Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW 340i E30 Touring: zuřivý kombík ukrývá V8 s 300 koňmi
18.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Ne, vážně to není vzácná sériová verze řady 3 E30, je to vůz postavený z kombíku řady 3 E30, sedanů řady 7 E38... a pár dalších.
Jsou lidé, kteří říkají, že neexistuje nic, co by osmiválec nedokázal spravit či vylepšit. Asi to neplatí dokonale, takové Pagani Zonda V8 by asi nebylo lepší než s V12, i když příklad Bentley Continental GT V8 ukazuje, že méně nemusí být nutně jen méně. To jsou ale výjimky z nejvyšších sfér automobilového božstva, na druhém konci spektra jsou osmiválce skutečně vylepšením. Takové VW Lupo V8 je vážně bomba, zvlášť s nápisem 3L na třetích dveřích.
Dnes před sebou máme také stroj z Německa, BMW řady 3 E30 kombi. Nic zvláštního, zejména žil-li člověk na počátku 90. let v Německu. Jenže se do něj osmiválec nikdy nemontoval, vrcholem byla řadová šestka a slavná M3 E30 měla válce dokonce jen čtyři. Přesto není úplně výjimečné, aby na vás po otevření kapoty vykoukl vidlicový motor, vzpomeňme na čtyřlitr v béžovém kupé 316i. Tam aby se člověk vážně snažil, aby zjistil, že něco není v pořádku.
Tenhle černý stroj odhalíte snáze, nesnaží se být sleeperem za každou cenu. Čtyřlitrovou V8 mu při setkání s ním ale také hádat nebude, alespoň dokud majitel nenastartuje. Jistě, jsou tu 17" kola Brock B1, která jsou na subtilní E30 vážně obrovská, a vzadu mají dost výrazná „áčka”, negativní odklon kol. Pneumatiky jsou vážně spíš slupky, podvozek sedí níž a když se podíváte pořádně, vpředu jsou dost velké brzdové kotouče. A xenonová přední světla sériová E30 také nikdy neměla.
Tohle auto tedy na první pohled je upravené, a to nijak málo, ale stále může mít pod kapotou dvoulitrový šestiválec o 125 koních. Ovšem, do karoserie E30 se vejde 4,0 V8, kterou BMW ve své době označovalo jako 40i (dnes si tak říká třílitr a za pár let...). Motor v tomhle voze konkrétně pochází ze 740i E38, kde dával 286 koní. Převodovka je z o něco slabšího 730i stejné generace, tedy z modelu s třílitrovým osmiválcem.
Nic tu není standardní, třeba výfukový systém je složeninou systémů z M3 E92, M3 E36 a jednoduše kusů nerezové trubky o průměru 60 cm. Vznikl na zakázku u jednoho běloruského specialisty. V motorovém prostoru se rovněž upravovalo zakázkově, a tak nepřekvapí ani vyšší výkon, který by měl přesahovat 300 koní. Obyčejné nakonec nejsou ani brzdy, je to další zakázková stavba a díly pocházejí z Audi TT a řady 5 E34. Tohle auto je tak trochu Frankensteinovým monstrem, podobně jako většina aut s takovýmto způsobem vyměněnými motory, ale to neznamená nic špatného, jde-li o řemeslně dobře zpracovanou stavbu.
Konkrétně tohle BMW by prý mohlo klidně plnit i úlohu auta na každý den. A věříme tomu, když bychom měli trochu obavy z velkého odklonu kol a pár dalších detailů. Zajímavý tenhle stroj rozhodně je, zvláště máte-li slabost pro splašené kombíky. Však kolik takhle subtilních kombi s 300koňový osmiválcem jste kdy viděli? A když si pustíte přiložené video, zjistíte, že jen pro parádu tohle auto nevzniklo...
Člověk, který autům nehoví, na tomto stroji téměř 300 koní stěží pozná
Zdroj: DLEDMV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva