Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci srovnali 10 kombíků s obdobnými SUV a řekli, co je z každého páru lepší
9.3.2021 | Petr Prokopec
Člověk by řekl, že si každý může vybrat podle svého gusta, Němci ale mají na vše tabulky a ty vždy vyberou to „objektivně” lepší. Podle této metriky se SUV zdají být modlou doby tak nějak omylem.
Ještě před několika málo lety existoval pro české řidiče jediný ideál, a to dieselové kombi, nejlépe i s pohonem všech kol. Tedy v podstatě dokonale univerzální vůz, s jehož pomocí jste zvládli odvézt cokoliv kamkoliv, a to navíc levně a vlastně i poměrně rychle. Ovšem i tuzemští chalupáři začali propadat nové modle skryté za trojici písmen. SUV nicméně nepřebírají nadvládu jen nad Českem, ale rovněž nad celou Evropou, neboť loni měly na celkových registracích starého kontinentu takřka 45procentní podíl.
Jsou ale SUV skutečně lepší než kombíky? Nebo za jejich nadvládou stojí pouze módní trendy, kvůli nimž zaplatíte mnohem více peněz za daleko méně praktické a mnohem žíznivější auto? To se rozhodl zjistit německý Auto Bild, který proti sobě postavil dvacítku modelů od deseti nejznámějších výrobců. V mnoha případech jde navíc o vozy užívající tutéž architekturu, načež bude více než zajímavé zjistit, co s toutéž platformou a pohonnými jednotkami nakládá lépe.
BMW X1 versus BMW 3 Touring
V případě mnichovské automobilky je SUV možná i poněkud paradoxně tím levnějším. Je ale třeba připomenout, že BMW X1 je postaveno na platformě UKL, již používá i Mini a která upřednostňuje pohon všech kol. Do jisté míry tak vlastně nejde o pravověrný produkt značky. Řada 3 má nižší spotřebu, stejně jako nabízí větší vnitřní prostor a zejména působivější dynamiku i ovladatelnost. Není tedy překvapivé, že elegantnější kombík je podle Němců jasným vítězem.






Foto: BMW
Kia Sportage versus Kia Ceed SW
Při porovnání korejských sourozenců narazíme pouze na jediný bod, ve kterém Sportage vede, a to je vyšší posez. Ten řada lidí vyhledává ať již kvůli rozhledu nebo kvůli zdravotním komplikacím. Dále nicméně již přebírá nadvládu Ceed SW, který nabízí více místa na obou řadách sedadel, stejně jako válí v zavazadelníku. Přihodit k tomu můžete rychlou a úspornou jízdu, zvláště u mild-hybridního dieselu. Máme tu další německou výhru pro kombíky.
Mazda CX-5 versus Mazda 6 Kombi
Na Mazdu 6 asi jen málokterý majitel nechá dopustit, koneckonců jde o vůz nabízející i nadále slušné řidičské potěšení. V tomto souboji však paradoxně tahá za kratší kus provazu, neboť jakkoliv je o zhruba 26 centimetrů delší, nabízí jen srovnatelné místo pro cestující. Podobně jsou na tom oba japonské vozy také v případě zavazadelníku či samotné kvality jízdy, rozhodující je tak nakonec cena. A ta je nižší u SUV, jež tak získává první výhru.
Opel Grandland X versus Opel Insignia Sports Tourer
Na první pohled se může zdát, že dvojice od Opelu má k sobě stejně blízko jako dvojice od Mazdy. Také v tomto případě se objem zavazadelníku liší jen minimálně, přičemž pokud proti sobě postavíte jedna-šestku, 180 koní a osmistupňový automat (SUV) a dvoulitr, 170 koní a devítistupňový automat (kombi), dostanete i téměř stejnou dynamiku a cenu. Nicméně Insignia Sports Tourer je o půl metru delší, což umocňuje pohodlí posádky. Znovu je to tedy kombík, jenž vítězí.
Peugeot 3008 versus Peugeot 308 SW
V případě francouzské automobilky není volba až tak jednoduchá. V případě kombíku lze počítat až s 1660litrovou kapacitou zavazadelníku, zatímco SUV nabízí více místa pro samotnou posádku, a to i navzdory poměrně širokému středovému tunelu. Navíc nabízí mnohem lepší výhled nejen ven, ale i na palubní desku. A překvapivě se chlubí také lepší akcelerací. Nicméně za vše chce Peugeot také více peněz, což nakonec v kombinaci s oním zavazadelník znovu vede kombi k výhře.
Renault Kadjar versus Renault Mégane Grandtour
V souboji dalšího francouzského dua má kombi navrch v rámci zavazadelníku i tažné kapacity. V interiéru se pak sice musí sklonit před SUV, ovšem rozdíly jsou jen minimální a navíc platí jen u druhé řady sedadel. Ta první je v případě Renaultu Mégane ukotvena níže, což usnadňuje nastupování i vystupování. Jízdně jsou pak na tom oba vozy mdle, přičemž Kadjar nakonec není přesvědčivý ani jako levnější zástupce. Za vítězstvím tak znovu míří kombíky.
Seat Ateca versus Seat Leon ST
Španělská dvojice pomalu naprosto věrně vykresluje, co lze očekávat od různých karosářských variant postavených na téže modulární platformě MQB. Kombíku sice škodí implementace stejného posuvného ovládání klimatizace, jaké dostal do vínku i VW Golf, zatímco SUV disponuje otočnými ovladači, tím jsou ale jeho slabiny u konce. Sedadla jsou komfortnější, jízda dynamičtější a úspornější. A aby toho nebylo málo, je tu také o poznání nižší cena. Kombi tedy znovu vítězí.
Toyota C-HR versus Toyota Corolla Touring Sports
Jen málokterá dvojice je tak blízko u sebe jako v případě Toyoty. C-HR i Corolla disponují stejným hnacím ústrojím, které neoslní ani při sprintech, ani maximálkou. Na druhou stranu však nebudete stavět u každé čerpací stanice. Je nicméně třeba dodat, že SUV se hodí spíše pro dva sedící vpředu, neboť zadní řada místem pro kolena za kombíkem výrazně zaostává. A pokud přijde řeč na zavazadelník, činí rozdíl takřka 600 litrů. Není tedy divu, že kombi zase vítězí.
Volvo XC90 versus Volvo V90
Švédové se kontroverzním omezením maximálky na 180 km/h postarali o to, že kombík SUV neujede, i když je lehčí. Maže se tak jedna z jeho výhod, přičemž tou druhou je níže ukotvené sedadlo. XC90 nicméně může kontrovat možným dokoupením třetí řady sedadel, navíc V90 přebíjí objemem zavazadelníku. Jakkoliv tedy stojí o poznání více, 30centimetrový výškový rozdíl je dokonalým ospravedlněním. Volvo se tak postaralo o teprve druhé vítězství SUV.
VW Tiguan versus VW Passat Variant
Může se zdát, že Passat je tu ve výhodě. Je o zhruba 40 kilo lehčí, stejně jako o 29 centimetrů delší a 16 cm nižší. Nabídnout tak dokáže více místa v zavazadelníku a lepší spotřebu. Ovšem na svět přišel již v roce 2014, zatímco Tiguan postavený na vylepšené verzi platformy MQB přichází s moderními bezpečnostními systémy, multimédii i motory. Navíc ani na jeho zadních sedadlech se cestující nemusí omezovat. A jelikož je levnější, zvedá počet vítězství SUV na tři. Na tři z deseti, to není pro esúvéčka dobrá bilance.
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před hodinouSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před hodinouSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 2 hodinamiChladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 3 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 5 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch