Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé

Existují spolehlivé i nespolehlivé modely aut, Němci ale říkají, že pro základní orientaci stačí řídit se dle značek. Přesně šest z nich statisticky zastiňuje všechny ostatní, pochopitelně v negativním smyslu slova.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé

26.7.2021 | Petr Prokopec

Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé

/

Foto: Opel

Existují spolehlivé i nespolehlivé modely aut, Němci ale říkají, že pro základní orientaci stačí řídit se dle značek. Přesně šest z nich statisticky zastiňuje všechny ostatní, pochopitelně v negativním smyslu slova.

Ceny ojetých aut rostou. Nestojí za tím jen dopady pandemie koronaviru, ale i jiné faktory, které činí nové vozy dražšími. To ceny ojetin ovlivňuje nejen přímo, ale i tím, že se část zákazníků přesunula ze showroomů do autobazarů, kde nabídka nestačí sekundovat poptávce. Mnoho motoristů tak muselo snížit své nároky, což pro změnu vedlo k vyšším rizikům. Ta jsou na základě výsledků německých technických kontrol spojena hlavně se šesti značkami, u nichž je pomalu jisté, že se setkáte s problémy. Sumy zaplacené v bazarech za samotný vůz tak rozhodně nebudou konečné.

Pokud se na ony zmíněné značky zadíváme blíže, zjistíme, že ve výsledku jde o vozy pouhých dvou koncernů. Jedním je skupina Renault zahrnující kromě francouzské automobilky také Dacii, ve druhém případu pak jde o nově zformovaný Stellantis a tedy o Citroën, Fiat, Opel a Peugeot. Nejčastěji zmiňovanými problémy jsou špatná světla, brzdy, řízení, komponenty náprav nebo pohonné jednotky, z nichž může téct olej jak skrze cedník. Je tedy evidentní, že o zrovna levné záležitosti nepůjde.

Citroën

Achillovou patou francouzské automobilky jsou světlomety. V případě těch zadních velmi často shoří žárovky či LEDky, přední jsou pak nastaveny na tak slabý svit, že v noci začnete přemýšlet o ruční baterce. Problémy jsou spojené prakticky s celým portfoliem, a to již i u nejmladších aut.


Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 1 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 01Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 2 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 02
Foto: Citroën

Dacia

Také rumunské vozy trápí světlomety, a to znovu bez ohledu na fakt, zda jde o přední či zadní. Na druhou stranu, ty směrové jsou vždy v pořádku, jde ale o cenu útěchy. Je nicméně nutné dodat, že světla jsou u Dacií pouze špičkou ledovce, prověřit je třeba i brzdy, motorový prostor či korozi.

Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 3 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 03Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 4 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 04
Foto: Dacia

Fiat

Pokud uvažujete o ojetém Fiatu, měli byste kontrolovat především podvozek. Punto a Grande Punto dojíždí zejména na zlomené pružiny, a to již po 4 letech. Častěji než u průměru ovšem odchází i tlumiče. Model 500 pak ostatní vozy napříč branží překonává opotřebovaným zavěšením náprav.

Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 5 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 05Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 6 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 06
Foto: Fiat

Opel

Jakkoliv Opel Karl patří mezi jedny z nejlépe hodnocených aut v TÜV Reportu, o zbytku nabídky německé značky to již říci nelze. Astra je kritizována za únik oleje již během první technické kontroly, u modelu Insignia je pak daný problém dokonce čtyřikrát četnější než u konkurence.

Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 7 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 07Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 8 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 08
Foto: Opel

Peugeot

Zatímco sesterský Citroën trápí světla, u této značky jsou největším problémem brzdy. Předčasně zdeformované či jinak zničené kotouče jsou spojené zejména s modely 107, 108, 2008 a 308, i když vinit lze stejně tak špatnou údržbu jako nižší kvalitu automobilky.

Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 9 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 09Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 10 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 10
Foto: Peugeot

Renault

Další z francouzských výrobců nemá jen jednu zásadní slabinu, neboť třeba Twingo a Scenic trápí řízení, zatímco Kangoo dojíždí na brzdy. Twingo, Clio a Mégane navíc trápí zavěšení, stejně jako Captur, který je ovšem ve všech dalších oblastech hodnocen velmi dobře.

Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 11 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 11Nejhorší ojetiny vyrábí podle Němců šest značek, jde o obvyklé podezřelé - 12 - TUV Report 2021 nejhorsi znacky 12
Foto: Renault

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše