Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Poruchovost nejžádanějších ojetých SUV dneška: Žádaný neznamená vždy odolný
13.5.2021 | Petr Prokopec
Na trh míří stále větší množství nových modelů z řad SUV a sáhnout vedle je tak snadnější než kdy dříve. Sázkou na jistotu pak není ani orientace podle popularity, i mezi žádanými modely jsou přinejmenším šedé ovce.
SUV jsou bezesporu fenoménem posledních let. Zájem o ně neutuchá a i v době bujícího boje proti jakkoli vyšší spotřebě paliva resp. odpovídajícím emisím CO2 nadále roste. Nebavíme se přitom pouze o Spojených státech, kde taková auta jsou pomalu jedním z národních symbolů, ale rovněž i o Evropě. Také na starém kontinentu SUVéčka převzala nadvládu a v mnoha zemích dominují prodejním statistikám. Výrobci jsou si pak tohoto zájmu jasně vědomi, a proto chrlí ven jednu novinku za druhou. Tím pochopitelně houstne i trh s ojetými vozy.
Německý Auto Bild se aktuálně podíval na zoubek deseti nejžádanějším SUV současnosti coby mladým ojetinám, což je dobré vodítko pro kupce nových i ojetých vozů. Obecně lze říci, že kupci si musí jasně stanovit priority, neboť v případě vyššího rozpočtu zjevně mohou počítat i s vyšší kvalitou. U levnějších aut se ale naopak musí povětšinou připravit na tradiční výměnu brzd, pružin či dokonce náprav. Nepředbíhejme ale už, tady je celá desítka a konkrétní přednosti i nedostatky jednotlivých modelů.
BMW X1
Nejmenší mnichovské SUV dokáže naplnit očekávání spojená s prestižní značkou, neboť míra poruchovosti je nízká a kladně hodnoceno je i šasí, často to slabina aut této kategorie. Zájemci by si nicméně měli dát pozor na parkovací brzdu, která může odejít v důsledku příliš citlivého nastavení.
Foto: BMW
BMW X3
X3 je považováno za velmi robustní, přestože většina majitelů najíždí více kilometrů než průměr celé branže. Z toho důvodu se vyplatí hledat hlavně mezi posledními dvěma generacemi, neboť u E83 až přespříliš často praskají pružiny na zadní nápravě. Rané modely F25 pak trápí řízení.
Ford Kuga
Od první generace Fordu Kuga raději dejte ruce pryč, mezi časté problémy patří slabé pružiny a tlumiče, stejně jako únik oleje. Nástupce vyráběný po roce 2013 je na tom o poznání lépe, přičemž s dobrými výsledky stran spolehlivosti lze spojit i pětihvězdičkovou bezpečnost Euro NCAP.
Hyundai Kona
Korejské SUV je na trhu od roku 2017 a má tak velkou výhodu v dlouholeté záruce, která je navíc přenášena na dalšího majitele. To ovšem znamená, že pokud sáhnete po silnějším motoru a vyšší výbavě, jste již na ceně nového vozu v základu. Kvalitativní problémy zatím hlášeny nejsou.
Mercedes-Benz GLC
Dle TÜV Reportu 2021 na celém trhu není kvalitnější vůz, než je SUV třícípé hvězdy. Znamená to ovšem, že počítat musíte s příliš vysokými cenami. Pokud chcete ušetřit, lze sáhnout po předchozím GLK, které okupovalo post nejvyšší dříve. Nyní více než osmileté exempláře trápí parkovací brzda.
Renault Captur
Francouzské SUV je spojeno s menším počtem závad než většina aut v daném segmentu, byť u aut starších čtyř let již může odcházet zadní zavěšení. Špatnou zprávou pro zájemce je také fakt, že Captur si drží relativně vysokou cenu. Na druhou stranu mívá málo najeto.
Škoda Karoq
Další z nováčků na trhu není ani jako ojetina levný, za čímž stojí zejména vysoká bezpečnostní výbava dodávaná již ve standardu. Díky tomu Karoq dosáhl nejlepšího hodnocení v crash testech Euro NCAP. V rámci kvality pak zatím není žádná oblast, která by si zasloužila větší kritiku.
Volkswagen T-Cross
SUV postavené na bázi Volkswagenu Polo je k mání od roku 2018, jako takové tak ještě ani nebylo do TÜV Reportu zařazeno. Samotný hatchback je na tom ovšem velmi dobře, očekávat lze tedy obdobné hodnocení. A tedy pochopitelně i již mnohokrát zmíněné negativum v podobě vyšší ceny.
Volkswagen T-Roc
Také T-Roc dorazil před necelými čtyřmi lety, pročež zatím nejsou známy žádné zásadní technické problémy. Nicméně je doporučováno dávat přednost kusům s vyšší výbavou, neboť základ vypadá až příliš lacině. S nízkou cenou ale ani u takových ojetin nelze počítat.
Volkswagen Tiguan
Nejprodávanější SUV Německa pochopitelně není zcela bez chyb. Podvozek adoptovaný z Passatu u straších vozů trpí v důsledku vyšší hmotnosti a výraznější je opotřebení brzd. Při koupi ojetiny se proto zaměřte na kousky s dobrou servisní péči a průměrným nájezdem.
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 53 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera