Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI

Kombi s naftovým motorem se pro řádění po Autobahnu zrozené být nezdá. Když jde ale o Audi A4 Avant 3,0 TDI, ani o dynamiku není nouze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI

11.11.2017 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Kombi s naftovým motorem se pro řádění po Autobahnu zrozené být nezdá. Když jde ale o Audi A4 Avant 3,0 TDI, ani o dynamiku není nouze.

Pokud přišla v minulosti řeč na praktické ukázky dynamiky, povětšinou jsme se zaměřovali na sportovní modely. V případě těch, které mají ve znaku čtveřici kruhů, přitom byly zjištěny jisté nesrovnalosti mezi realitou a udávanými daty - ve skutečnosti jsou totiž Audi RS rychlejší, než automobilka tvrdí. To je ale podle Němců záměr, pouze díky určitému podhodnocení mají totiž jistotu, že udávané akcelerace bude dosaženo vždy a všude a novináři ani zákazníci se v udávaných hodnotách nebudou „vrtat”.

Jak se nyní ukazuje, u obyčejnějších modelů Audi tento přístup nepraktikuje, což nakonec dává smysl. Asi nelze příliš očekávat, že by někdo do automobilky přišel s tím, že si koupil naftový kombík a on je při zrychlení na stovku o pár desetin sekundy pomalejší, než měl být. Neříkáme, že to nikoho nemusí trápit, u podobných verzí jsou ale obvykle prioritní poněkud jiné hodnoty a Audi k tomu podle toho přistupuje - udává nejlepší dosažitelný čas, který nemusí být v praxi vždy zopakován.

Důkazem budiž přiložené video, které dokumentuje schopnosti stále ještě nové A4 Avant osazené třílitrovým turbodieselem. Tato pohonná jednotka je přitom spojena s osmistupňovým automatem S tronic, který na všechna čtyři kola posílá 272 koní a při využití funkce Overboost až 600 Nm točivého momentu.

V této konfiguraci by kombík z Ingolstadtu měl zvládnout zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy, nicméně realita je o dvě desetiny lepší. Ověřeno je to přitom na základě dat GPS. I to je ovšem na nafťák střední třídy pěkný kalup a na stovce A4 Avant 3,0 TDI zdaleka nekončí - zrychlení ze stovky na dvoustovku absolvuje za 17,6 sekundy a maximálně pokoří 253 km/h. Znovu jde přitom o realitu dle GPS, která o trochu přesahuje to, co by měl dovolit omezovač rychlosti (250 km/h)

Lze pak již jen dodat, že za tento vůz u nás zaplatíte nejméně 1 430 900 Kč. Stran hnacího ústrojí lze přitom očekávat také 17palcová kovaná kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci či elektricky ovládané víko kufru. Připlatit se ale dá pochopitelně za spoustu věcí, spoustu peněz. Třeba jen nejlepší palubní systém MMI s navigací stojí 76 600 Kč...

Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI - 1 - Audi A6 Avant 3,0 TDI 2017 videoscreen 01Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI - 2 - Audi A6 Avant 3,0 TDI 2017 videoscreen 02Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI - 3 - Audi A6 Avant 3,0 TDI 2017 videoscreen 03Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI - 4 - Audi A6 Avant 3,0 TDI 2017 videoscreen 04Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI - 5 - Audi A6 Avant 3,0 TDI 2017 videoscreen 05Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI - 6 - Audi A6 Avant 3,0 TDI 2017 videoscreen 06Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI - 7 - Audi A6 Avant 3,0 TDI 2017 videoscreen 07Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI - 8 - Audi A6 Avant 3,0 TDI 2017 videoscreen 08
Audi A4 Avant 3,0 TDI je sice v praxi o něco pomalejší než na papíře, i tak předvádí na Autobahu velmi slušnou dynamiku

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše