Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu
5.9.2024 | Petr Prokopec
Pořídit ho lze skutečně už jen v bazarech, což znamená, že mizí z hledáčku části kupců. A jeho ceny míří dolů. Nepřímý nástupce v podobě nové třídy CLE může být snadno třikrát dražší a stejně nabídnout v některých ohledech míň.
Po kabrioletech dál touží nemalé množství lidí, jen málokdo se ale ve finále rozhoupe k jejich koupi, neboť se stahovací střechou je obvykle spojena jak vyšší cena, tak horší použitelnost. Povětšinou tedy takový vůz není primárním, místo toho slouží k poněkud „méně závažným” přesunům jeho majitele. To však znamená, že ročně musíte platit dvě pojistky a ideálně také dvě parkovací místa. Něco takového si ale nemůže dovolit každý, zvlášť při soustavném zvyšování cen spousty nezbytností. Prodeje kabrioletů tak už léta klesají, což výrobce nutí k jejich vyřazování z nabídek. Ty přeživší jsou pak ještě dražší, načež už zajímají jen velmi bohatou klientelu.
Na okleštění nabídky došlo rovněž u Mercedesu, kde třídu C Cabrio už nekoupíte. Nová generace Céčka totiž dorazila jen jako sedan a kombík. Nepřímou náhradou je nová třída CLE, která zaskakuje za rovněž odejité E Cabrio. Portfolio třícípé hvězdy tedy řádně prořídlo, neboť obětí čistky se stala také spřízněná kupátka. Po zákaznících verze s plátěnou střechou ale v důsledku toho prodejci značky požadují minimálně 1 629 870 Kč, za které jim dodají nepříliš důstojnou základní verzi CLE 180 s mild-hybridem se 170 spalovacími a 23 elektrickými koňmi.
Že jste právě polkli a v krku máte sucho? Není divu, showroomy s novými vozy tedy můžeme opustit a místo nich zamíříme do autobazarů. V těch můžete narazit na již ukončené C Cabrio minulé generace, které startuje na zhruba 400 tisících korunách. V té chvíli je nicméně třeba počítat s opět nepříliš ohromující základní jedna-šestkou naladěnou na 156 koní. A jakkoli majitelé kabrioletů nekladou výkon na první místo, nedá se předpokládat, že by jim provedení C180 stačilo. Dobrou zprávou ale je, že silnější verze jsou k mání za něco málo přes půl milionu korun.
Jak navíc bylo zmíněno, kabriolety slouží spíš k pobavení než každodennímu odvozu dětí do školky. Nájezdy přes 100 tisíc kilometrů jsou tedy spíše výjimečné, jakkoli lze narazit i na kousky s dvoj- až trojnásobnou porcí. Ta je důkazem, že Mercedes u generace W205 neslevil z tradiční spolehlivosti a trvanlivosti. I když relativně více majitelů si stěžuje na to u kabrioletu nejpodstatnější, tedy sklápěcí střechu. Často totiž dochází k poškození příslušné kabeláže, načež přestává fungovat celý mechanismus a je třeba drahá oprava.
Mimo to kabriolet dojíždí na neduh většiny moderních aut, tedy vysokou hmotnost. Ta je zde ještě umocněna použitím dodatečných výztuží, což ovšem posléze vede k rychlejšímu opotřebení zavěšení či tlumičů. Na něco takového ovšem dochází až po najetí oněch více než 100 tisíc kilometrů, u celé řady kousků jste tedy stále „v suchu“. To je ale v podstatě vše, finální varování kolegů zAuto Bildu je spojeno s verzemi AMG, které vycucnou nádrž jako nic a pálí pneumatiky na počkání.
Dražší je nicméně i jejich celková údržba, načež se ideálem zdají být verze jako C300 osazená dvoulitrem s 258 koňmi či C400 disponující 333koňovým třílitrem. Kolegové pak byli nadmíru spokojeni s verzí C200, kterou pohání již zmíněná jedna-pětka, ovšem naladěná na 184 koní, s nimiž je spojeno ještě dalších 14 koní elektromotoru. Ve finále jste na tom tedy lépe než u základního nového CLE Cabrio, ovšem při třikrát nižší ceně.






Ojeté C Cabrio působí i dnes přitažlivě, v kombinaci s jednotkou ze středu nabídky vás pak nemusí ani po provozní stránce svléknout z kalhot. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před hodinouPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 3 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 4 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle