Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci značně přitvrzují pokuty na silnicích, na co vše bude třeba dát si větší pozor?
22.4.2021 | Petr Prokopec
Pokud ještě někdy bude možné vyrazit k našim západní sousedům jen tak třeba po cestě na dovolenou, bude třeba si dát na silnicích na některé věci větší pozor. Jinak hrozí opravdu tučné postihy.
Po bezpečných silnicích touží snad každý rozumný člověk. Ve výsledku tedy není překvapivé, že byla sepsána celá řada zákonů a pravidel, jež provoz upravují. Za jejich porušení jsou pak motoristé pokutováni, což je má přivést k rozumu, pokud jej dost nevzali do hrsti předem. Bohužel, jak už se stalo špatným zvykem, ušlechtilé záměry se povětšinou míjejí s ušlechtilým výsledkem. A nejinak je tomu i v případě systému pokut, který stále zřetelněji slouží spíše k plnění státní kasy než umravňování řidičů. A Německo kráčí tímto směrem novelou silničního zákona.
Zatím není jisté, kdy začne platit, stát si však s jeho pomocí hodlá řádně vylepšit svou finanční bilanci, která za uplynulý rok utrpěla podobně, jako ta česká. To nyní ponechme stranou, místo toho si posvítíme na ony pokuty, které se v některých případech citelně zvýší.
„Je to záležitost vaší peněženky, nikoliv vašeho řidičského průkazu,“ potvrdil výše zmíněnou skutečnost německý ministr dopravy Andreas Scheuer. Dle novely silničního zákona totiž nevzroste bodový postih za jednotlivé přestupky, který by nakonec vedl k odebrání řidičského průkazu. Místo toho byla změněna jen výše pokut.
Co přesně se změní? Pokud zastavíte na místě vyhrazeném invalidům, budete nově místo 35 platit 55 Eur (910 až 1 430 Kč). Zvýšena na 100 Eur (cca 2 580 Kč) pak byla pokuta za stání na místech vyhrazených požární ochraně, zatímco za stání na kolejích motoristé zaplatí 70 Eur (1 810 Kč) a za bránění tramvaji v cestě 80 Eur (2 070 Kč). Nevytvoření uličky pro záchranáře nebo zneužití pak bude odměněno až 320 Eury (8 280 Kč) a měsíční ztrátou řidičáku.
Němci si kromě toho hodlají posvítit na automobilové pozéry, pročež bezdůvodné vytáčení motoru či bezdůvodné popojíždění přijde řidiče na 100 Eur (2 590 Kč) místo předchozích 20 (520 Kč). Dost by nás přitom zajímalo, jak hlavně druhý zmíněný případ chtějí naši sousedé vymáhat, to ale nechme na nich. Místo toho dodáme, že nelegální užití cyklostezek a chodníků bude taktéž pokutováno 100 Eury
Ve finále jsme u rychlosti, kdy pokuty za překročení limitu o 10, 15 či 20 km/h vzrostly dvojnásobně. Čím více jedete, tím je procentní nárůst menší, ovšem ten absolutní vyšší. Kompletní přehled změn následuje, maximem je nově až 800 Eur (skoro 21 tisíc Kč).
Nové pokuty za překročení nejvyšší povolené rychlosti v městských oblastech
• do 10 km/h: 30 eur (dříve 15 eur)
• o 11 až 15 km/h: 50 eur (dříve 25 eur)
• o 16 až 20 km/h: 70 eur (dříve 35 eur)
• o 21 až 25 km/h: 115 eur (dříve 80 eur)
• o 26 až 30 km/h: 180 eur (dříve 100 eur)
• o 31 až 40 km/h : 260 euro (dříve 160 eur)
• o 41 až 50 km/h: 400 euro (dříve 200 eur)
• o 51 až 60 km/h: 560 euro (dříve 280 eur)
• o 61 až 70 km/h: 700 euro (dříve 480 eur)
• o více než 70 km/h příliš rychlé: 800 eur (dříve 680 eur)
Nové pokuty za překročení nejvyšší povolené rychlosti mimo město
• o 10 km/h: 20 eur (dříve 10 eur)
• o 11 až 15 km/h: 40 eur (dříve 20 eur)
• o 16 až 20 km/h: 60 eur (dříve 30 eur)
• o 21 až 25 km/h: 100 eur (dříve 70 eur)
• o 26 až 30 km/h: 150 eur (dříve 80 eur)
• o 31 až 40 km/h: 200 eur (dříve 120 eur)
• o 41 až 50 km/h: 320 eur (dříve 160 eur)
• o 51 až 60 km/h: 480 eur (dříve 240 eur)
• o 61 až 70 km/h: 600 eur (dříve 440 eur)
• o více než 70 km/h: 700 eur (dříve 600 eur)
Z kroku německé vlády nemůžeme jásat, bezpečnější silnice přinese jen stěží. Dá se ale předpokládat, že o to politikům ani nešlo. Ze eráru se v poslední době rozdává ve velkém a peníze do rozpočtu samy zpět nenaskáčou. Řidiči byli vždy spolehlivými dojnými kravami a zůstávají jimi zjevně i nadále.
Němci si loni pořídili nová auta. I na ta je nejspíše třeba vydělat vyššími pokutami. Foto: BMW
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva