Audi R10: diesel-elektrický supersport zřejmě už letos

Německá automobilka zřejmě už ve Frankfurtu představí diesel-elektrický koncept, který se stane předzvěstí nového supersportu R10.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R10: diesel-elektrický supersport zřejmě už letos

19.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Audi R10: diesel-elektrický supersport zřejmě už letos

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka zřejmě už ve Frankfurtu představí diesel-elektrický koncept, který se stane předzvěstí nového supersportu R10.

Možností prosadit se v nejvyšším segmentu sportovních aut nemá ingolstadtská automobilka vedle koncernových značek Bugatti, Lamborghini nebo Porsche mnoho, svůj malý píseček ke hraní se ji však přeci jen vymezit podařilo. Původně to měl být elektromobil R8 e-tron, nicméně i kvůli nedostatečnému dojezdu byl projekt na žádost nového šéfa vývojového a výzkumného oddělení Wolfganga Dürheimera zastaven těsně před spuštění malosériové produkce. Těmito slovy alespoň popisuje současný stav věcí britský Autocar a potvrzuje tím naše předchozí články.

Touha vyrábět svůj vlastní supersport je však v Audi velká, ke slovu se proto dostanou technologie, které mají spojit čtyři kruhy s úspěšným působením automobilky ve čtyřiadvacetihodinovkách Le Mans. Novinka, předběžně označovaná jako model R10, se svým designem i technikou inspiruje diesel-elektrickým závodním speciálem Audi R18.

Pokud jsou předběžné dohady správné, nový hybrid dostane masivně přepracovaný třílitrový diesel, který dnes v běžných modelech nabízí v nejvyšší specifikaci 313 koní a 650 Nm. Pro potřeby supersportu R10 by měl být naladěný na výkon přibližně 420 až 430 koní a točivý moment minimálně 700 newtonmetrů. Jednotka uložená uprostřed podélně bude pohánět kola zadní nápravy přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

Audi R10 má být vůz honosící se nápisy Quattro, vidlicový šestiválec však o přední kola nezavadí. O jejich roztočení se postará dvojice elektromotorů, které společně s naftovým agregátem vyprodukují přes 600 koní a rovných 1 000 newtonmerů. Tato koncepce je samozřejmě velmi blízká Porsche 918 Spyder, ale vzhledem k tomu, že do jeho vývoje byl zapojen právě Dürheimer, tato spojitost zase příliš nepřekvapí.

Aby se vrchol automobilky Audi příliš „nezapotil“ vláčením akumulátorů, jejich funkce bude nejspíše jen podpůrná a nikoli primární, navíc o kompenzaci jejich hmotnosti se postará celokarbonový monokok. I tohle je ostatně pojítko se světem závodních okruhů.

Další detaily přislíbil Dürheimer zveřejnit na podzim ve Frankfurtu, už teď se ale říká, že právě tam Audi svůj hybridní superspot představí „pod pokličkou“ konceptu. Šéf vývoje kolegům z Autocaru přiznal pouze to, že viděl prozatím jen designové návrhy a podle něj auto „vypadá skvěle“.

„Momentálně vyhodnocujeme několik různých nápadů s ohledem na jejich pozici na trhu, image značky, vývojové náklady a načasování vstupu na trh,“ prozradil Dürheimer. „Těch projektů je momentálně pět, ale tohle je můj osobní favorit,“ naznačil na závěr rozhovoru.

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše