Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely

6.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

(+ živé foto) Apollo S dostalo výkon 750 koní, s nímž zvládá zrychlení 0-100 km/h za 2,9 sekundy. A pro letošek to není poslední novinka.

Pro automobilku Gumpert byl loňský rok plný vzestupů a pádů. Ještě na jaře to vypadalo nadějně, značka dokonce na Ženevě představila i nové edice Apollo R a Apollo Enraged. Na konci letních prázdnin však nad německým Altenbergem zašlo sluníčko a vylezly mraky, když se firma dostala do finančních nesnází. Již na podzim však bývalý ředitel divize Audi Sport Roland Gumpert oznámil, že naděje v podobě nových investorů existuje. Záhy se firmě ozvalo pár zákazníků, kteří si poměrně drahé Apollo objednali, čímž do kasičky přiteklo dalších pár Eur a na konci loňského roku tak Gumpert mohl radostně bouchnout šampaňské.

Aktuálně se přitom zdá, že perlivý mok ještě nějaký ten čas poteče. Na letošní Ženevě totiž stánek Gumpertu stojí stejně jako loni, přičemž firma vyjma potvrzení nového investora (zatím anonymního) dokonce představuje jeden staronový speciál. Apollo S se totiž ve výrobním programu firmy nacházelo již v roce 2009, kdy se s výkonem 700 koní a časem 7 minut a 11 sekund skvěle vypořádalo se Severní smyčkou německého Nürburgringu. Nová verze by ale měla být ještě rychlejší.

Důvodem je samozřejmě posílení 4,2litrového osmiválcového motoru, který pochází od Gumpertova minulého zaměstnavatele. Apollo tak nyní produkuje 750 koní a 900 Nm, s nimiž zvládne akcelerovat z klidu na stovku stejně jako třeba Lamborghini Aventador za 2,9 s. Dvoustovkou pojedete již za 8,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 360 km/h. Pár sekund by tedy mělo být sraženo i na Nordschleife.

Novinkou je také výběr převodovek, jaký nikde jinde nenajdete. Volit totiž můžete hned ze tří typů, přičemž všechny počítají s pádly pod volantem nebo voličem na středovém tunelu. Nejrychlejší závodní sekvence přitom zvládá řadit již za pouhých 40 milisekund, tedy jenom dvakrát pomaleji než Formule 1, ovšem třeba 2,5krát rychleji než automat PDK nového Porsche 911 991 GT3.

Z dalších komponentů pak můžeme jmenovat třeba rám z chrom-molybdenové oceli, karbon-kevlarový monokok, karbonovou karoserii, karbon-hliníkový podvozek, vyjímatelný volant nebo devatenácti a dvacetipalcová kovaná kola s centrální maticí, která ukrývají brzdové kotouče o průměru 378 mm svírané šestipístkovými třmeny.

Apollo S je však jen první vlaštovkou znovuzrozeného Gumpertu. Podle informací z autosalonu bychom se novinek měli dočkat ještě letos na „další významné motor show“. Přičemž mimo hru by nemusela být ani dubnová Šanghaj. Jak totiž dodal zakladatel značky, síť dealerů se neustále rozšiřuje a firma hledá nové trhy. Máme se tak nač těšit.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.

Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 1 - Zeneva 2013 vecer zive Gumpert 01Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 2 - Zeneva 2013 vecer zive Gumpert 02Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 3 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 01Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 4 - Zeneva 2013 vecer zive Gumpert 03Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 5 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 02Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 6 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 03Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 7 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 04Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 8 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 05
Gumpert Apollo S živě v Ženevě

Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 9 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 06Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 10 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 07Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 11 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 08Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 12 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 09Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 13 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 10Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 14 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 11Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 15 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 12Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 16 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 13Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 17 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 14Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 18 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 16Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely - 19 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 17
Gumpert Apollo S modelového roku 2013 posílil na 750 koní. Nordschleife by tak mohl zvládnout pod 7 minut a 10 sekund

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama