V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze

Tohle auto se nedostává do hledáčku naprosté většiny kupců už proto, že většina lidí ani netuší, že vůbec vzniklo. Všestranný německý kombík s přídomkem Country Tourer ale nabízí skutečně i víc než Škoda Superb Combi Scout, stojí ovšem klidně o statisíce míň.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze

27.11.2022 | Petr Miler

V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze

/

Foto: Opel

Tohle auto se nedostává do hledáčku naprosté většiny kupců už proto, že většina lidí ani netuší, že vůbec vzniklo. Všestranný německý kombík s přídomkem Country Tourer ale nabízí skutečně i víc než Škoda Superb Combi Scout, stojí ovšem klidně o statisíce míň.

Vybrat ideální auto, pokud si nemůžete dovolit provozovat hned několik vozů odlišného ražení, je docela umění. Většina lidí tak skončí u toho, že neskromně požadují, aby jejich vysněný dopravní prostředek jezdil rychle a zároveň úsporně. Stejně tak má být komfortní i praktický a v neposlední řadě také pohledný, o bezpečnosti ani nemluvě. Něco takového ve výsledku snad ani nelze vyrobit, výrobci se o to ale soustavně pokouší. Svého času mezi ně patřil i Opel, který v roce 2013 představil Insignii Country Tourer.

Po základním sedanu, liftbacku a kombíku se tak jednalo o již čtvrtou verzi tohoto kdysi nadějného modelu střední třídy. Právě ta měla nejblíže k vozu, který vám splní veškerá vaše přání, šlo o jakousi menší a lehčí alternativu k SUV, něco jako u nás přece jen známější Škodu Superb Scout. Vůz jste si pak stejně jako jeho příbuzné mohli objednat s celou plejádou motorů, z nichž vrcholný benzinový dvoulitr produkoval 260 koní. Tento výkon pak dostal na starosti osmistupňový automat, jenž byl spojen s pohonem 4x4. Se stejnou koncepcí pak byl spojen i dieselový dvoulitr se dvěma turby a výkonem 210 koní.

Pohonné jednotky Opel spojil s oplastovanými blatníky a nárazníky, stejně jako Insignia Country Tourer disponovala speciálními 18palcovými pneumatikami a podvozkem přizvednutým o 25 milimetrů oproti ostatním verzím. Celkově tak nabízí 122 mm světlé výšky, což je dostačující na jakoukoli polní cestu. Zároveň se však nad povrchem nevznášíte tak vysoko jako u SUV.

Opomenout pak nesmíme ani fakt, že Opel v případě této verze vycházel z kombíku. K dispozici tedy máte 560 až 1 665 litrů, na nudný stěhovák však Insignia Country Tourer nevypadá. Spíše ji budete považovat za pohledného zástupce aktivního životního stylu. K tomu všemu je třeba přihodit ještě bohatou standardní výbavu, do kterého se mimo jiné nastěhovala dvouzónová klimatizace či polokožené čalounění. Skutečně tedy od onoho ideálu nejsme daleko, přesto tohle auto - podobně jako Superb Scout - na trhu nakonec těžce propadlo.

Není tedy divu, že v případě nástupce Němci už jen s liftbackem a kombíkem, co bylo ovšem špatnou zprávou pro ně, může být dnes dobrou zprávou pro kupce ojetin. Country Tourer jde totiž „ulovit” v autobazarech, kde o něj je podobný zájem jako mezi novými vozy. A to ceny posílá dolů, dokonce tak, že oproti srovnatelným Superbům Scout zaplatíte snadno o statisíce méně. A dostanete snadno i víc, neboť nic jako Scout s 210koňovým dieselem neexistovalo, mimo jiné.

Nač si tedy při výběru dávat pozor? S ohledem na možnost jízdy v lehčím terénu asi nepřekvapí, že s defekty je dle dat TÜV spojen hlavně podvozek, auto se potýká s dříve unavenými a praskajícími pružinami. Selhat ovšem může také parkovací brzda, stejně jako zlobí čelní světla. Nejdůležitější je ovšem pohled pod kapotu, neboť motorový prostor je spojen s úniky oleje. Diesely ostatně i kvůli tomu byly již předmětem několika svolávacích akcí.

Zmínit je třeba ještě možné vady řízení, tím ovšem problémy v podstatě končí. Koroze se totiž obávat nemusíte, a to jak u výfuku, tak ani u karoserie. A chvála je většinou spojena i s brzdami, ačkoli u terénních výletníků je třeba počítat s tím, že mohou začít předčasně pórovatět hadičky. Spíše jde ale o výjimky, díky čemuž je skutečně překvapivé, že jde o až tak levné auto.

Ceny fungujících kusů s vyššími nájezdy začínají okolo 190 tisíc korun, za 250 tisíc Kč už dostanete exempláře s nájezdem okolo 100 tisíc km. A s rozpočtem přibližně 300 tisíc korun už můžete pomýšlet na nepříliš ojeté vrcholné diesely s maximální výbavou. To nezní špatně, za takové peníze pořád nekoupíte ani nejlevnější Škody Superb Scout na trhu.


V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 1 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 01V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 2 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 02V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 3 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 03V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 4 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 04V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 5 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 05V bazarech přehlížená alternativa nejuniverzálnější Škody Superb nabídne i víc za mnohem menší peníze - 6 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 06
Opel Insignia Country Tourer má velmi blízko k pověstnému ideálu řidičů. Na trhu ale propadl a přehlížený je i v bazarech. O to levněji ho dnes koupíte. Foto: Opel

Zdroj: TÜV

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.