Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Saab je zpátky s novými modely 9-3 a 9-3X, jen si nesmí říkat Saab

31.5.2017 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

NEVS, který převzal automobilku Saab, odhalil koncepty nových modelů 9-3 a 9-3X. Zjevně vychází ze starších Saabů, o odbyt už mají postaráno.

Saab jako automobilka ukončil svou činnost v roce 2012. Od té doby se o jeho znovuzrození pokouší společnost National Electric Vehicle Sweden, jenž operuje pod zkratkou NEVS. Ta měla v prvé fázi dokonce propůjčen název švédského výrobce i jeho logo, kvůli finančním těžkostem jejího majitele a zakladatele Kai Johan Jianga však spolupráce na této úrovni byla pozastavena. To ovšem neznamená, že bychom se nakonec znovuzrození Saabu nedočkali.

V prvé řadě tu máme snahy mateřské švédské firmy, která se sice věnuje především letectví, velmi ráda by se ovšem vrátila i do automobilového sektoru. Kromě toho je tu ovšem stále i NEVS, jenž má znovu zajištěné financování. Tato společnost přitom aktuálně oznámila, že na veletrhu elektroniky CES Asia, jenž se koná příští týden od 7. do 9. června, odhalí nové koncepty 9-3 a 9-3X.

V prvém případě tu máme elektrický sedan, který skutečně zamíří do sériové výroby. Ta odstartuje příštím rokem v továrně firmy v čínském Tianjinu, přičemž ve srovnání s někdejším švédským vozem novinka vyrukuje s modernizovaným designem a především elektrickým ústrojím. Bližší informace o něm se dozvíme právě na veletrhu, nyní lze jen zmínit dojezd 300 km.

Zhruba se stejnou porcí bude spojena i druhá novinka, kterou se stane... prý SUV, vůz ale vypadá jako přizvednutý kombík 9-3. V jeho případě se montážní linky rozjedou krátce po sedanu, konkrétní termín však nepadl. Víme ovšem, že oba vozy dostanou do vínku připojení k internetu, jenž umožní konstantní bezdrátovou modernizaci softwaru. Mimo to ovšem dorazí i dálkové ovládání vozů skrze mobilní telefon.

Uvnitř se novinky NEVSu budou spoléhat především na klimatizační systém Always Clean Air Cabin, jehož filtry prý mají 99procentní účinnost. Ta je nadmíru důležitá na čínském trhu, kde se každoročně prodá na 20 milionů nových aut. Míra zamoření smogem proto stoupá neúměrnou měrou, což je důvod, proč se vlastně Kai Johan Jiang do výroby elektromobilů vrhl.

Tím nám novinky končí, pročež jen dodáme, že NEVS má již zajištěný nemalý odbyt. Společnost Panda New Energy si totiž objednala 150 tisíc elektrických aut, která mají být dodána do roku 2020. Mimo to je součástí dohody i opce na dalších 100 tisíc vozů, stejně jako možnost využití celé řady služeb, jenž pocházejí od firem, které jsou s NEVS spojeny.

Mimo to automobilka chystá ve zmiňovaném Tianjianu, tedy městě s 15 miliony obyvatel, pilotní program sdílení aut. Asi není třeba zmiňovat, že půjde o flotilu elektrických vozů vlastní výroby. Zdá se tedy, že problémy Saabu jsou definitivně u konce a my se dočkáme slavného návratu. I když název značky v tom již figurovat nebude, stejně jako její logo.

Saab je zpátky s novými modely 9-3 a 9-3X, jen si nesmí říkat Saab - 1 - NEVS 9-3 a 9-3X Concept prvni foto 01Saab je zpátky s novými modely 9-3 a 9-3X, jen si nesmí říkat Saab - 2 - NEVS 9-3 a 9-3X Concept prvni foto 02
NEVS se příští týden pochlubí konceptem elektrického sedanu 9-3...

Saab je zpátky s novými modely 9-3 a 9-3X, jen si nesmí říkat Saab - 3 - NEVS 9-3 a 9-3X Concept prvni foto 03Saab je zpátky s novými modely 9-3 a 9-3X, jen si nesmí říkat Saab - 4 - NEVS 9-3 a 9-3X Concept prvni foto 04
...a elektrického SUV 9-3X

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama