Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka
4.5.2021 | Mirek Mazal
Sedmička nejhorších německých statistik spolehlivosti má pro letošní rok novou podobu. K více či měně očekávaným modelům se ale i tentokrát přidává celá značka - Dacia.
Pakliže chcete sáhnout po ojetině, jedním z hlavních měřítek atraktivity bude jistě spolehlivost toho kterého modelu. V jejím případě nabízí pomocnou ruku s orientací data německých technických kontrol TÜV, která evidují údaje z milionů aut kontrolovaných servisními techniky každý rok. Hodnoceno bylo tentokrát 237 neobvyklejších modelů rozdělených do pěti věkových kategorií a byť z podstaty nejde o neprůstřelné měřítko kvality, s tak rozsáhlým spektrem vstupních dat naznačuje mnohé.
Z výsledků TÜV je možné dávat dohromady rozdílné dílčí přehledy, a tak se k nim pravidelně vrací. Dnes si ovšem posvítíme na už tradiční sedmičku nejhůře hodnocených aut vyhlašovaných Němci, z nichž jedno je ale už skoro stejně tradičně množinou - jde o celou značku. Že naši západní sousedé radí se všem do jednoho vyhnout, asi nemusíme dodávat, kdybyste ale přesto po některém z těchto aut zatoužili a chtěli vědět, na co si dát pozor, přidáváme také typické jejich neduhy.
1. Dacia
Pro Dacii je to smutná bilance, neboť srovnání v tomto ohledu s ní nesnese jediná další značka - téměř všichni zástupci rumunské divize Renaultu se objevují v červené, tedy nejhorší oblasti aktuální statistiky poruch bez ohledu na stáří. A osm z posledních dvaceti míst absolutně patří Daciím. Už na prvních STK vykazují významné defekty Logan i Duster, Lodgy, Dokker i Sandero a přibývajícími léty se situace nelepší - v kategorii osmi- až devítiletých aut Dacie okupují celou trojici nejhorších vozů. To je zcela bezkonkurenční bilance.
Technici neshledali žádný zásadní pokrok napříč modelovými řadami a jednotlivými generacemi během posledních let, třebaže výsledky nejsou ve všech věkových katogoriích konzistentně špatné. Problémem je nakonec vše od elementární techniku až po korozi karoserie, dříve a nebo později.



Foto: Dacia
2. Citroën Berlingo
Berlingo je mnohými považováno za skvělé rodinné auto díky své prostornosti a praktickému interiéru. Může být, dobrý první dojem ale značně stírají nadstandardně vysoké náklady na údržbu a opravy. Za dva až tři roky od novoty se Francouz v lecčem podobá výše popsané tragédii z Rumunska. Citroën kopíruje Dacii zejména ztrátami oleje, poruchami elektroniky, opotřebovaným řízením či nefunkčními brzdami. Závažné nedostatky přibývají s rostoucím věkem.
3. Volkswagen Passat CC
Německá auta si v německých statistikách spolehlivosti obecně nevedou špatně, pár černých ovcí se ale najde. Tou vůbec největší je čtyřdveřové kupé s nepraktickým kufrem odvozené od klasického Passatu. Jde o hojně využívané přibližovadlo, které na sobě nechává znatelné následky používání. Problémy jsou hlavně s benzínovými motory TSI, naftové varianty jsou na tom citelně lépe. Nedostatky se objevují také na zavěšení a brzdové soustavě.
4. VW Sharan/Seat Alhambra
Dvě velkoprostorová MPV nemohou svým zpracováním konkurovat většině konkurence, třebaže se svými vysokými nájezdy to nemají jednoduché. Do pěti let se objevují potíže s odpružením zvýšené karoserie, někteří majitelé proklínali osvětlení a nejhorší je asi přítomnost koroze u obou modelů. Odhalená slabá místa vyniknou nejčastěji po deseti až jedenácti letech.
5. Fiat Punto
Fiat léta bojoval s antikorozní ochranou, která se u Punta povedla, množství jiných problémů ale zůstalo. Pětileté ojetiny obsadily poslední příčky souhrnného hodnocení, verdikt odpovídá nutnému dolévání oleje, seřizování světel a hlídání funkčnosti tlumičů. Majitelé nemohou přehlížet ani záznamy o častých vadách brzdového systému.
6. Renault Kangoo
Špatné zprávy má TÜV i v případě samotného Renaultu. Kromě kritiky Dacie si nezaslouží pochvalu ani Kangoo, které se vzhledově podobá Berlingu. Bohužel jen u stejné siluety nezůstalo, protože oba vozy se budou stejně často potkávat v servisu jako na silnici. Podprůměrnou výdrž u aut rozličných stáří vykázaly pružiny a tlumiče, a také je často kritizováno osvětlení.
7. Renault Twingo
Twingo bylo po léta populární a prodejně úspěšné auto, dnes si jeho první dvě generace ale říkají spíše o čelní příčky v žebříčku nespolehlivých modelů napříč věkem a třídami - jediného pořádného soupeře v tomto ohledu má Dacií. U první generace se potíže týkají prakticky všech oblastí. Němci nejvíce zmiňují stávkující elektroniku, špatné těsnění hlavy válců, korozi a únik provozních kapalin.
Druhá generace znamenala mírné zlepšení, ale stále u něj zůstal nepřehlédnutelný černý puntík kvůli vadným pružinám hromadně opravovaným v roce 2009. Další starosti přinesly nesprávně nainstalované ventily motoru. Nebezpečná koroze brzdového systému, ztráta oleje nebo poškození vysokotlakých čerpadel jsou jen dalším důvodem, proč odmítnout někdy i lákavé nabídky novějšího malého Renaultu.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Nejnovější články
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 41 minutami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před hodinou
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 2 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 4 hodinami
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 10:21 - M.Z.
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
