Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche potvrdilo čtyřválce pro malé modely, dorazí dříve než čekáte
23.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Ve snaze snížit emise zavede Porsche do juniorských sporťáků od roku 2016 přeplňované čtyřválcové boxery. Cayman GT4 ale zůstane věrný šestiválci.
Zhruba v polovině loňských letních prázdnin jsme vám přinesli video, na kterém byly zachyceny prototypy faceliftovaných sportovních modelů Boxster a Cayman. V souvislosti s jejich uvedením se od prvního okamžiku bouřlivě hovořilo o zavedení čtyřválcových pohonných jednotek - samozřejmě kvůli snížení papírové spotřeby resp. emisí CO2, jejichž redukce v dnešním automobilovém světě vede k radikálním změnám charakterů většiny modelů. Tehdy jsme však předpokládali, že se juniorské sportovní Porsche takového agregátu v současné generaci ještě nedočká.
Nyní to ovšem vypadá, že jsme se mýlili. Zástupci značky použití čtyř pístů připravují již dlouhou dobu a rozhodli se, že ho nakonec do současné generace v rámci modernizace obou modelů skutečně nainstalují. V souvislosti s tím se přitom hovoří o příštím nebo přespříštím roce (2016 nebo 2017) a jedinou pozitivní zprávou zůstává, že se nadále budeme bavit o boxeru, byť už o přeplňovaném. Na čtyřválce podle šéfa vývoje automobilky Wolfganga Hatze čeká také crossover Macan, který dostane jak benzinovou, tak i naftovou variantu. Co se ovšem týče Boxsteru a Caymanu, „intenzivně na něm pracujeme“, řekl novinářům.
Na rozdíl od dřívějších modelů, jakým byla například 924, 944 či 968, se naštěstí nebude jednat o řadové jednotky, nýbrž o ploché agregáty, které nemohou být v podstatě zásadně odlišné od těch, jenž Subaru montuje pod přední kapotou WRX STI. Se vzduchem chlazenými jednotkami raději nepočítejme, se normovanou spotřebou sníženou oproti stávajícím šestiválcům minimálně o 15 procent však ano. K tomuto kroku Porsche přistoupí na podobné postupy jako v případě větší 911, která se dočká šestiválců s turbodmychadlem.
Ať je to, jak chce, zpráva o „H4 turbo“ za sedaly nás v podstatě nijak nepřekvapuje, neboť se o ní hovoří už dlouho. Porsche se ostatně netají tím, že je spíš zázrakem, že na na tyto jednotky přistoupí až tak pozdě. Neustále nám jen vrtalo hlavou, jak to nakonec dopadne s připravovaným Caymanem GT4, který má být zcela nejultimativnějším modelem řady. Hatz ale prozradil, že půjde (stejně jako u nové generace 911 GT3 RS) o atmosférický plochý šestiválec, což je pro mnohé - zejména puristicky založené fanoušky - tou nejlepší možnou zprávou.
V souvislosti s tím by se tedy dalo usuzovat, že všechny modely, které ponesou v názvu písmena „GT“ a číslo, budou nakonec osazeny jednotkami bez turba. Hatz však na tuto otázku neodpověděl. Každopádně se dá kalkulovat, že s novými oturbenými agregáty půjde výkon nahoru mnohem snáze než u atmosférických šestiválců. Otázkou zůstává, zda to prospěje charakteru a ovladatelnosti vozů, zda budou mít pěkný zvuk a relativně stále tak dobrou provozní efektivitu. Budeme se muset nechat překvapit, i když odpovědi tušíme už nyní...
Porsche Cayman a Boxster dostanou čtyřválcové boxery s turbodmychadlem. Parádní Cayman GT4 však ještě zůstane věrný původnímu receptu, stejně jako 911 GT3 RS 991
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva