Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Které auto teď dosáhlo svých nejvyšších prodejů 37 let po začátku výroby?
1.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Většina aut dosáhne svých nejlepších prodejních čísel krátce po začátku výroby či pár let po něm. Existuje ale vůz, který téhož docílil po 37 letech na trhu.
Vývoj Mercedesu třídy G odstartoval již v roce 1972 za spolupráce rakouské společnosti Magna Steyr (v té době šlo ještě o firmu Steyr-Daimler-Puch). O sedm let později pak začala ve Štýrském Hradci i výroba, která bez přestávky trvá dodnes. Máme tu tedy model s takřka čtyřicetiletou historií, který sice byl během té doby několikrát vylepšen, nicméně jeho podstata zůstala nezměněna. A tak to ještě nějaký ten pátek zůstane.
Kde kdo si přitom mohl ťukat prstem na čelo, když Mercedes nenapodobil kroky svého úhlavního konkurenta - Land Roveru - jehož původní Defender je už dnes minulostí. Nicméně značka momentálně všem skeptikům prokázala, že v případě kultovní třídy G měla pravdu. Letos vyrobila nejvíce vozů třídy G v historii a vůbec také překonala 20 tisíc vyrobených exemplářů během jednoho roku - dost neobvyklá věc po 37 letech na trhu.
„Výroba dvacetitisícího exempláře třídy G během jednoho roku potvrzuje vysokou poptávku po tomto modelu a také kvalitu našich vozů, tedy něco, co je našimi zákazníky vysoce oceňováno. Jsem velmi potěšen a také hrdý na to, že někteří naši zaměstnanci jsou na palubě již od doby, co výroba před 37 lety odstartovala,“ uvedl k historickému počinu Gunnar Guthenke, šéf divize off-roadů.
My přitom jen dodáme, že oním jubilejním kusem byl bílý Mercedes-AMG G 63. Tedy varianta poháněná 5,5litrovým osmiválcem o výkonu 571 koní. Není přitom náhoda, že jde o provedení z Affalterbachu, vozy ozdobené třemi ikonickými písmeny se totiž na celé produkci podílejí takřka z 50 procent. Kromě osmiválce je přitom k mání i dvanáctiválec v modelu G 65 AMG.
Ve finále pak zmíníme, že „Géčko“ se příští rok dočká velkého facelitu, který bude postaven na nové platformě. Dorazit tak má širší, ale zároveň i lehčí vůz, který bude benefitovat také z modernějšího zavěšení. I nadále však počítá s krabicovitou karoserií, byť trochu zaoblenou. Zároveň nadále půjde o ortodoxní off-road, který bude věrný svým kořenům.
Mercedes dosáhl působivého výsledku, nejvíce kusů třídy G vyrobil 37 let poté, co ho začal vyrábět
Verze AMG (zde G 63 v našem testu z roku 2012) se na celkovém odbytu podílejí z poloviny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch