Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte
17.7.2022 | Petr Prokopec
Máte-li rádi, když jste při koupi ojetého auta na koni a můžete si diktovat podmínky, za kterých si jej pořídíte, tohle je i dnes něco pro vás. Nikdo se do něj nehnal do showroomů, nikdo se pro něj nežene ani do bazarů, a tak i je jeho předchůdce vnímán jako lepší volba.
Možná vzpomenete na dobu, kdy jsme se na našich stránkách pravidelně věnovali Fordu B-Max. S tímto malým MPV přišel modrý ovál v roce 2012, když jej představil na autosalonu v Ženevě, kde nás ovšem příliš neoslnil, a to zejména konstrukcí dveří. Vozu jsme tedy nevěštili úspěch a bohužel pro Ford jsme se nemýlili. Už v roce 2012 totiž musel Ford kvůli nezájmu omezovat výrobu a o čtyři léta později raději rovnou vozu vystavil parte.
Je třeba říci, že za koncem vozu stál nezájem pramenící spíše z podivné koncepce, nikoli až tak technických kvalit vozu. Zákazníci sice měli problémy hlavně s litrovými tříválci EcoBoost, mnohé ale vyřešila svolávací akce. Stejně tak byly překonány i potíže spojené s bočními posuvnými dveřmi. Nicméně značnou slabinou se ukázala být defektní palivová pumpa. Stejně jako přední osvětlení. A poněkud paradoxně začal posledním vyrobeným kusům značnou měrou unikat olej, což znamená, že v případě zájmu se jim v bazarech raději vyhněte.
To nás přivádí k cenám, které začínají na zhruba 100 tisících Kč, což je na takové auto za dnešních podmínek lákavá suma. Za takovou můžete počítat s ranými exempláři, které mají na kontě už značný nájezd. Pod kapotou pak povětšinou disponují oněmi tříválci, jejichž výkon startoval na 101 koních. Pokud přitom chcete 120koňovou verzi motoru EcoBoost, pak musíte sáhnout do kapsy o něco hlouběji, zvláště v kombinaci s nižším nájezdem. Otázkou je, zda ale někdo něco takového učiní - přes slušnou vnitřní praktičnost je slabinou Fordu B-Max jeho malý zavazadelník, který standardně pobere jen 280 litrů.
I kvůli tomu je B-Max nežádaným zbožím i v bazarech, zvláště když o pozornost publika musí soupeřit se svým předchůdcem, tedy modelem Fusion. B-Max evidentně nemá mnoho šancí oslnit ani jako levná ojetina.



Ford B-Max neoslnil jako novinka a neoslňuje ani jako ojetina. Praktičnost je celkově solidní i díky posuvným bočním dveřím, ovšem zavazadlový prostor je malý, což je u MPV problém. Foto: Ford
Zdroj dat: TÜV
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
dnesNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 5 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 7 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 8 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
před 10 hodinamiPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan