Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto

Už si neříká Saab a ve svých útrobách už nemá spalovací motor, v jádru je to ale pořád ta samá devět-trojka, která se v roce 2003 začala vyrábět ve Švédsku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto

6.12.2017 | Anna Fišerová | 10 příspěvků

Už si neříká Saab a ve svých útrobách už nemá spalovací motor, v jádru je to ale pořád ta samá devět-trojka, která se v roce 2003 začala vyrábět ve Švédsku.

Jako bájný Fénix i Saab asi poosmnácté vstává z popela krachů a neúspěchů, aby se chytil trendu moderní doby a znovu se nadechl k životu. Saab je legenda, to mu už nikdo neodpáře. Však se také do historie zapsal několik velmi dobrými modely. Jenomže jeho neochota podřizovat se moderní době ho v roce 2011 dovedla do bankrotu. Chvilku to vypadalo že je s touto severskou značkou konec, pak se ale našlo čínské konsorcium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), které se rozhodlo, že se značku pokusí vzkřísit.

Nešlo to ale moc dobře a chvíli to vypadalo, že se nějakého velkého návratu ani nedočkáme. NEVS se potýkal s velkým množstvím problémů, teď už je ale jasné, že jsou zažehnány. Tedy, jen částečně. NEVS totiž během let přišel o práva používat logo i jméno Saab, takže sice pracuje s modelem této značky, jen Saab mu říkat nemůže. Jméno 9-3 mu ale zůstane.

Jak má tento stroj vypadat v podání NEVSu, jsme viděli už v létě, tehdy ale šlo o předprodukční provedení a bylo nadále otázkou, jestli k nějaké výrobě dojde. Teď už je jasné, že ano, neboť právě tento týden se NEVS 9-3 začal sériově vyrábět. Podle očekávání do vínku dostal čistě elektrický pohon a je primárně určen pro čínské město Tianjin, kde bude fungovat v rámci dnes moderního carsharingu. Pokud se zde novinka uchytí, další kusy pro sdílené vlastnictví zamíří do švédského města Trollhättan. Kromě carsharingu se ale novinka nejspíš objeví v několika soukromých společnostech převážně v Číně. Výrobce už prý eviduje 150 tisíc závazných objednávek.

A to přes to, že vlastně nejsou vůbec známy bližší technické specifikace auta. Mluví se o tom, že tento elektromobil má na jedno nabití ujet až 300 kilometrů. NEVS plánuje vyrobit jak model velmi inspirovaný standardní 9-3, tedy klasický sedan, ale také o něco vyšší a oplastovaný model 9-3X. Ve výbavě by pak neměl chybět Wi-Fi hotspot a několik moderních vychytávek převzatých hlavně od Tesly, která v Číně zaznamenává nebývalý úspěch. Více vám zatím nemůžeme povědět, ukázat ale ano...

Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 1 - NEVS 9-3 EV ex Saab zacatek vyroby 01Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 2 - NEVS 9-3 EV ex Saab zacatek vyroby 02Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 3 - NEVS 9-3 EV ex Saab zacatek vyroby 03Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 4 - NEVS 9-3 EV ex Saab zacatek vyroby 04
Toto je důkaz, že ex-Saab 9-3 se znovu začal sériově vyrábět, jako úplně nové auto 14 let po svém zrodu

Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 5 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 01Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 6 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 02Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 7 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 03Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 8 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 04Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 9 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 05Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 10 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 06Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 11 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 07Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 12 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 08Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 13 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 09Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 14 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 10Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 15 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 11Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 16 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 12Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 17 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 13Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 18 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 14Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 19 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 15Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 20 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 16Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 21 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 17Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 22 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 18Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 23 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 19Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto - 24 - NEVS CES Asia 2017 prvni sada 20
Takto jsme si „nové” „Saaby” 9-3 a 9-3X mohli prohlédnout v létě v předprodukční podobě

Anna Fišerová

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše