BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická

Pro BMW neexistuje důležitější model než řada 3. Generace G20 tedy poklesne na hmotnosti a přijde s dotykovým ovládáním či plejádou hybridů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická

2.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro BMW neexistuje důležitější model než řada 3. Generace G20 tedy poklesne na hmotnosti a přijde s dotykovým ovládáním či plejádou hybridů.

Poslední modernizace modelů BMW nebyly zvenčí zrovna patrné. Nová řada 7 je až příliš podobná svému předchůdci, v případě faceliftu řady 3 pak dokonce budete potřebovat návod, abyste veškeré změny našli. Tento přístup sice má mnohé zastánce, zároveň však automobilka musí počítat i se zástupy kritiků, kteří jsou navíc daleko více slyšet. Do budoucna bychom se tedy měli dočkat změn, které budou poprvé prezentovány na příští řadě 3. Ta se ukáže v roce 2018 s kódovým označením G20, přičemž její stylizace se od stávajícího provedení má diametrálně lišit.

A nebude to případ jen nové řady 3. Design budoucích BMW by totiž neměl být tak uniformní jako dnes, kdy kupříkladu řada 5 a řada 7 jsou si navzájem velmi podobné. Za vším přitom budou stát hlavně nové technologie světlometů, které dají návrhářům více svobody. Zatímco vpředu bude možné hledat LEDky či laserová světla, vzadu se ukážou organické diody. S těmi jako první vyrukovala limitovaná edice M4 GTS, naplno je ovšem do série přiveze nová řada 5.

Trojka se prozatím bez OLEDek bude muset obejít, přičemž vůči svému sourozenci získá na hranách, jež jí mají propůjčit více vizuální sportovnosti. Řada 5 bude oproti tomu stavět na oblinách, jenž mají zdůraznit celkovou eleganci. Zároveň přitom upustí od rozměrných čelních ledvinek, které budou pro změnu vyhrazeny pouze velkému BMW 7. Tím máme tedy důkladně zmapované ony designové nuance, soustředit se tak již opět můžeme pouze na řadu 3, která je pro značku nejdůležitějším modelem, neboť tvoří 24 procent všech registrací.

Finální design tohoto modelu by měl být odsouhlasen na konci listopadu, přičemž v rámci poměru bočního prosklení a karoserie je jako vzor brána generace E30 z osmdesátých let minulého století. Zatímco tento model byl jaksepatří úzký, novinka dozná vůči stávajícímu provedení dalšího rozšíření, za čímž stojí řada 2. Ta by navíc měla být k mání i ve verzi Gran Coupe, které se Trojce přiblíží ještě více. Společně s BMW 4 Gran Coupe má navíc stát za odlivem zákazníků od modelu 3 GT, který se tak nejspíše již nedočká nástupce.

Hrana začíná zvonit rovněž kombíku Touring, který je víceméně žádán pouze v Evropě. Jelikož navíc pro zákazníky toužící po velkém vnitřním prostoru je tu dvojice 2 Active Tourer/Gran Tourer, je možné, že pro tuto karosářskou variantu bude příští generace tou poslední. Vše ale samozřejmě bude záviset na poptávce a vývoji trhu, pročež nakonec může dojít ke zcela opačnému rozhodnutí. To jsme ale již na poli ryzích spekulací, proto rychle zpátky do očekávané reality.

Stejně jako nové řady 5 a 7 bude i příští BMW 3 postaveno na modulární platformě CLAR, která umožňuje velkou flexibilitu v rámci využití celé řady materiálů. Zároveň se vyznačuje velkou pevností a nízkou hmotností, přičemž navíc umožňuje osazení nejen benzinových a dieselových agregátů, ale také palivových článků a hybridního či plně elektrického ústrojí. Kvůli této variabilitě přitom BMW přišlo s tzv. plochým modulem umožňujícím zástavbu baterií do podlahy.

Zatímco hybridy je možné očekávat prakticky okamžitě při uvedení, na plně elektrické modely s bateriemi o kapacitě od 75 do 90 kWh si budeme muset počkat do roku 2020. O pět let později by pak měl dorazit vodíkový model, přičemž všechny tyto varianty budou stejně jako základní trojka spoléhat na 48voltový elektrický systém. Dále výčet technologií zahrnuje aktivní stabilizátory, progresivní zadní nápravu nebo aktivní systém řízení.

Dorazit má rovněž asistenční sytém Traffic Jam Assistant, s jehož pomocí bude možné při rychlostech do 60 km/h autonomně měnit jízdní pruhy. Řidič by přitom již neměl být plně v pozoru, ale bude mu umožněno dokonce i sledování jiných aktivit než jen vozovky. Samozřejmostí je pak automatické parkování na dálku, uvnitř lze pro změnu očekávat ovládání za pomoci gest. Je tedy evidentní, že v případě nové řady 3 nehodlá BMW ponechat nic náhodě - jak novinky přijmou zákazníci, ukáže až čas...


BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 1 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 098BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 2 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 099BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 3 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 100BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 4 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 101BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 5 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 102
Příští generace BMW řady 3 bude částečně ovlivněna verzí E30 z osmdesátých let minulého století

BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 6 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 018BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 7 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 019BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 8 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 020BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 9 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 021BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 10 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 022BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 11 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 023BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 12 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 024BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 13 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 025BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 14 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 026BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 15 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 027BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 16 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 028BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 17 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 029BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 18 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 030BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 19 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 031BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 20 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 032BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 21 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 033BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 22 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 034BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 23 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 035BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 24 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 036BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 25 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 037BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická - 26 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 038
Vůči stávajícímu provedení se dočkáme výraznějšího odklonu

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.