Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Spolehliví pracanti do 50 000 Kč: I za takové peníze jde koupit slušný ojetý vůz
4.8.2020 | Mirek Mazal
Koupě auta nikdy není úplně levný špás, neboť i když sáhnete po vozu s minimální cenovkou, jeho další provoz se může rychle prodražit. S pečlivým výběrem to tak ale nutně být nemusí.
Spousta z nás se během života dostává do situace, kdy sice potřebuje něco nutně koupit, současně ale má hluboko do kapsy. Může se uskromnit a potřebu řešit jinak, může se zadlužit, ale také může vše vyřešit něčím starším z druhé ruky, co sice ztratilo na hodnotě, ale pořád to funguje. Tento přístup lze docela dobře uplatnit při nákupu automobilu, kdy se vyplatí sledovat nabídku zajímavých ojetin a pokusit se udělat dobrý obchod.
Snadno se to dělá, když máte „zbytečné” statisíce, to už se pak dostanete i k zánovním vozům zlevněným o desítky procent, které mohou být ještě řadu let v záruce. Horší je to s koupí alespoň trochu spolehlivého vozu za opravdu málo peněz, i tady ale je z čeho vybírat.
Zvolili jsme velmi odvážnou hranici padesát tisíc korun českých, která je pro svobodu výběru nutně limitující. Ale i hromádka asi dvou průměrných českých platů skýtá určité možnosti. Dali jsme v těchto mezích dohromady desítku relativně obyčejných aut, která se pyšní statisticky nejlepší spolehlivostí napříč různými studiemi a i na sklonku svého života platí za pracanty, kteří se k vám otočí zády jen když nebude zbytí. Obvykle jsou to vozy začínající s cenami ještě mnohem níže, v jejich případě si lze s 50 000 Kč v kapse už vybírat z lepších kousků.
1. Opel Corsa (C)
Ceny od: 25 000 Kč
Německého prcka můžete v obstojném stavu v jeho třetí generaci sehnat už za 25 tisíc korun. Malý automobil určený všem věkovým kategoriím zvládnou provozovat i nepříliš majetní lidé, kteří uvítají širokou dostupnost levných náhradních dílů. Litrový motor nesrší spolehlivostí a před pořízením je potřeba věnovat pozornost zadnímu zavěšení anebo elektrohydraulickému řízení.



Foto: Opel
2. Hyundai Accent (2. generace)
Ceny od: 22 000 Kč
Druhá iterace asijského Accentu už je mechanicky solidním autem, třebaže dokáže uspokojit ty, kteří od auta nemají žádná velká očekávání. I takoví se ale najdou a koupí od 22 tisíc Kč mohou ušetřit na zajímavější investice. Autobazary nabízejí ještě levnější kusy, ale ty mají vysoký nájezd nebo nejlepší roky za sebou. Pětidveřová konfigurace hatchbacku nabídne nečekanou praktičnost, asi největším problémem je kvalita zpracování a pověst korejské značky.
3. Nissan Primera (P12)
Ceny od: 29 000 Kč
Primera ukazuje, že pár desítek tisíc na auto není důvodem k zoufání - stačí i na čtyřdveřový automobil střední třídy. Obchodníci zavalili nabídku ojetin moha kusy a s ohledem na minimální poptávku je možné narazit i na levnější exempláře. Auto je to přitom kvalitní, jeho kontroverzní design ale většinu kupců bezpečně odrazuje. Těsně pod třiceti tisíci korunami začínají udržovanější Primery připravené na další štaci. Živější naftové verze mohou mít výrazně vyšší nájezd a je u nich větší šance na nějakou tu poruchu.
4. Nissan Almera (N16)
Ceny od: 12 000 Kč
Tento japonský kompakt umí být i překvapivě zábavný, primárně ale nabízí zajímavý poměr výkonu a ceny. Potenciální problémy mohou skýtat senzory vačkového hřídele, nebo klikového hřídele, které časem zhorší startování. Některé modely se neubránily napadení korozí, ceny jsou dnes ale skutečně lidové.
5. Škoda Octavia (I)
Ceny od: 18 000 Kč
Asi není třeba podrobněji představovat dlouhodobě nejprodávanější auto v České republice. Ceny jeho první generace jsou už skutečně velmi nízko a svým fortelem i snadno u dostupností levných náhradních dílů může dobře posloužit i motoristům s velmi omezeným rozpočtem. Levněji vychází benzínové varianty, které lze sehnat do dvaceti tisíc korun. Vyplatí se najít dieselový motor o objemu 1,9 litru, protože jeho výdrž je obdivuhodná a opravy zvládá každý šikovnější automechanik. Jak jsme již naznačili, výhodou je dostatek náhradních dílů originální produkce či z druhovýroby.
6. Honda Civic (6. generace)
Ceny od: 14 000 Kč
Další z výběru opět pochází z Východu a pořád umí posloužit i zájemcům o záživnou jízdu. Civic není největší ani nejpraktičtější, ale zábavným řízením překoná snad všechny ostatní kandidáty z tohoto výběru. Po zimě se téměř jistě objeví nové rezavé díly, ale technicky vzato se Civic může pochlubit dobrou kvalitou.
7. Ford Focus (I)
Ceny od: 10 000 Kč
První generace Focusu dávno dostala moderní pokračovatele, ale ti se prakticky nedokázali vyrovnat skvělým jízdním vlastnostem předchůdce. Sklony k přetáčivému naladění by už dnes neprošly, což je velká škoda degradující radost z řízení. Dvoulitrový motor s výkonem 96 kW (131 koní) by byl nejlepší variantou, ale těch se moc nedochovalo, nejlepším kompromisem je benzinová 1,6. Levným dieselům 1,8 TDDi ze začátku produkce je lepší se vyhnout.
8. Toyota Yaris (1. generace)
Ceny od: 20 000 Kč
Malá Toyota si vzhledem ke své třídě a velikosti docela drží cenu, levné kusy hledající majitele jsou většinou po provozu v městské džungli obouchané. Dvacet tisíc korunu by mělo stačit na Yaris, který ještě stihne majiteli udělat radost na přeplněném parkovišti. Kompaktní rozměry lze využít k parkování na úzkých místech, kam by se mnohem dražší auta nevešla. Spolehlivé motory jsou prosté zákeřných poruch, na kapličku přístrojů umístěná uprostřed palubní desky je třeba si zvyknout.
9. Toyota Avensis (1. generace)
Ceny od: 31 000 Kč
Toyot z 90. let by tu mohlo být ještě více, ale vybrali jsme dvě - vedle Yarisu i Avensis. Je to další rodinné vozidlo, které se dá pořídit za přijatelnou cenu. Tento model byl oblíbený mezi taxikáři, protože stačilo měnit spotřební materiál a vůz se odvděčil železnou spolehlivostí, takové bychom ale mezi ojetinami nehledali. Pohodlné jízdní vlastnosti s dostatkem prostoru nabídne snad jako jediný z automobilů za třicet tisíc korun, které zvládnou sloužit bez závad ještě další roky.
10. Suzuki Swift (1. generace)
Ceny od: 37 000 Kč
Malé Suzuki zvládá i skvěle pobavit řidiče. Zábavný faktor jde ovšem na úkor užitné hodnoty vozu malých rozměrů. Známé technické nedostatky se týkají slabších tlumičů a hlučných ložisek převodovky, ostatní součástky by měly odolat vyššímu kilometrovému nájezdu. Dražší modely byly vybaveny dokonce pohonem všech kol s připojitelnou zadní nápravou.
Bleskovky
1850koňové Bugatti za 100 milionů předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní jako staré stíhačky
včeraPo zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
včeraPolicie zastavila auto s otočnou registrační značkou jako z bondovek, našla v něm i zlodějskou výbavu
20.5.2022
Nové na MotoForum.cz
- Portugalská neděle pro Reu, 20. König včera 15:42
- Opět vítězství Aegertera, 10. Vostatek včera 14:24
- Vítězem Di Sora, 17. Svoboda včera 13:00
- Vítězem SprintRace Rea, 17. König včera 12:00
- Dvě wild card pro Michele Pirra včera 08:49
Nejnovější články
1850koňové Bugatti za 100 milionů předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní jako staré stíhačky
včeraGeniální konstruktér Formule 1 ukázal, jak se při vývoji testují jeho nová auta, vydrží neuvěřitelné věci
včeraŠéf Renaultu říká, že nová emisní norma Euro 7 je naprostý nesmysl, auta zdraží všem výměnou za nic
včeraŠkoda Octavia Combi s 508 koňmi a 4x4 je asi nejméně nápadná a nejlevnější cesta k tak silnému autu
včeraPo zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva - Seat Service nabízí cestu k zážitkům bez starostí
tisková zpráva