Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetá auta po kuřácích bývají levné koupě, ale jak je pak zbavit zápachu z cigaret?
28.9.2019 | Mirek Mazal
Tabákový kouř dokáže uvnitř auta zanechat velmi nepříjemné následky, proto ojetiny po kuřácích stojí někdy výrazně méně. Lákají tím ke koupi, dá se ale hlavně zápachu uvnitř zbavit?
Dříve symbol dospělosti a mužnosti na straně jedné a ženské emancipace na straně druhé je dnes vnímán spíše jako anachronismus. Svého času většinou společnosti praktikované kouření se postupně mění v nevítanou závislost, která stojí zdraví závislých a peníze všech. České zdravotnické instituce evidují zhruba třetinu kuřáků mezi tuzemskými obyvateli, z nichž nemalá část nedokáže odolat zapálení cigarety ani za volantem.
Proto je pravděpodobnost setkání s automobilem po kuřákovi docela vysoká. Zejména pro nekuřáky je to velmi odrazující aspekt, což cenu vozu srazí snadno i o desítky tisíc korun níže. Zapáchající, mnohdy i nahnědlý a spáleninami „ozdobený” interiér ke koupi neláká, ale cena může. A nikde není psáno, že silný kuřák nemusí být jinak pečlivý člověk, který udržuje své auto v technicky perfektním stavu. Co tedy dělat, když na takovou ojetinu narazíte, ale o následky kouření nestojíte? Dá se jich ještě nějak zbavit?
S případnými spáleninami to bude složitější, zápach a změnu zbarvení některých částí ale řešit lze. Odstranění zápachu z kabiny je těžká práce, přičemž nejjednodušším řešením se zdá být svěření vozu specializované čistící firmě. Takové řešení je ale také bezpečně nejdražší a z vlastní zkušenosti víme, že ani profesionálové s odvážnými ceníky vždy neuspějí.
Proto si tuto možnost necháme až jako poslední řešení a na základě vlastních poznatků i tipů zkušených se podíváme na to, jak lze se zapáchajícím interiérem bojovat vlastními silami.
Mezi efektivní postupy patří v prvé řadě okamžitá výměna kabinového filtru, který bývá kouřem stále nasáklý a interiér jím bude zásobovat, i když ho celý vyčistíte. Následovat by mělo důkladné vyčištění všech měkkých povrchů, nejlépe pomocí kvalitního tepovače z půjčovny. Někteří zkusili i horkou páru, která někdy stačila k vytáhnutí zbytků usazeného kouře z palubní desky či výplní dveří. Alternativou je přetřít plasty hadrem namáčeným do směsi octu s horkou vodou.
Soubor doma realizovatelných kroků je možné obohatit o poctivou dezinfekci klimatizace, která je beztak doporučená minimálně jednou ročně jako prevence proti zápachu a usazování roztočů. Zkusit lze různé pohlcovačů pachů a pochopitelně nezapomenout na závěrečné ošetření interiéru „voňavou” (každému dle chuti) autokosmetikou pro interiéry, který může zatřít zbytky následků používání auta nevyléčitelném kuřákem.
Méně zasaženým vozidlům pomáhá i opakované parkování s otevřenými okny - na přímém slunci je efekt prý ještě umocněn. Ale možnost dlouhodobého větrání není dostupná pro všechny majitele tabákových ojetin - chce to garáž, přístřešek nebo alespoň vlastní oplocený pozemek a sledovat, jestli nezačíná pršet.
Pokud by nic z toho nebylo dostatečně účinné, jsou tu ještě babské rady. Naši předci si pomáhali v nouzi různými bylinkami a potravinami, od těchto časů jsou známá kávová zrna jako výborné pohlcovače pachů. Místo jednoho vypitého espressa by mohlo postačit nasypat několik zrn do děrovaného sáčku a pověsit za háček do zamořeného kokpitu.
Jak vidíte, zbavit auto následků používání kuřákem není nic jednoduchého, to všechno se ale odráží v kupní ceně, která prostě může stát za to takové moratorium podstoupit. Záleží, jak moc jste na různé zápachy citliví - některým vadí i odér nového vozu, jiné přes nos nepraští ani silně zakouřený interiér. Nezbývá, než popřát šťastnou ruku při výběru a následném řešení dopadů předchozího kouření.






Ojetiny po kuřácích bývají citelně levnější, má to ale svůj důvod. Případná očista bude náročná a jen zřídka stoprocentně účinná, i tak se můžete dostat k jinak dobrému autu za velmi dobrou cenu
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru včera 10:49
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 7 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 8 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 10 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva