Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí

Lamborghini čekají v budoucnosti podle Stephana Winkelmanna světlé zítřky, prozatím se nechystá odklon od atmosférických motorů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí

12.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lamborghini čekají v budoucnosti podle Stephana Winkelmanna světlé zítřky, prozatím se nechystá odklon od atmosférických motorů.

Stephan Winkelmann, šéf italské značky Lamborghini, která na ženevském autosalonu představila svůj nový „baby” model Huracán, se rozhovořil na téma hybridních supersportů, jakým je například McLaren P1. A nebyl jimi příliš nadšen.

Jak onen McLaren, tak třeba i Porsche 918 využívají technologie, které Priusy, Accordy a jim podobná auta mají kvůli legislativním požadavkům na papírově nižší spotřebu, k vyšší rychlosti. To však neznamená, že by baterie byly nějak výrazně lehčí než v případě „běžných” hybridních aut. Anebo, pokud lehčí jsou, jejich cena je tak vysoká, že je v dohledné době neuvidíme v autech, která cenově i zaměřením připadají v úvahu jako náhrada rodinné Octavie.

Z těchto důvodů vidí Winkelmann použití hybridních technologií spíše skepticky: „Nechci ukazovat prstem, ale to, co můžeme v současnosti vidět ve světě hybridů, není vhodné pro běžná auta, a to buď kvůli ceně, nebo kvůli hmotnosti.” Podle Winkelmanna jsou hybridy moc drahé, nebo naopak moc těžké, což je dělá v konkurenci konvenčních řešení příliš snadnou kořistí.

Winkelmann nevyloučil nějaký hybrid v budoucnosti, ale naznačil, že se k takovému kroku uchýlí jen v případě nezbytnosti: „Dokud to půjde, chceme zachovat DNA atmosféricky plněných motorů.” Lamborghini je však podle jeho slov otevřené budoucnosti, která plug-in hybridy s malými přeplňovanými motory zahrnuje. Hovořil také o čistém elektromobilu, ten však zákazníci neočekávají dříve než za deset let. Takový vůz by podle nás mohl být technicky spřízněn s Audi R8 e-tron.

V současnosti je tedy nejpravděpodobnější, že nová Lamborghini příštích pár let zůstanou u velkých atmosférických motorů. Nesmyslná nařízení nechávají Sant'Agatu Bolognese prozatím chladnou.


Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 1 - Lamborghini Huracan zive dalsi 01Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 2 - Lamborghini Huracan zive dalsi 01Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 3 - Lamborghini Huracan zive dalsi 02Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 4 - Lamborghini Huracan zive dalsi 02Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 5 - Lamborghini Huracan zive dalsi 03Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 6 - Lamborghini Huracan zive dalsi 03Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 7 - Lamborghini Huracan zive dalsi 04Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 8 - Lamborghini Huracan zive dalsi 04Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 9 - Lamborghini Huracan zive dalsi 05Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 10 - Lamborghini Huracan zive dalsi 06Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 11 - Lamborghini Huracan zive dalsi 07Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 12 - Lamborghini Huracan zive dalsi 08Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 13 - Lamborghini Huracan zive dalsi 09Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí - 14 - Lamborghini Huracan zive dalsi 10
Huracán, nejnovější Lamborghini, se ukázal v Ženevě. Pohání jej starý dobrý atmosférický motor

Zdroj: CarAdvice

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.