Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Podrobný test zimních pneumatik 225/50 R17: cena nemusí znamenat kvalitu
13.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud jste zvyklí kupovat nové zimní pneu podle ceny, vězte, že pár výrobců na vás tak trochu šije boudu. Od jiných lze i levněji nakoupit lépe.
Jednou ze stálic podzimu jsou testy zimních pneumatik, nových či zánovních typů, aby ti, kteří chtějí koupit nové obutí na své auto, věděli, co vybrat podle svých specifických potřeb. Německý Auto Bild takové testy připravuje pravidelně a nejen u zimních pneumatik - nedávno se objevil i test obutí celoročního.
Dnes se ale budeme věnovat jen zimním. Jejich velmi široce pojatý test letos začal měřením brzdné dráhy, které oddělilo zrno od plev a do finálního klání se probojovalo jen 20 nejlepších pneumatik z padesáti. Nyní máme před sebou kompletní výsledkové tabulky, které řeknou, jaké z oněch dvaceti gum si máte vybrat, pokud jezdíte často na sněhu nebo na mokré či suché vozovce.
Připomeňme však ještě, které gumy se do finálního výběru nedostaly a které tedy v tabulkách celkových výsledků nenajdete. Není to jen přehlídka Číny, neuspěl např. ani Vredestein a ani v Česku a hlavně na Slovensku známý Matador.
Výsledky kvalifikace pro test zimních pneu pro sezónu 2017/2018



Celkové vítězství si odnáší Continental WinterContact TS 860, mimo jiné vítěz loňského testu zimních gum Autoklubu ČR. Tyto gumy zvítězily díky tomu, že jsou všestranné a na všech površích, se kterými se v zimě můžete setkat, jsou stejně dobré.
To znamená, že pokud se v zimě budete pohybovat zhruba stejnou měrou na suchých, mokrých i zasněžených silnicích, budou nejlepší „univerzální volbou”. Je to tedy takový „Golf mezi pneumatikami”, pokud nevíte, pro co především je chcete. Pokud víte, že především budete jezdit za specifických podmínek, lze podle toho vybrat i lepší gumy.
Třeba na sněhu jsou podle testu nedostižné celkově šesté BF Goodrich g-Force Winter 2, které ve všech měřeních na zasněženém povrchu získaly nejlepší možnou známku. Na mokru se zase o prvenství dělí osmé Bridgestone Blizzak LM 001 Evo a dokonce celkově osmnácté Pirelli Winter Sottozero 3 - obě mají celkovou známku na mokru 1-. Na suchu předčí konkurenci právě Continentaly.
A pokud vám jde hlavně o ekonomickou stránku věci, podle Němců na tom budete nejlépe s celkově sedmými Fulda Kristall Control HP2, devátými Nexen Winguard Sport 2 nebo sedmnáctými Sava Eskimo HP2. Zmíněné gumy Pirelli jsou naopak co do nákladů nejhorší, dostaly trojku.
Podrobné výsledky testu kvalifikovaných pneu pro zimu 2017/2018
Na rozdíl od zmíněného testu celoročních pneumatik, který měl stejnou nebo velmi podobnou metodiku a tedy můžeme přímo srovnávat, se u zimních gum neobjevuje žádná čtyřka; nejhorší známka je tu trojka. Známkování je stejné jako ve škole, ale to jistě nemusíme zdůrazňovat.
Pozoruhodné však je, a to nikoliv poprvé, že se řada levných gum dostala před některé značkové. Tristní je např. výsledek Pirelli Winter Sottozero 3, jejichž 18. místo je horší než u Barumu, Savy, Gislaved, Nexenu či Semperitu. Samozřejmě, obrovská řada dalších gum je podstatně horších, ale dát víc peněz za Pirelli neznamená automaticky získat lepší kvalitu.
Zrovna Semperit bychom mezi nejlepší pětkou nečekali a Nexen v Top 10 také ne. Jsou to tedy cesty, jak ušetřit a zároveň nekoupit něco, co vás pošle do prvního stromu. A samozřejmě, jak bývá pravidlem, u Continentalu, Michelinu, Dunlopu nebo Goodyearu asi nešlápnete. Po vzoru Pirelli se to ale může rychle změnit - stejně jako dobré automobilky občas udělají i horší auto, stane se to také respektovaným výrobcům pneumatik.
Pokud tedy na letošní zimu ještě nemáte připraveno obutí a chcete koupit něco nového, tento test nabídne velmi dobré vodítko, kam sáhnout a kam naopak ne. Samozřejmě, podle potřeb každého pilota - na Hodonínsku nejspíš budou v zimě panovat jiné podmínky než v Harrachově či na Bruntálsku.
Celkový vítěz Continental WinterContact TS 860 není příliš překvapivý
Na sněhu je ale lepší BF Goodrich g-Force Winter 2
Na mokru zase bodují Bridgestone Blizzak LM 001 Evo a Pirelli Winter Sottozero 3 (zleva)
Nejekonomičtější provoz mají gumy Fulda Kristall Control HP2, Nexen Winguard Sport 2 ai Sava Eskimo HP2 (zleva)
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva