Reklama

Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci

Švédská stíhačka jménem Regera sice vznikne jen v 80 kusech, i tak musí být maximálně odolná a bezpečná. Však se má během chvíle rozjet až na 410 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci

28.12.2017 | Petr Prokopec | 20 příspěvků

Švédská stíhačka jménem Regera sice vznikne jen v 80 kusech, i tak musí být maximálně odolná a bezpečná. Však se má během chvíle rozjet až na 410 km/h.

Koenigseggy jsou obecně velmi výjimečná auta a model Regera není výjimkou. Postaveno bude jen 80 exemplářů a troufneme si říci, že naprostá většina z nich sotvakdy opustí klimatizované garáže svých zámožných majitelů. Přesto jim musí zajistit maximální bezpečnost, když vyjedou, a odolat i dalším myslitelným nástrahám.

Proto švédská novinka prošla nárazovými testy a dalšími testy odolnosti, které si můžete prohlédnout na přiložených záběrech. Zveřejněny byly v souvislosti s dosažením milionu fanoušků na Instagramu, oslava je to však tak trochu smutná. Pohled na týraný hypersport může totiž někoho pořádně bodnout do srdce. Na druhou stranu, všechny útrapy mají své opodstatnění.

Regera disponuje karbonovou konstrukcí, která se vyznačuje daleko vyšší pevností, než je tomu u klasické oceli. Vůbec by nás proto nemělo udivit, že deformační zóny zde fungují poněkud lépe a zejména při čelním nárazu kabinu de facto izolují od zbytku světa. Stran toho se můžeme podívat na tuhost samotného materiálu, a to ve chvíli, kdy někdo z továrny mlátí kladivem do předního nárazníku i do spodních partií. Dojde také na třískání dveřmi a test jejich pantů.

Tím ovšem mučení švédské stíhačky nekončí, dále Regera ve vyšší rychlosti přejede přes obrubník a také narazí do překážky na vozovce. V obou případech se ovšem zdá, že poškození vozu je sotva znatelné, což je zvláště při onom přejezdu více než působivé. Novinka Koenigseggu je tedy připravena na veškeré reálné scénáře silničního provozu.

Snahu automobilku lze ovšem v tomto ohledu chápat. Regera totiž patří k nejrychlejším vozům planety, neboť stovky dokáže dosáhnout za 2,8 sekundy a nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 410 km/h. Za těmito výkony přitom stojí kombinace pětilitrového osmiválce bi-turbo a tří elektromotorů, přičemž celkově souprava dává k dobru 1 500 koní.

Jak jsme zmínili v úvodu, Koenigsegg vyrobí pouze 80 exemplářů, přičemž cena každého startuje na sumě 1,9 milionu dolarů (cca 41,28 milionu korun). V té chvíli dostáváte standardní karoseerii, která produkuje přítlak 310 kilogramů. Pokud vám to ovšem nestačí, můžete sáhnout po paketu Aero Package, jenž přítlak zvedá na 385 kg.

Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 1 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 01Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 2 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 02Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 3 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 03Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 4 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 04Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 5 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 05Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 6 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 06Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 7 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 07Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 8 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 08Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 9 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 09Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 10 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 10Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 11 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 11Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 12 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 12Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 13 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 13Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 14 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 14Koenigsegg ukázal, jak testuje odolnost svých aut. Vydrží neuvěřitelné věci - 15 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 15
Koenigsegg Regera neprošel jen běžnými crash testy. Někdo do něj totiž i mlátil kladivem, stran toho ale došlo i na bouchání dveřmi či jízdu přes obrubník

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 20 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše