Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchová auta podle ADAC: Tyto vozy nejčastěji nedojíždí do cíle
1.5.2021 | Petr Miler
Asi největší obavou motoristů je, že jejich vůz nedojede tam, kam mají zrovna namířeno. Německý autoklub ve své tradiční studii konstatuje, kterým automobilům se něco takového stává na tamních silnicích nejčastěji.
Pokud uvažujete o koupi ojetého vozu, obezřetnost je vždy na místě. Stačí málo a vaše peníze mohou vyletět výfukem za auto, které je spíše k zlosti než k užitku. Nápomocna ve výběru toho správného modelu je řada anket, průzkumů a studií založených na všelijakých statistikách i zkušenostech samotných majitelů. A byť jejich závěry nikdy nejsou stoprocentní, dávají vždy nějaké vodítko k tomu, jakým vozům dát mezi novými či ojetými modely přednost a jakým nikoli.
Jednou z takových je i tradiční Pannenstatistik německého autoklubu ADAC, která dává dohromady data o výjezdech jeho asistenční služby. Ta za poslední rok zaevidovala 3,4 milionů případů, což sice o podstatných 400 tisíc výjezdů méně než v předchozím roce (důvod uhádnete - začíná na „k” a končí na „oronavirus”), pořád je to ale skoro 10 tisíc akcí za den. To je i při velikosti Německa a frekvenci tamní dopravy velmi vysoké číslo, ze kterého lze usuzovat, s jakými vozy jsou problémy častěji než s jinými.
Zajímavé je, že jednou z nejčastějších příčin se náhle stalo specifické selhání elektrického auta (pohon, dobíjení nebo zcela vybitá baterie), na které připadá 4,4 procenta výjezdů. Může se to zdát málo, ADAC ale upozorňuje, že vzhledem k průměrnému stáří elektrických aut (skoro nic) a jejich četnosti (stále velmi malá) je to neobyčejně mnoho. U konvenčních aut jsou časté problémy s elektronikou (15,1 %), naopak téměř vymizely problémy s chlazením (0,1 %).
Přibývá ovšem defektů pneumatik (14,2 %), což je historicky bezprecedentní číslo. Lidem ze staré školy přijde jistě absurdní volat si kvůli píchlé pneumatice odtahovku, ADAC ale správné poukazuje na to, že dotyčným obvykle ani nic jiného nezbývá. Rezervních kol jsme se vzdali kvůli snížení nákladů a spotřeby a lepicí sada při jakémkoli větším defektu nemá šanci pomoci.
Přesunout se můžeme k „premiantům”, kterým je podle ADAC radno se na dlouhé cestování vyhnout, neboť do cíle nedoráží až příliš často. Jejich kompletní přehled najdete níže, pár výsledků z nic ale vypíchneme. Zaujmout může palec dolů pro Mercedes třídy E, který platí za velmi spolehlivý vůz, modelové roky 2011 a 2012 se ale zjevně nepovedly.
Pozoruhodná je pozice populárních Korejců, zejména Kie Ceed a Kie Sportage, které jsou v případě podobných ročníků opravdu hodně, časem ale míří nahoru. Opačný trend ale zaznamenávají Renaulty a také Nissan Qashqai. Zmínit se dále sluší, že mezi vozy, které postávaly na pokraji silnice nejčastěji, je velké množství MPV. Figuruje zde jak Opel Meriva, taky Ford C-Max a S-Max, i Seat Alhambra a VW Sharan.
Výčet všech vozů, kterým ADAC dává palec dolů, následuje.
Auta s nejčastějšími selháními na cestách dle ADAC Pannenstatistik 2021
Nejhorší miniauta
Nejhorší malá auta
Nejhorší auta nižší střední třídy
Nejhorší auta střední třídy
Nejhorší auta vyšší střední třídy
Nejhorší dodávky
ADAC v loňském roce vyjel k 3,4 milionům případů. Na základě toho vznikl žebříček nespolehlivosti aut, ve kterém nejvíce ční výše zmíněné modely. Foto: ADAC
Zdroj: ADAC
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva