Lamborghini Urus nepůjde po rekordu Nordschleife, důvod překvapí

3.4.2017 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Italové se v posledních letech rozhodli ohromovat časy z Nordschleife, a tak logicky padají otázky, zda se o totéž nepokusí i SUV Urus.

Lamborghini před několika málo týdny opanovalo Nürburgring. Či spíše konkrétněji zveřejnilo čas, kterého nový model Huracán Performante dosáhl loni v říjnu. Tehdy měl takřka jednadvacetikilometrový okruh obkroužit za 6 minut a 52 sekund, čímž pokořil veškeré produkční vozy, jež v uplynulých dekádách do pohoří Eifel zamířily. Je ovšem třeba dodat, že Italové se svými trumfy nejsou zrovna přesvědčiví, na rekord tak dopadá poněkud nepříznivé světlo.

Po humbuku okolo zmiňovaného času se kde kdo začal ptát, zda se na stejném poli pokusí zabodovat i další novinka značky, a to Urus. Je to sice SUV, to ale již v moderní době není žádný problém. Ostatně stačí se jen podívat na sesterské Porsche Cayenne Turbo S, které Ring zvládlo těsně pod osm minut (7:59,74). Pokořilo tak třeba Aston Martin DBS, Lamborghini Diablo GT nebo první Cayman S řízený Walterem Röhrlem.

Urus by již s ohledem na pokročilejší vývoj, se kterým pravděpodobně bude spárován vyšší výkon, nižší hmotnost a lepší aerodynamika, měl dosáhnout daleko lepšího času, zvláště jde i o Lamborghini, u kterého lze automaticky očekávat více silniční zaměření. Jenže šéf asijsko-pacifické divize italské automobilky Andrea Baldi ale jakýkoliv útok na rekord vyloučil. Dle něj sice „nepůjde o Jeep“, nicméně jistými terénními schopnostmi tato novinka disponovat má. A právě to je důvod, proč na Ringu excelovat nebude.

„Cílem pro Urus jsou i jisté off-roadové schopnosti. Pokud ovšem míříte na Nürburgring, musíte být nejrychlejší. Urus je ovšem jiným druhem vozidla, není to ten typ, který by byl určen pro překonávání takových rekordů,“ upřesňuje překvapivou podstatu novinky Baldi. „Půjde sice o sportovní model, ale přesvědčí i v terénu. To ostatně zjistíte do konce roku, neboť k odhalení dojde v prosinci.“

Mimo to šéf asijsko-pacifické divize řekl, že věci jdou podle plánu a Urus dorazí do prodeje na počátku příštího roku. K mání bude se dvěma pohonnými jednotkami, a sice s přeplňovaným osmiválcem a také jistou formou hybridního ústrojí. Za tím nestojí ani tak snaha Lamborghini zalíbit se Bruselu, ale naopak touha oslovit největší trh světa.

„Občas opravdu nezáleží na emisích, ale na zdanění. Pokud míříte na jeden z nejdůležitějších trhů světa, jímž je s ohledem na fakt, že jde o SUV, Čína, pokaždé, když navýšíte objem motoru o litr, platíte vyšší daně. Rozdíl mezi třemi litry a čtyřmi litry je obrovský, mezi čtyřmi litry a šesti litry, kterými disponuje Aventador, je dokonce zhruba 50procentní.“

„Zdanění je tedy obrovským hnacím motorem, neboť ovlivňuje koncovou cenu a tím i pozici na trhu,“ dodává k čínskému trhu Baldi. Hybridní Lamborghini ale logicky nebude k mání jen na asijských trzích, ale po celém světě. Dorazí ovšem až s lehčím odstupem vůči ryze benzinovému provedení, které zaměstná poladěnou verzi koncernového čtyřlitru.

Lamborghini Urus nepůjde po rekordu Nordschleife, důvod překvapí - 1 - Lamborghini Urus prototyp silnice prvni 03Lamborghini Urus nepůjde po rekordu Nordschleife, důvod překvapí - 2 - Lamborghini Urus prototyp silnice prvni 01Lamborghini Urus nepůjde po rekordu Nordschleife, důvod překvapí - 3 - Lamborghini Urus prototyp silnice prvni Perex
Lamborghini Urus již bylo nachytáno s vlastní karoserií. Odhalení na sklonku roku je tedy reálné, k pokoření Ringu ale prý nedojde

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše