Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí
12.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lamborghini čekají v budoucnosti podle Stephana Winkelmanna světlé zítřky, prozatím se nechystá odklon od atmosférických motorů.
Stephan Winkelmann, šéf italské značky Lamborghini, která na ženevském autosalonu představila svůj nový „baby” model Huracán, se rozhovořil na téma hybridních supersportů, jakým je například McLaren P1. A nebyl jimi příliš nadšen.
Jak onen McLaren, tak třeba i Porsche 918 využívají technologie, které Priusy, Accordy a jim podobná auta mají kvůli legislativním požadavkům na papírově nižší spotřebu, k vyšší rychlosti. To však neznamená, že by baterie byly nějak výrazně lehčí než v případě „běžných” hybridních aut. Anebo, pokud lehčí jsou, jejich cena je tak vysoká, že je v dohledné době neuvidíme v autech, která cenově i zaměřením připadají v úvahu jako náhrada rodinné Octavie.
Z těchto důvodů vidí Winkelmann použití hybridních technologií spíše skepticky: „Nechci ukazovat prstem, ale to, co můžeme v současnosti vidět ve světě hybridů, není vhodné pro běžná auta, a to buď kvůli ceně, nebo kvůli hmotnosti.” Podle Winkelmanna jsou hybridy moc drahé, nebo naopak moc těžké, což je dělá v konkurenci konvenčních řešení příliš snadnou kořistí.
Winkelmann nevyloučil nějaký hybrid v budoucnosti, ale naznačil, že se k takovému kroku uchýlí jen v případě nezbytnosti: „Dokud to půjde, chceme zachovat DNA atmosféricky plněných motorů.” Lamborghini je však podle jeho slov otevřené budoucnosti, která plug-in hybridy s malými přeplňovanými motory zahrnuje. Hovořil také o čistém elektromobilu, ten však zákazníci neočekávají dříve než za deset let. Takový vůz by podle nás mohl být technicky spřízněn s Audi R8 e-tron.
V současnosti je tedy nejpravděpodobnější, že nová Lamborghini příštích pár let zůstanou u velkých atmosférických motorů. Nesmyslná nařízení nechávají Sant'Agatu Bolognese prozatím chladnou.
Huracán, nejnovější Lamborghini, se ukázal v Ženevě. Pohání jej starý dobrý atmosférický motor
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 2 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 3 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 5 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 6 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva