Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy

Diesely jsou drahé, filtry pevných částic také a emisní nařízení přísná, říká Mercedes. V USA tak s nimi už moc nepočítá, evropská budoucnost je otázkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy

22.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Diesely jsou drahé, filtry pevných částic také a emisní nařízení přísná, říká Mercedes. V USA tak s nimi už moc nepočítá, evropská budoucnost je otázkou.

Budoucnost Mercedesu ve Spojených státech zahrnuje více hybridů a méně dieselů. Uvedl to člen oddělení produktového plánování s tím, že hybridy jsou v delším horizontu výhodnější než diesely. Snad i proto má v posledních letech většina konceptů Mercedesu na palubě nějakou formu elektřiny k pohonu, ať už to je hybrid či rovnou elektromobil.

Vznětové motory totiž fungují na jednoduchém principu, ale to je tak všechno, co je na nich jednoduché. „Diesel je technicky složitý a velmi drahý. Přídavky, které potřebuje kvůli snížení emisí pevných částic, jsou nákladné. Budeme mít více hybridů, abychom splnili nová pravidla,” uvedl nejmenovaný zdroj. Můžeme se nicméně ptát, nakolik je hybrid levnější, ale pokud Mercedes takto uvažuje, úsporu v nich někde jistě vidí.

Podobným přístup zvolila také Mazda, která měla kvůli kalifornským nařízením problém s uvedením 2,2litrového dieselu na americký trh. Volkswagen, který nabízí v USA nejvíce dieselů ze všech výrobců, se samozřejmě potýkal se stejnými pravidly, ale vyřešil nesnáze po svém - obejitím pravidel speciálním programem v řídící jednotce. To ale samozřejmě není legální.

Ve světle těchto informací je pochopitelně otázkou, co bude s diesely Mercedesu v Evropě. Norma Euro 6, která právě začíná platit, má už k americkým limitům velmi blízko a pro Mercedes bude pochopitelně tím méně výhodné naftové motory vyrábět, čím méně trhů jimi bude moci zaplavit. V tuto chvíli jistě eliminace dieselů v evropské nabídce Mercedesu není tématem, jsou tu příliš důležité, očekávejme ale od třícípé hvězdy minimálně více snahy nabízet zákazníkům pro automobilku výhodnější alternativy.

Budoucnost Mercedesu zahrnuje také aktivní šasí pro příští generaci třídy GLE, tj. nástupce ML. Ten je stále ještě nejméně 5 let daleko, ale inženýři na něm už údajně pracují. Technologie aktivního šasí bude „něčím, co dnes neexistuje”; jediná aktivní věc na šasi současného GLE jsou hydraulické příčné stabilizátory. Adaptivní vzduchové odpružení nebo jízdní režimy jsou trochu něco jiného, třebaže to jsou také aktivní prvky a jsou k mání už nyní.

A konečně, na základě modelu GLA vznikne další kompaktní crossover. Jestli to bude kříženec kupé-SUV či třeba třídveřová varianta, nevíme, ale nemá být k mání na všech trzích světa. Že ho Mercedes doveze do USA, je dost pravděpodobné, protože, jak uvedl zdroj z Mercedesu ve Frankfurtu, „kdykoliv se mluví o crossoveru, musíte vážně uvažovat, že ho nabídnete ve Státech”.


Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 1 - mercedes c 350 phev 01Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 2 - mercedes c 350 phev 02Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 3 - mercedes c 350 phev 02aMercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 4 - mercedes c 350 phev 03Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 5 - mercedes c 350 phev 04Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 6 - mercedes c 350 phev 05Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 7 - mercedes c 350 phev 06Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 8 - mercedes c 350 phev 07Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 9 - mercedes c 350 phev 08Mercedes postupně skončí s diesely, nahradí je hybridy - 10 - mercedes c 350 phev 12
Hybridní Mercedesy (zde C 350 Plug In Hybrid) jsou pro americkou divizi lepší než dieselové modely

Zdroj: Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.