Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron

Audi R8 e-tron bude jen jeden z výkonných elektromobilů čtyř kruhů. Mezi dalšími má být i elektrická Q8, konkurent Tesly Model X. Kdy přijde, je otázkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron

20.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi R8 e-tron bude jen jeden z výkonných elektromobilů čtyř kruhů. Mezi dalšími má být i elektrická Q8, konkurent Tesly Model X. Kdy přijde, je otázkou.

Elektromobily asi stále jsou považovány za spásu světa, jak nyní ukazují i kroky ingolstadtské automobilky Audi. Dva zdroje zevnitř společnosti se pro Reuters rozpovídaly o plánech značky s elektrickou mobilitou. Jak vidno, kromě tradičních rivalů BMW a Mercedesu vnímá Audi jako konkurenta i americkou Teslu. Právě její úspěch a také vozů BMW i údajně zčásti stojí za snahou Audi proniknout na trh elektromobilů.

Prvním elektroautem, které Ingolstadt nabídne, bude v roce 2015 již dlouho připravovaná R8 e-tron. Původně se na trhu měla objevit už v roce 2012, dojezd 215 km ale údajně nestačil. Ještě před rokem se hovořilo o tom, že se tohoto stroje vůbec nedočkáme. Zkraje letošního roku však přišla zpráva, že R8 e-tron bude a že na jedno nabití zvládne až 400 km. Podle posledních zpráv nabídne R8 e-tron dokonce až 450 km. To je hodnota výrazně použitelnější než původních 215 km, avšak stále se bavíme o voze, který původně byl supersportem - skutečně s ním budou majitelé chtít jezdit velmi vlažně, aby se takovému číslu aspoň přiblížili? A pokud na to šlápnou, zvládnout objet celou Nordschleife?

Kromě elektrického sporťáku Audi údajně pracuje také na čistě elektrickém SUV, které bude jednou z variant připravovaného Q8. Chce-li Q8 konkurovat Range Roveru, Q8 e-tron se má postavit Tesle Model X. Příchod obou vozů na trh je stále velmi daleko, odhadujeme ale, že to Tesla stihne dříve než Audi. Kromě toho by mohl být v plánu také elektrický sedan, přímý konkurent pro Teslu Model S, v jeho případě ale nic není jisté.

BMW a Mercedes také nabízejí auta na elektřinu, jdou na to však trochu racionálněji. "Elektrický sporťák" i8 z Mnichova je plug-in hybrid, čistě na elektřinu se tedy nespoléhá, a i3 si také můžete objednat s benzínovým generátorem elektřiny. Mercedes nabízí hybridy pro některé své modely, čistým elektromobilem je ale jen třída B Electric Drive a dodávka Vito E-Cell, kterou Mercedes nenabízí k prodeji, nýbrž k pronájmu.

Podle analytické společnosti Frost & Sullivan se trh s elektromobily raketově zvýší, z loňských 180 tisíc prodaných kusů má do roku 2018 být 2,7 milionu. Podle současného stavu věci to však vypadá dost nereálně a Tesla sdílející patenty na tom nic moc nezmění. Každopádně neškodí být připraven na jakýkoliv vývoj a nejspíš právě proto Audi pracuje na elektromobilech.


Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 1 - audi r8 etron facelift 01Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 2 - audi r8 etron facelift 02Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 3 - audi r8 etron facelift 03Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 4 - audi r8 etron facelift 04Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 5 - audi r8 etron facelift 05Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 6 - audi r8 etron facelift 06Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 7 - audi r8 etron facelift 07Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 8 - audi r8 etron facelift 08Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 9 - audi r8 etron facelift 09Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 10 - audi r8 etron facelift 10Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 11 - audi r8 etron facelift 11Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 12 - audi r8 etron facelift 12Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 13 - audi r8 etron facelift 13Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 14 - audi r8 etron facelift 14Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 15 - audi r8 etron facelift 15Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 16 - audi r8 etron facelift 16Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 17 - audi r8 etron facelift 17Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 18 - audi r8 etron facelift 18Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 19 - audi r8 etron facelift 19Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 20 - audi r8 etron facelift 20Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 21 - audi r8 etron facelift 21Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 22 - audi r8 etron facelift 22Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 23 - audi r8 etron facelift 23Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 24 - audi r8 etron facelift 24Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 25 - audi r8 etron facelift 25Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 26 - audi r8 etron facelift 26Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 27 - audi r8 etron facelift 27Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 28 - audi r8 etron facelift 28Audi připravuje výkonné elektromobily, první bude v roce 2015 R8 e-tron - 29 - audi r8 etron facelift 29
Audi R8 e-tron přijde v příštím roce na trh, údajně se 450km dojezdem. Bude první z výkonných elektromobilů, které chtějí čtyři kruhy postupně nabídnout

Zdroj: Reuters

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.