Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Mercedes C jako ojetý láká po příchodu nové generace ještě víc, levněji nabídne věci, které nástupce nemá
24.1.2023 | Petr Prokopec
Zdražit a zhoršit, to je v zásadě strategie, s jakou přichází s novými generacemi svých klíčových modelů některé automobilky. Mercedes patří mezi ně, a tak v případě třídy C můžete v bazarech udělat snadno lepší obchod než u prodejců nových vozů.
Na počátku roku 2021 Mercedes představil zcela novou třídu C. Potěšil s ní však jen málokoho, neboť pro fanoušky zelené mobility nebyly čtyřválcové modely dostatečně ekologické, a to i přes přítomnost 48voltového okruhu a mild-hybridní techniky. Milovníky pořádných motorů pak rozhodnutí značky vyřadit ze hry cokoli většího. Osmiválcové a dokonce ani šestiválcové agregáty nedostalo nejen polovičaté AMG s označením C43, ale dokonce ani vrcholné C63 od AMG. Také tyto verze si musí vystačit s dvoulitrem.
Řešení této zapeklité situace naštěstí existuje. Pokud totiž hoříte pro elektromobilitu, má pro vás třícípá hvězda na výběr již celou plejádu bateriových modelů (EQA, EQB, EQC, EQE, EQS, EQV atp.). Je nicméně třeba pamatovat na to, že pod 1 370 930 Kč se nedostanete. Levněji přitom lze pořídit osmiválcové provedení C63, a to dokonce i ve verzi S, jenž disponuje 510 koňmi. Jen pro takový vůz již nesmíte do showroomů s novými auty, ale k prodejcům ojetin, kde je k mání od zhruba 950 tisíc korun.
I tato suma nicméně pro řadu lidí může být nedosažitelná. Pokud tedy nebudete bazírovat na generaci W205, může vás snadno uspokojit i předchozí provedení W204. To dokonce jako AMG nepoužívá přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, nýbrž atmosférickou 6,2litrovou jednotku. Ta pod kapotu sedanu, kombíku, kupé a kabrioletu dorazila hned v několika specifikacích, přičemž na 457 koní vám postačí asi 450 tisíc korun. Počítat přitom můžete s maximálně 15 let starými vozy.
Co se spolehlivosti týče, pak Mercedes přinejmenším v TÜV Reportu pravidelně okupuje nejvyšší příčky. Neznamená to však, že byste při výběru mohli být takříkajíc střelcem bez míření. Hlavně v případě starší generace W204 se obezřetnost vyplácí, a to jak u základních verzí, tak u vrcholného AMG. Pozor je třeba dávat hlavně na zavěšení, které je neduhem také u novějšího W205, byť v té chvíli již musí jít o exempláře z počátku výroby, která odstartovala v roce 2015.
Stěžejní slabinou staršího provedení jsou nicméně brzdy, konkrétně pak ty parkovací a hadičky provozních. Tím nicméně typické problémy v podstatě končí, neboť k výfuku míří chvála, stejně jako ke světlometům. Jakkoli je třeba dodat, že někteří majitelé si stěžovali na ta potkávací. Stejně tak se občas v negativním slova smyslu mluví o úniku oleje, nicméně i tak třída C nadále zůstává nad celkovým průměrem branže.
Opomenout pak nesmíme ani mnohé svolávací akce, jenž byly spojené hlavně s dieselovými motory, a to u obou generací. Stejně jako na počátku vás tak i nyní můžeme nasměrovat právě k osmiválcovým verzím AMG, z nichž se navíc mohou snadno stát i sběratelské vozy. Tak objemné jednotky se totiž už pod kapotu třídy C nikdy znovu neobjeví, pročež bychom si jich měli pořádně užít, dokud to ještě jde. Pokud se spokojíte se skromnějšími agregáty, na auta v použitelném stavu vám může vzhledem k šíři jejich nabídky stačit klidně 100 tisíc korun, to zní docela lákavě.



Pokud toužíte po osmiválcovém Mercedesu C63 AMG, postačí vám na jeho 510 koní asi 950 tisíc korun. To je podstatně menší suma, než jakou dáte za zcela nové elektrické EQA. Foto: Mercedes-Benz
S předchozí generací W204 jsou pak spojené ještě nižší ceny, přičemž základní varianty lze pořídit již okolo 100 tisíc Kč. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Policie naměřila řidiči s čerstvým řidičákem 253 km/h a nezůstalo u toho. Přišel hned nejen o něj
před 10 hodinamiDealer omylem nabízel nové Porsche za 399 tisíc Kč a stovky lidí se chytily, musel ho prodat za almužnu
dnesPár dnů staré Tesle upadl při jízdě po dálnici volant, automobilka za to majiteli poslala fakturu
včera
Nejnovější články
Neobvyklý VW původně za milion a víc dnes koupíte ojetý od 200 tisíc Kč, nejvíc ale láká až po „upsizingu”
před 3 hodinamiŠéf Renaultu se otevřeně pustil do EU, strhal její kroky proti benzinům a dieselům i nařizování elektromobilů
před 4 hodinamiMercedes chystá brutální čistku ve své nabídce, skončí řada modelů včetně několika SUV
před 6 hodinamiManažer si koupil elektrické Audi za 3 miliony, za dva roky s ním víc času strávil v servisech než na silnici
před 7 hodinamiNový šéf Škody má od elektromobilů zcela nereálná očekávání, značka spíš skončí než naplní jeho vize
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva