Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní

Diesel-elektrický supersport postavený s využitím technologií závodního R18 e-tron Quattro dorazí do dvou až tří let jako omezená série čítající 333 aut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní

12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Diesel-elektrický supersport postavený s využitím technologií závodního R18 e-tron Quattro dorazí do dvou až tří let jako omezená série čítající 333 aut.

Premiérové pojítko mezi dlouholetým úspěšným působením ve vytrvalostních závodech a běžným světem z produkce ingolstadtské automobilky Audi je hlavním bodem programu vývojového oddělení Quattro GmbH od doby, co se ukázalo, že elektromobil R8 e-tron zřejmě nebude tím pravým demonstrátorem schopností značky. Jak už jsme psali v jednom z minulých článků na toto téma, hybridní prototyp by měl být k vidění na letošním frankfurtském autosalonu, dost možná pod jménem R10 nebo R20.

Podle americké internetové stránky Car and Driver je atypický supersport vyvíjený jako projekt Scorpion, a protože kolegům jejich zdroje prozradily i něco navíc, můžeme si udělat menší rekapitulaci toho nejzajímavějšího i přidat leccos dosud neznámého.

Informátoři předně tvrdí, že se vůz okruhovou R18 nenechal je inspirovat, ale že z ní rovnou vychází. Výkladní skříň dovedností konstruktérů Audi přímo staví na architektuře závodního stroje, přičemž karbonový monokok bude mít dále zesílený pomocí hliníkových voštinových panelů. Z aluminia budou rovněž vyrobeny komponenty zavěšení, což napomůže udržení nízké hmotnosti a stejně tak i ovladatelnosti auta v zatáčkách či v přímce při vysokých rychlostech.

Prameny Autocaru naposled tvrdily, že se o pohon zadní kol postará vyladěný vidlicový šestiválec 3,0 TDI, Car and Drive nicméně říká, že bude před zadní nápravu usazen rovnou závodní 3,7 V6 TDI, který je normálně přiškrcen na nějakých 540 koní. Zde bude možné vyhnat jeho výkon (putující přes zřejmě sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola) na cirka 600 koní a o další, minimální stovku koní se postará jeden nebo dva elektromotory roztáčející kola přední nápravy.

Použití konstrukčních celků z Audi R18 v jistém smyslu budoucí design produkčního auta předurčuje, přesto jeho podoba známá není a spousta počítačových renderů se pouze snaží zužitkovat dostupné informace. R10/R20 alias Scorpion má být ve výrobě až za tři roky a jeho tvary se proto jistě měnit můžou, pokud ale Ingolstadt skutečně představí prototyp už ve Frankfurtu, prvotní návrh musí být hotový.

Jak bylo uvedeno, zájemci nemůžou počítat s příchodem diesel-elektrického konkurenta McLarenu P1 a LaFerrari dříve než v roce 2016, reálněji se však jeví až rok 2017. A i když Audi na italský a britský superstroj výkonově nedosáhne, jejich exkluzivitu si uchová. Quattro prý nemá postavit více než 333 aut.


Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 1 - Audi R8 e-tron rekord 01Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 2 - Audi R8 e-tron rekord 02Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 3 - Audi R8 e-tron rekord 06Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 4 - Audi R8 e-tron rekord 07Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 5 - Audi R8 e-tron rekord 08Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 6 - Audi R8 e-tron rekord 09Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 7 - Audi R8 e-tron rekord 10Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 8 - Audi R8 e-tron rekord 12Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 9 - Audi R8 e-tron rekord 13Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 10 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 03Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 11 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 04Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní - 12 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 05
Dosavadním elektrickým vrcholem sportovních Audi je nakonec neprodejný model R8 e-tron. Hybridní R10 nebo R20 má zamířit ještě podstatně výš

Zdroj: Car and Driver

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.