Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspíš poslední ostrý dieselový kombík Audi je po pár letech lákavou ojetinou, levně nabídne vše, co potřebujete
8.7.2023 | Petr Prokopec
Je s podivem, že Audi s takovým autem vůbec přišlo, neboť už v době jeho příchodu do prodeje byly diesely na cestě do zapomnění. O to více za něj ale můžeme být rádi - nabízí vše v jednom a přitom jako ojetina nestojí nesmyslné peníze.
Stejně jako BMW a Mercedes-Benz i Audi usoudilo, že mezi standardními a ostrými modely existuje dostatečná propast na to, aby přes ni byl vybudován most. Kromě vozů ozdobených ikonickým logem RS tak přišly na trh i deriváty dekorované písmenem S. Od roku 2010 pak automobilka zavelela ke značnému rozšíření portfolia. Z onoho „eSka“ se totiž stalo označení pro jednu z vrcholných motorizací téměř každé řady. Ve stávající nabídce tedy nechybí jak S1, tak kupříkladu S8, SQ2 či SQ8.
My si dnes posvítíme na S4 generace B9, které bylo poprvé představeno v roce 2015 na autosalonu ve Frankfurtu. Ve srovnání s předchůdcem již zákazníci nemohli volit mezi manuálem a automatem, místo toho byla k dispozici jen druhá zmíněná převodovka. Ta byla zprvu spojena s třílitrovým benzinovým šestiválcem naladěným na 354 koní, ještě před faceliftem, který přišel v roce 2019, však v Evropě došlo na výměnu za třílitrový turbodiesel. Ten zprvu nabízel 347 koní, posléze výkon klesl na 341 koní.
Jako nová S4 aktuálně startuje na 1 859 400 Kč, což není málo, jelikož ale výchozí Audi A4 ještě letos čeká mezigenerační střídání stráží, není překvapivé, že na provedení B9 lze snadno narazit v bazarech. Ceny začínají na přibližně 600 tisících korun, což představuje opravdu razantní pád hodnoty. Je ale třeba dodat, že s takovými částkami jsou spojené exempláře s benzinovou jednotkou pod kapotou. Většina se pak nájezdem blíží metě 200 000 km, nebo ji překonává.
Právě nájezd je dle kolegů z Německa podstatný, pokud po ojetém S4 toužíte, a chcete, aby jeho vlastnictví bylo co možná nejméně problémové. Pokud však vezmeme v potaz jejich kritéria, mezi něž patří maximálně 30 000 km a první registrace od počátku roku 2020, je již třeba počítat s částkou přes milion korun. Více jeté kousky pořídíte od asi 850 tisíc Kč, což je ale pořád pěkná cena s ohledem na to, co všechno tohle auto spojuje v jednom - je rychlé, úsporné, praktické, prostě cokoli, co zrovna potřebujete.
Je čeho se obávat z hlediska spolehlivosti? V prvé řadě byste svou pozornost měli upřít na osmistupňový automat, který je majiteli kritizován nejčastěji. Problémy s řazením byly spojené hlavně s vozy před faceliftem, přičemž spočívaly ve vlastním softwaru značky. Stejnou převodovku ZF totiž používá i BMW, v případě mnichovské značky je ovšem chválena. K tomu ostatně dochází také u nových kousků, které již disponují novým softwarem. Rozhodně tedy prověřte, zda na update již došlo.
S4 hlavně v Německu často slouží jako firemní vůz, což znamená, že karoserie se i přes kvalitní materiály a slícování bude potýkat s mnohými škrábanci. Totéž platí o litých kolech, u aut s vyšším nájezdem pak dokonce s mnoha vadami na interiéru, ať již jde o ošoupaný volant a boční vedení sedadel, nebo o rachtající panely. Kontrolu si pak zaslouží také multimédia, stejně jako veškerá elektronika, která není spojena s motorovým prostorem.
Na diskuzních fórech jsme pak zachytili ještě četnou zmínku o úniku chladicí kapaliny, povětšinou kvůli prasklinám vodní pumpy. Všichni majitelé nicméně uvádí, že oprava proběhla bez problémů v rámci záruky. Jinak je samozřejmě třeba počítat s tím, že servis vám bude účtovat prémiové ceny, ať již jste první nebo desátý majitel. Jen samotné nahrazení brzdových destiček a kotoučů vás tak může vyjít na nižší desítky tisíc korun, zatímco prasklinka v čelních LEDkách již na ty vyšší.
Závěrečné slovo pak dáme kolegům, kteří proklepli dieselové S4 Avant, které bylo poprvé zaregistrováno v únoru 2020. Jako takové tedy ještě disponuje 347 koňmi, s nimiž jediný majitel najel jen 21 845 kilometrů. A zatímco na sobě nešetřil v rámci výbavy, která mimo jiné zahrnuje třízónovou klimatizaci, panoramatickou střechu a potahy z Alcantary, dodržoval i veškeré předepsané prohlídky. Vůz je tak v prvotřídním stavu, za 50 750 Eur (1,2 mil. Kč) navíc nový majitel může počítat i se zárukou. Také podobných zánovních ojetin je hlavně v Německu v prodeji dost.



Stávající S4 lze pořídit již za nějakých 600 000 Kč, a to s benzinovým motorem. Dieselové verze pořídíte od asi 850 tisíc korun. Většinou jde až o provedení po faceliftu, tady maximálně tři roky staré kusy s relativně nízkými nájezdy. Foto: Audi
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 10 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 11 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch