Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchová auta podle ADAC: Tyto vozy nejčastěji nedojíždí do cíle
1.5.2021 | Petr Miler
Asi největší obavou motoristů je, že jejich vůz nedojede tam, kam mají zrovna namířeno. Německý autoklub ve své tradiční studii konstatuje, kterým automobilům se něco takového stává na tamních silnicích nejčastěji.
Pokud uvažujete o koupi ojetého vozu, obezřetnost je vždy na místě. Stačí málo a vaše peníze mohou vyletět výfukem za auto, které je spíše k zlosti než k užitku. Nápomocna ve výběru toho správného modelu je řada anket, průzkumů a studií založených na všelijakých statistikách i zkušenostech samotných majitelů. A byť jejich závěry nikdy nejsou stoprocentní, dávají vždy nějaké vodítko k tomu, jakým vozům dát mezi novými či ojetými modely přednost a jakým nikoli.
Jednou z takových je i tradiční Pannenstatistik německého autoklubu ADAC, která dává dohromady data o výjezdech jeho asistenční služby. Ta za poslední rok zaevidovala 3,4 milionů případů, což sice o podstatných 400 tisíc výjezdů méně než v předchozím roce (důvod uhádnete - začíná na „k” a končí na „oronavirus”), pořád je to ale skoro 10 tisíc akcí za den. To je i při velikosti Německa a frekvenci tamní dopravy velmi vysoké číslo, ze kterého lze usuzovat, s jakými vozy jsou problémy častěji než s jinými.
Zajímavé je, že jednou z nejčastějších příčin se náhle stalo specifické selhání elektrického auta (pohon, dobíjení nebo zcela vybitá baterie), na které připadá 4,4 procenta výjezdů. Může se to zdát málo, ADAC ale upozorňuje, že vzhledem k průměrnému stáří elektrických aut (skoro nic) a jejich četnosti (stále velmi malá) je to neobyčejně mnoho. U konvenčních aut jsou časté problémy s elektronikou (15,1 %), naopak téměř vymizely problémy s chlazením (0,1 %).
Přibývá ovšem defektů pneumatik (14,2 %), což je historicky bezprecedentní číslo. Lidem ze staré školy přijde jistě absurdní volat si kvůli píchlé pneumatice odtahovku, ADAC ale správné poukazuje na to, že dotyčným obvykle ani nic jiného nezbývá. Rezervních kol jsme se vzdali kvůli snížení nákladů a spotřeby a lepicí sada při jakémkoli větším defektu nemá šanci pomoci.
Přesunout se můžeme k „premiantům”, kterým je podle ADAC radno se na dlouhé cestování vyhnout, neboť do cíle nedoráží až příliš často. Jejich kompletní přehled najdete níže, pár výsledků z nic ale vypíchneme. Zaujmout může palec dolů pro Mercedes třídy E, který platí za velmi spolehlivý vůz, modelové roky 2011 a 2012 se ale zjevně nepovedly.
Pozoruhodná je pozice populárních Korejců, zejména Kie Ceed a Kie Sportage, které jsou v případě podobných ročníků opravdu hodně, časem ale míří nahoru. Opačný trend ale zaznamenávají Renaulty a také Nissan Qashqai. Zmínit se dále sluší, že mezi vozy, které postávaly na pokraji silnice nejčastěji, je velké množství MPV. Figuruje zde jak Opel Meriva, taky Ford C-Max a S-Max, i Seat Alhambra a VW Sharan.
Výčet všech vozů, kterým ADAC dává palec dolů, následuje.
Auta s nejčastějšími selháními na cestách dle ADAC Pannenstatistik 2021
Nejhorší miniauta

Nejhorší malá auta
Nejhorší auta nižší střední třídy
Nejhorší auta střední třídy
Nejhorší auta vyšší střední třídy
Nejhorší dodávky



ADAC v loňském roce vyjel k 3,4 milionům případů. Na základě toho vznikl žebříček nespolehlivosti aut, ve kterém nejvíce ční výše zmíněné modely. Foto: ADAC
Zdroj: ADAC
Bleskovky
Nejčtenější články
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
29.9.2025
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
