Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností
23.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Snad až na lepší brzdy a unikátní kola toho na Senatoru SV moc speciálního není, jenže tady stačí už základ - atmosférická V8, manuál a zadní náhon.
Australský Holden sice bude v dohledné době končit s výrobou vlastních aut a omezí se jen na prodej přeznačkovaných produktů Chevroletu a Opelu, zatím ale auta stále produkuje samostatně. Jednou z jeho posledních novinek tohoto ražení je model Senator, který je věrný klasické koncepci motoru vpředu a pohonu zadní nápravy. Divize HSV, Holden Special Vehicles, představila omezenou sérii Senator SV.
Senator je v podstatě luxusnější verzí modelu Commodore a SV je založený na Senatoru Signature, variantě, která už dostala od HSV určitá vylepšení. Na Senatoru SV najdeme unikátní dvacetipalcová kola Rapier, černé detaily karoserie včetně krytů zrcátek či spoileru na víku zavazadelníku, čtyři chromované koncovky výfuku a nezbytná loga. Ta najdeme i v interiéru, kde bude i sériové číslo každého kusu. Ona omezená série je totiž omezená skutečně hodně - pro Austrálii vznikne 50 kusů, pro Nový Zéland 2 (dva).
Hlavním tahákem bude ale motor, kterým je 6,2litrový osmiválec Chevy LS3, který na kola posílá 462 koní a 570 Nm. Na zadní kola bude tuto sílu přenášet buď šestistupňový automat nebo manuální převodovka o stejném počtu kvaltů. Ani za jednu nebudou muset zájemci připlácet, jen si vyberou. Kromě toho tu bude, také na rozdíl od Senatoru Signature, lepší brzdový systém s kovanými čtyřpístkovými třmeny AP Racing. Odpružení Magnetic Ride Control tu ze Signature zůstává.
Stroj bude k mání ve čtyřech barvách s názvy Heron, Phantom, Prussian Steel a Nitrate. Ceny tam mají začínat na 83 990 australských dolarech, tedy asi 1,56 milionu korun. A samozřejmě, jak bylo naznačeno i výše, není export mimo Austrálii a Nový Zéland plánován.
Pokud se vám však tento stroj líbí, vězte, že Chevrolet SS, prodávaný ve Spojených státech, není nic jiného, než Holden Commodore/Senator s motýlkem Chevroletu na přídi a - co je možná důležitější - s volantem vlevo. Osmiválcový atmosférický motor i manuální šestistupňová převodovka jako jedna z možností zůstávají. A takový stroj přivézt do ČR velký problém není.
Velké změny na HSV Senatoru SV nečekejte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva