Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2016: nová generace se zaoblí, inspiruje se veleúspěšnou třídou S
20.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Éčko dostane platformu MRA, s níž poklesne hmotnost. Bude plug-in hybrid i nové E 63 AMG s 600 k.
Na sklonku minulého týdne jsme uvedli, že Mercedes-Benz třídy S je skutečným bestsellerem. Za posledních dvanáct měsíců si jej totiž pořídilo již 100 tisíc zákazníků, tedy více lidí než za předchozí dva roky dohromady. Třícípá hvězda však zjevně v daný úspěch věřila již od počátku, a proto dle stejného receptu „upekla“ i třídu C. A nyní se stejné kůře podrobí rovněž třída E, jejíž nová generace má dorazit v roce 2016.
Vzhledem k dané době je logické, že prozatím neexistují žádné oficiální fotografie. Místo nich můžeme posloužit jen snímky špionážních fotografů, na jejichž základě vznikly také neoficiální ilustrace. Prohlédnout si tak můžeme, co nás pravděpodobně čeká - vzhled „eSka“ je patrný zejména v zadních partiích, v těch předních si třída E přeci jen uchovává jistou špetku originality.
Ve srovnání s předchozí generací jde přitom o revoluci, nikoliv evoluci, neboť namísto ostrých hran tu máme značné obliny. Pod nimi se pak ukrývá modulární platforma MRA, která je dalším shodným prvkem se třídou S. Díky ní by pátá generace Éčka měla dorazit nejen s nižší hmotností, která vylepší sportovní chování a ovladatelnost a poníží spotřebu, ale také s prostornějším interiérem.
Razantní proměny se pak dočká interiér novinky, kde se objeví plovoucí konzole a digitální přístrojový štít. Také v tomto případě se jedná o vliv větší třídy S, která by měla stát inspirací také motorovému prostoru. Vůbec poprvé přitom budeme mít tu čest s plug-in hybridem, chybět nebude ani verze E 63 AMG. Ta by stejně jako většina portfolia z Affalterbachu měla používat čtyřlitrové twin-turbo.
Výkon této pohonné jednotky by prý měl narůst dokonce až na 600 koní, čímž bude překonáno BMW M5. Na příchod vrcholného sportovce si ovšem budeme muset počkat až do roku 2017. Je pak otázkou, kdy kromě sedanu máme očekávat další karosářské varianty - tedy kombi, kupé a kabriolet. Dá se ale předpokládat, že minimálně u největšího praktika třícípá hvězda nebude dlouho otálet.
Nový Mercedes-Benz třídy E se nechá inspirovat větším eSkem, zvenčí i zevnitř
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB