Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu

Oceníte-li maximum praktičnosti a minimum provozních nákladů při co nejnižší pořizovací ceně, tohle je něco pro vás. Nakonec nevyužitý základ pro Roomster druhé generace má jako ojetina co nabídnout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu

24.4.2024 | Petr Prokopec

Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu

/

Foto: Volkswagen

Oceníte-li maximum praktičnosti a minimum provozních nákladů při co nejnižší pořizovací ceně, tohle je něco pro vás. Nakonec nevyužitý základ pro Roomster druhé generace má jako ojetina co nabídnout.

V roce 2005 představila mladoboleslavská automobilka Škodu Roomster. Ta se těšila poměrně slušnému zájmu, načež v nabídce vydržela prakticky dekádu. Před jejím odchodem přitom značka začala pracovat na nástupci, na rozdíl od originálu však nehodlala vývoj odstartovat od čistého listu papíru. Místo toho si technici Škody hodlali podat Volkswagen Caddy čtvrté generace, který by si upravili k obrazu svému. Projekt zašel hodně daleko, vzniklo zhruba 100 prototypů, z nichž některé jsme i viděli, celý projekt ale nakonec automobilka odpískala.

Důvodů k tomuto kroku měl koncern Volkswagen poměrně hodně, včetně vlastního másla rozlitého nejen na hlavě. V roce 2015 totiž na Němce prasklo, že jejich diesely nejsou až tak čisté, načež se museli vypořádat s nemalými pokutami. Odstartovalo tedy nemalé šetření. Škoda navíc v té době již pracovala na modelech Kodiaq a Karoq, jejichž obchodní potenciál byl větší - i Evropa totiž v dané době přecházela na SUV a MPV se zdály být skomírající kategorií. Roomster druhé generace tak musel přes palubu.

Pokud patříte mezi ty, kteří daného rozhodnutí VW dodnes litují, máme tu pro vás jeden tip. Znak Škody je totiž možné pořídit za několik málo stovek. Samotný Caddy čtvrté generace je ovšem již trochu dražší, a to i jako ojetina. Užitkové verze seženete od 200 tisíc korun, byť s pořádným nájezdem na kontě, na ty osobní si ovšem připravte dvakrát tolik. A znovu u toho bude klidně i více než 200 000 km. Následně pak jen vyměníte logo (logicky třikrát, kromě přídě a zádě i na volantu), a máte Roomster 2.0.

Výše zmíněné berte jen jako jisté zlehčení, byť díky kruhovému charakteru emblémů VW a Škody něco takového možné je. Volit pak budete moci z nepřeberného množství variant, neboť Caddy čtvrté generace dorazil ve dvou rozvorech - standardně počítá s 2 755 milimetry, jako prodloužená verze pak s prostorem o 20 cm delším. V případě užitkové verze tak klidně zvládne pobrat až 3 105 litrů nákladu, zatímco osobák může rázem hostit tři řady sedadel místo dvou. A ještě pobere nějaké tašky.

Vyplatí se nicméně o Caddym jako o ojetině uvažovat, a to i ve chvíli, kdy jej následně změníte na oficiálně neexistující Škodu? V tomto ohledu nám pomocnou ruku podávají naši kolegové z Auto Bildu. Ti čtvrtou generaci kritizují hlavně kvůli lacinějším materiálům a horšímu řemeslnému zpracování. Zároveň však dodávají, že více si toho povšimnete u osobní verze, u té nákladní naopak oceníte její robustnost - za cokoli totiž vezmete, to prý drží jako přikované.

Přesto všechno byste se hlavně raným exemplářům měli vyhnout, neboť je může trápit jedna z celé řady dětských bolístek. Jde o parkovací senzory, přední asistenční systém či hlavně multimédia, která zamrzají nebo se pomalu zblázní. VW postupně vše řešil softwarovými aktualizacemi, rozhodně proto trvejte na testovací jízdě, při které se zaměříte na správnou funkci palubního systému. Přitom i nastražte uši, zda boční posuvné dveře nevydávají divné zvuky.

Kritika se dotýká i dieselových motorů, zrovna ty jsou ovšem pro tento vůz nejvhodnější. VW je totiž naladil tak, abyste dosáhli co nejnižší spotřeby, nikoli aby Caddy trhal při sprintu asfalt. Navíc výkonnější TDI se 122 koňmi je možné spárovat s pohonem všech kol. Němci pak lidem kromě manuálu nabídli i automat DSG, ten se však z dříve přelomové technologie stal spíše trnem v patě kvůli trhavému řazení při větším opotřebení.

Lze už jen dodat, že kolegy testovaný vůz dostal 1,5litrový motor a zmiňovaný automat. Jeho majitel s ním pak od první registrace v roce 2021 najel pouze 24 883 kilometrů, momentálně je tak MPV nabízeno za nepříliš skromných 28 625 Eur (cca 723 tisíc Kč). To je palba, uspět pochopitelně můžete i s nižší částkou, jen u toho nebude pomalu nulový nájezd. Tak či onak je dnes Caddy nejlevnější rodinné auto VW z posledních let, které nabídne dostatek prostoru i dieselový pohon, spousta lidí nepotřebuje víc.


Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu - 1 - VW Caddy V ojety klady zapory 2024 test AB 01Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu - 2 - VW Caddy V ojety klady zapory 2024 test AB 02Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu - 3 - VW Caddy V ojety klady zapory 2024 test AB 03Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu - 4 - VW Caddy V ojety klady zapory 2024 test AB 04Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu - 5 - VW Caddy V ojety klady zapory 2024 test AB 05Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu - 6 - VW Caddy V ojety klady zapory 2024 test AB 06
Caddy lze pořídit v osobní či užitkové variantě, jako osobák je i náplastí na už neexistující Škodu Roomster. Foto: Volkswagen

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.