I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci

Downsizing byl alfou a omegou vývoje automobilismu posledních let. Po všech ústupcích už se měl týkat jen velkých motorů, Bentley nyní říká: „Ani to ne!”
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci

24.10.2017 | Petr Prokopec | 9 příspěvků

Downsizing byl alfou a omegou vývoje automobilismu posledních let. Po všech ústupcích už se měl týkat jen velkých motorů, Bentley nyní říká: „Ani to ne!”

Stále častěji zaznívají názory, že éra downsizingu je u konce. Nejvíce je možná i poněkud paradoxně slyšet koncern VW Group, který dlouho platil za zastánce snižování objemu pohonných jednotek. Ostatně jen díky tomu byl třeba čtyřválec 1,2 TSI rozpačité nahrazen tříválcem 1,0 TSI. K sešupu mělo dojít také u dieselů, nicméně k tomu už nedošlo a ani nedojde. Důvodem jsou nové testy spotřeby a emisí, ve kterých extrémní downsizing jaksi nefunguje. A v praxi fungoval spíše zřídka.

Přes tento veletoč se mělo za to, že opravdu velké motory nějaký čas svůj objem ještě snižovat budou. Čekali bychom to třeba u Bentley, kde pomalu k žádnému zmenšování motorů nedošlo. V jednu to tedy vypadalo, že britská automobilka po představení osmiválcových modelů začne dvanáctiválec upozaďovat. To se ale nakonec nestalo, místo toho má k dispozici zcela nový W12, který je ještě výkonnější a přesto úspornější.

O motor W12 se tedy nemusíme bát a snižování objemu u něj nebo u osmiválců také ne. Dle produktového šéfa Petera Guesta je období downsizingu u konce i tady. Důvodem je znovu stejný - kauza Dieselgate, která uspíšila přijetí zmíněných měřicích procedur. Ty dávají větší váhu reálnému světu, kde maloobjemové pohonné jednotky osazené jedním nebo více turbodmychadly neobstojí tak dobře jako v laboratořích.

Dvanáctiválcový motor si přitom napomáhá ke splnění emisních limitů deaktivací poloviny počtu válců, stejně jako čtyřlitrový osmiválec. Zůstane tedy Bentley v nabídce jen toto duo? Kupodivu nikoli. Bentley dnes používá i šest dekád starý 6,75litrový agregát V8 a, který pohání limuzínu Mulsanne. Podle Guesta se ani ten nezmění - jeho nízkootáčkový charakter je prý pro optimalizaci skutečné spotřeby ideálem.

Ani tento motor tedy nemá mít v realističtějších testech problémy a Bentley k nám ve výsledku vysílá jasnou zprávu - motorům nesebereme ani deci, ani válec. Jakou sympatičtější zprávu si takto při úterním odpoledni přát...

I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 1 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 01I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 2 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 02I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 3 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 03I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 4 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 04I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 5 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 05I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 6 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 06I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 7 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 07I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 8 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 08I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 9 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 09I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 10 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 10I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 11 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 11I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 12 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 12
Bentley Mulsanne má pod kapotou 6,75litrový osmiválec, který je několik dekád starý. Přesto prý díky svému uvolněnému nízkootáčkovému charakteru nemá problém s novými testy měření spotřeby, právě naopak

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 9 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše