Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla Model III: americká konkurence BMW 3 má jméno, moc nápadité není
16.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Název Model E kvůli Fordu neprošel, menší Tesla tak má být Model III. S tím však může mít problém BMW. Představení vozu se máme dočkat v roce 2016.
Elon Musk, šéf kalifornské automobilky Tesla, se rozhovořil o menším voze v nabídce, který se zařadí pod dosavadní Model S. Má být asi o pětinu menší a spekulovalo se, že dostane písmenko E, to však podle Muska byl spíše žert - na otázku, jak nazvou třetí model své značky, údajně odpověděl: „Když už máme S a X, mohli bychom mít taky E.” Nicméně, uchytilo se to.
Po sporu s Fordem, kterému se označení „Model E” nelíbilo, protože takový vůz kdysi vyráběl a vlastní práva na toto jméno, však Tesla ustoupila a menší model tak zůstal beze jména. To se nyní mění. „Nový model se bude jmenovat Model 3, budeme mít tři čárky pro označení a bude to S III X!” řekl Musk. I zde však vidíme možný problém. Tesla Model III cílí zejména na zákazníky BMW řady 3 a třebaže to vypadá jinak, III je pořád římská číslice tři. Není tak vyloučen další spor, tentokrát s Mnichovem.
Novinka se má odhalit v roce 2016 a do prodeje vstoupit v roce 2017, pravděpodobně tedy po crossoveru Model X. Nejspíš nebude sdílet platformu s většími S a X, nýbrž bude stát na zcela novém základu. Baterie mají mít kapacitu okolo 48 kWh a mají vznikat v plánované gigatovárně na baterie, jejíž stavba však ještě ani nezačala. To má udržet americkou cenu vozu na relativně přijatelných 35 tisících dolarech, tedy asi 700 tisících korunách; evropské ceny by pochopitelně byly vyšší.
Tesla Model III má být zhruba o pětinu menší, než Model S (na snímcích)
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
- Korejci odhalili svůj první závodní elektromobil. Je tak absurdně těžký, že mu museli udělat vlastní závody
2.4.2024 - Vrcholný elektrický Mercedes ztrácí na ceně skoro polovinu za jediný rok, majitelům bere miliony. Němci už se bojí i Číňanů
3.4.2024 - Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024 - V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024