Nové Volvo XC90 v úpravě Heico Sportiv oblaží falešným zvukem i své okolí

Švédské SUV dostalo do vínku rovněž upravený interiér, až 23palcová kola, snížený podvozek či vyšší výkon. Veškeré detaily ale úpravce stále nezveřejnil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nové Volvo XC90 v úpravě Heico Sportiv oblaží falešným zvukem i své okolí

16.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Volvo XC90 v úpravě Heico Sportiv oblaží falešným zvukem i své okolí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédské SUV dostalo do vínku rovněž upravený interiér, až 23palcová kola, snížený podvozek či vyšší výkon. Veškeré detaily ale úpravce stále nezveřejnil.

Tuningová firma Heico Sportiv již krátce po odhalení nového Volva XC90 ohlásila program, v jehož rámci bychom se měli dočkat opravdu rozsáhlého portfolia příslušenství. Nová tisková zpráva pak dokazuje, že nešlo jen o plané sliby, neboť představit si můžeme širokou paletu vizuálních i mechanických modifikací.

Začneme kosmetikou, která zahrnuje nové nástavce předního a zadního nárazníku. Ten čelní přitom počítá se zachováním standardních mlhovek. Vzadu pro změnu mohou být zachovány standardní oválné koncovky výfuku, které je ovšem také možné vyměnit za čtveřici „laufů“. Pro verze T6 je pak k dispozici i systém Selected Sound, za nímž se neskrývá nic jiného než zvukový generátor pracující s daty jako otáčky motoru či pozice plynového pedálu. Na jejichž základě pak vyluzuje zvuk, který by vůz mohl vydávat, kdyby... nějaký vydával.

Řidič si přitom může vybrat, zda chce za pomoci integrovaného subwooferu poslouchat standardní tóny dvoulitrového čtyřválce nebo jejich blíže nespecifikovanou sportovnější alternativu. K dipozici je i zvuk osmiválce. Z tiskové zprávy není zcela jasné, zda systém oblažuje zvukem jen posádku nebo i okolí vozu, s ohledem na některé detaily (Heico upřesňuje, že systém je k dispozici jak pro vůz s továrními koncovkami výfuků, tak těmi z dílen úpravce) je ale více než pravděpodobné to druhé. Pokud by byl nový „zvuk motoru” určen pouze pro posádku, s exteriérem by měl sotva nějakou souvislost.

Dále v nabídce nechybí 23palcová kovaná kola, která snižují neodpruženou hmotnost o přibližně 15 procent. K mání jsou s pneumatikami Continental ContiSportContact 5P o rozměru 315/25, přičemž za celou sadu dáte 8 890 Eur (cca 242 500 Kč). Pokud ovšem chcete obětovat na oltář krásy menší částku, pak jsou k dispozici také lité dvaadvacítky s pneumatikami o rozměru 285/35. Jejich přesnou cenu však úpravce bohužel nezveřejnil.

Do detailu se tisková zpráva nezabývá ani dalšími modifikacemi, mezi něž patří nejen individualizace interiéru či snížení podvozku, ale především navýšení výkonu motorů D4, D5, T5 a T6. Jistou nápovědu ovšem můžeme najít v ostatních kreacích úpravce, jejichž pohonné jednotky dostaly do vínku o 10 až 30 procent více koní. Zrychlení z klidu na stovku pak v jejich případě pokleslo o více než sekundu.

Zda ale můžeme uplatnit stejný vzorec také na nové Volvo XC90, to je prozatím sporné. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že stránky úpravce budou v nejbližší době aktualizovány a my si budeme moci veškeré mechanické modifikace představit do posledního šroubku. Již nyní se však při pohledu na cenu kol a pneumatik dá předpokládat, že levné toto navýšení výkonu dozajista nebude.


Nové Volvo XC90 v úpravě Heico Sportiv oblaží falešným zvukem i své okolí - 1 - Volvo XC90 Heico Sportiv 2015 prvni foto 01Nové Volvo XC90 v úpravě Heico Sportiv oblaží falešným zvukem i své okolí - 2 - Volvo XC90 Heico Sportiv 2015 prvni foto 02Nové Volvo XC90 v úpravě Heico Sportiv oblaží falešným zvukem i své okolí - 3 - Volvo XC90 Heico Sportiv 2015 prvni foto 03
Nové Volvo XC90 se v dílnách Heico Sportiv dočkalo zásadního přepracování. Detaily většiny úprav však tuningová firma zatím tají

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.