Nejspíš poslední ostrý dieselový kombík Audi je po pár letech lákavou ojetinou, levně nabídne vše, co potřebujete

Je s podivem, že Audi s takovým autem vůbec přišlo, neboť už v době jeho příchodu do prodeje byly diesely na cestě do zapomnění. O to více za něj ale můžeme být rádi - nabízí vše v jednom a přitom jako ojetina nestojí nesmyslné peníze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejspíš poslední ostrý dieselový kombík Audi je po pár letech lákavou ojetinou, levně nabídne vše, co potřebujete

8.7.2023 | Petr Prokopec

Nejspíš poslední ostrý dieselový kombík Audi je po pár letech lákavou ojetinou, levně nabídne vše, co potřebujete

/

Foto: Audi

Je s podivem, že Audi s takovým autem vůbec přišlo, neboť už v době jeho příchodu do prodeje byly diesely na cestě do zapomnění. O to více za něj ale můžeme být rádi - nabízí vše v jednom a přitom jako ojetina nestojí nesmyslné peníze.

Stejně jako BMW a Mercedes-Benz i Audi usoudilo, že mezi standardními a ostrými modely existuje dostatečná propast na to, aby přes ni byl vybudován most. Kromě vozů ozdobených ikonickým logem RS tak přišly na trh i deriváty dekorované písmenem S. Od roku 2010 pak automobilka zavelela ke značnému rozšíření portfolia. Z onoho „eSka“ se totiž stalo označení pro jednu z vrcholných motorizací téměř každé řady. Ve stávající nabídce tedy nechybí jak S1, tak kupříkladu S8, SQ2 či SQ8.

My si dnes posvítíme na S4 generace B9, které bylo poprvé představeno v roce 2015 na autosalonu ve Frankfurtu. Ve srovnání s předchůdcem již zákazníci nemohli volit mezi manuálem a automatem, místo toho byla k dispozici jen druhá zmíněná převodovka. Ta byla zprvu spojena s třílitrovým benzinovým šestiválcem naladěným na 354 koní, ještě před faceliftem, který přišel v roce 2019, však v Evropě došlo na výměnu za třílitrový turbodiesel. Ten zprvu nabízel 347 koní, posléze výkon klesl na 341 koní.

Jako nová S4 aktuálně startuje na 1 859 400 Kč, což není málo, jelikož ale výchozí Audi A4 ještě letos čeká mezigenerační střídání stráží, není překvapivé, že na provedení B9 lze snadno narazit v bazarech. Ceny začínají na přibližně 600 tisících korun, což představuje opravdu razantní pád hodnoty. Je ale třeba dodat, že s takovými částkami jsou spojené exempláře s benzinovou jednotkou pod kapotou. Většina se pak nájezdem blíží metě 200 000 km, nebo ji překonává.

Právě nájezd je dle kolegů z Německa podstatný, pokud po ojetém S4 toužíte, a chcete, aby jeho vlastnictví bylo co možná nejméně problémové. Pokud však vezmeme v potaz jejich kritéria, mezi něž patří maximálně 30 000 km a první registrace od počátku roku 2020, je již třeba počítat s částkou přes milion korun. Více jeté kousky pořídíte od asi 850 tisíc Kč, což je ale pořád pěkná cena s ohledem na to, co všechno tohle auto spojuje v jednom - je rychlé, úsporné, praktické, prostě cokoli, co zrovna potřebujete.

Je čeho se obávat z hlediska spolehlivosti? V prvé řadě byste svou pozornost měli upřít na osmistupňový automat, který je majiteli kritizován nejčastěji. Problémy s řazením byly spojené hlavně s vozy před faceliftem, přičemž spočívaly ve vlastním softwaru značky. Stejnou převodovku ZF totiž používá i BMW, v případě mnichovské značky je ovšem chválena. K tomu ostatně dochází také u nových kousků, které již disponují novým softwarem. Rozhodně tedy prověřte, zda na update již došlo.

S4 hlavně v Německu často slouží jako firemní vůz, což znamená, že karoserie se i přes kvalitní materiály a slícování bude potýkat s mnohými škrábanci. Totéž platí o litých kolech, u aut s vyšším nájezdem pak dokonce s mnoha vadami na interiéru, ať již jde o ošoupaný volant a boční vedení sedadel, nebo o rachtající panely. Kontrolu si pak zaslouží také multimédia, stejně jako veškerá elektronika, která není spojena s motorovým prostorem.

Na diskuzních fórech jsme pak zachytili ještě četnou zmínku o úniku chladicí kapaliny, povětšinou kvůli prasklinám vodní pumpy. Všichni majitelé nicméně uvádí, že oprava proběhla bez problémů v rámci záruky. Jinak je samozřejmě třeba počítat s tím, že servis vám bude účtovat prémiové ceny, ať již jste první nebo desátý majitel. Jen samotné nahrazení brzdových destiček a kotoučů vás tak může vyjít na nižší desítky tisíc korun, zatímco prasklinka v čelních LEDkách již na ty vyšší.

Závěrečné slovo pak dáme kolegům, kteří proklepli dieselové S4 Avant, které bylo poprvé zaregistrováno v únoru 2020. Jako takové tedy ještě disponuje 347 koňmi, s nimiž jediný majitel najel jen 21 845 kilometrů. A zatímco na sobě nešetřil v rámci výbavy, která mimo jiné zahrnuje třízónovou klimatizaci, panoramatickou střechu a potahy z Alcantary, dodržoval i veškeré předepsané prohlídky. Vůz je tak v prvotřídním stavu, za 50 750 Eur (1,2 mil. Kč) navíc nový majitel může počítat i se zárukou. Také podobných zánovních ojetin je hlavně v Německu v prodeji dost.


Nejspíš poslední ostrý dieselový kombík Audi je po pár letech lákavou ojetinou, levně nabídne vše, co potřebujete - 1 - Audi S4 Avant TDI 2020 ilustracni foto 01Nejspíš poslední ostrý dieselový kombík Audi je po pár letech lákavou ojetinou, levně nabídne vše, co potřebujete - 2 - Audi S4 Avant TDI 2020 ilustracni foto 02Nejspíš poslední ostrý dieselový kombík Audi je po pár letech lákavou ojetinou, levně nabídne vše, co potřebujete - 3 - Audi S4 Avant TDI 2020 ilustracni foto 03
Stávající S4 lze pořídit již za nějakých 600 000 Kč, a to s benzinovým motorem. Dieselové verze pořídíte od asi 850 tisíc korun. Většinou jde až o provedení po faceliftu, tady maximálně tři roky staré kusy s relativně nízkými nájezdy. Foto: Audi

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše