý vnitřní prostor a cenu od 3 100 Eur (asi 79 tisíc Kč), je to jeden z horkých favoritů.
Dalším, možná i překvapivým favoritem v Česku jistě bude Škoda Fabia, která bodovala mezi maximálně pětiletými auty, což je věk, ve kterém se též dá dostat za cenu do 130 tisíc. U nás bývá jako nová bestsellerem mezi soukromými kupujícími a takoví lidé kupují ojetiny především.
Dost bylo řečí, kompletní přehled nejspolehlivějších ojetých aut všech stáří, která se v dobrém stavu s cenou vejdou do zmíněného limitu, následuje. A to i s průměrnou mírou poruchovosti - čím nižší je, tím pochopitelně lépe.
Kategorie dvou- a tříletých aut
3. Volkswagen Polo - míra poruchovosti: 4,5
2. Toyota Yaris - míra poruchovosti: 4,4
1. Kia Venga - míra poruchovosti: 4,1



Foto: Automobilky
Kategorie čtyř- a pětiletých aut
3. Toyota Verso - míra poruchovosti: 7,1
2. Škoda Fabia - míra poruchovosti: 6,7
1. Seat Altea - míra poruchovosti: 6,6
Kategorie šesti- a sedmiletých aut
3. Mini - míra poruchovosti: 10,6
2. Mazda 2 - míra poruchovosti: 10,5
1. Mazda 3 - míra poruchovosti: 10,0
Kategorie osmi- a devítiletých aut
3. Mini - míra poruchovosti: 14,4
2. Honda Jazz - míra poruchovosti: 14,0
1. VW Golf Plus - míra poruchovosti: 13,3
Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut
3. VW Golf VI - míra poruchovosti: 17,1
2. VW Golf Plus - míra poruchovosti: 16,4
1. Honda Jazz - míra poruchovosti: 14,8
Zdroje: TÜV, Mobile.de
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
Nejnovější články
Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 2 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 3 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 5 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 6 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva