Audi R10 2016: R10 míří z Le Mans na silnice s výkonem až 1 000 koní

Supersportovní novinka čtyř kruhů nabídne pod karbonovým kabátem šestilitrový desetiválec, který u extrémní verze doplní ještě elektromotor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R10 2016: R10 míří z Le Mans na silnice s výkonem až 1 000 koní

30.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi R10 2016: R10 míří z Le Mans na silnice s výkonem až 1 000 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Supersportovní novinka čtyř kruhů nabídne pod karbonovým kabátem šestilitrový desetiválec, který u extrémní verze doplní ještě elektromotor.

Německé automobilce se čtyřmi kruhy ve znaku se vstup do světa supersportů vyplatil, neboť Audi R8 během své kariéry posbíralo bezpočet ocenění. Souběžně přitom zaujalo i celou řadu klientů, pročež není divu, že značka chystá druhou generaci. Ta by měla nabídnout okolo 600 koní, což na jednu stranu rozhodně není zanedbatelná porce. Na tu druhou to však v dnešní době na světovou dominanci nestačí, pročež Audi pošle na veřejné silnice také druhou vlaštovku - tedy supersport inspirovaný závodním speciálem z Le Mans.

O této možnosti jsme v minulosti již několikráte hovořili, přičemž kupříkladu loni padla zmínka, že vůz dostane název Scorpion a poháněn bude hybridním ústrojím složeným z 3,7litrového šestiválcového turbodieselu o výkonu 600 koní a elektromotoru produkujícím další stovku. Celková síla soustavy by tak měla vyšplhat na 700 koní, přičemž spalovací jednotka by poháněla zadní nápravu, zatímco elektrický agregát by měl na starosti kola přední.

Po stránce designové by se přitom takový vůz měl plně inspirovat závodním speciálem, s tím, že převzato bude dokonce odlehčené karbonové šasí. Tyto informace jsou nyní opětovně potvrzeny dalšími zdroji, po stránce hnacího ústrojí bychom se ovšem měli dočkat zásadní změny. Audi totiž zjevně vycítilo, že stále více klientů se po několikaletém koketování s dieselovými výpary vrací k benzinu.

Civilní verze závodního speciálu by tak pod kapotu měla dostat hned šestilitrový desetiválec, který sice zřejmě bude mít základ v motoru Lamborghini, de facto však půjde o zcela nový agregát. Kromě zvětšeného objemu navíc dostane i dvojité přeplňování, dále pak má dorazit i technologie deaktivace válců. Ta by přitom měla umožnit pohon pouze na šest válců ve chvílích, kdy není potřeba enormní výkon.

U základní verze bychom měli počítat se silou 850 koní, kromě ní je však v plánu také hybridní provedení, které se zmíněným desetiválcem spáruje elektrickou energii. Díky tomu by výkon měl narůst na 1 000 koní, čímž se dostáváme do teritoria Bugatti Veyron. Oproti sesterskému modelu však novinka Audi nabídne nižší hmotnost zapříčiněnou rozsáhlým použitím karbonu a hliníku.

Do prodeje by vůz se zvažovaným názvem R10 měl dorazit již v roce 2016, prodávat se ovšem bude jen v limitovaném množství. Tomu ostatně napovídá i cena, která se má pohybovat na stejné úrovni jako u Porsche 918 Spyder. Hovoříme tedy o nějakých 24 milionech korun.


Audi R10 2016: R10 míří z Le Mans na silnice s výkonem až 1 000 koní - 1 - Audi R10 2016 novy render 01Audi R10 2016: R10 míří z Le Mans na silnice s výkonem až 1 000 koní - 2 - Audi R10 2016 novy render 02Audi R10 2016: R10 míří z Le Mans na silnice s výkonem až 1 000 koní - 3 - Audi R10 2016 novy render 03
Neoficiální ilustrace naznačují, že chystané Audi R10 se hodlá držet stylu, v jakém je vyvedeno závodní provedení R18

Zdroj: Auto Motor a Sport Sweden

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše