Reklama

Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl

Snažit se o co největší dojezd na jedno nabití či natankování není špatná věc. Pokud ale jezdíte 32 hodin v kruzích rychlostí 30 km/h, je to vážně k ničemu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl

28.5.2018 | Petr Miler | 33 příspěvků

Snažit se o co největší dojezd na jedno nabití či natankování není špatná věc. Pokud ale jezdíte 32 hodin v kruzích rychlostí 30 km/h, je to vážně k ničemu.

Soutěžení s auty je staré jako auta sama. Obvykle šlo o rychlost, trochu ve stínu velkých závodů se ale vždy odehrávala také klání o co největší efektivitu či nejnižší spotřebu jakéhokoli druhu paliva. I u nás jsou nakonec už od časů komunistické ČSSR známy podobné závody a nedá se čekat, že by v časech tlaku na minimalizaci spotřeby čehokoli ustoupily do pozadí.

Vedle dnes už tradičních „economy runů” se v posledních letech také rozmohlo soupeření o maximalizaci dojezdu elektrických aut na jedno nabití. Dává to smysl, právě dojezd je v kombinaci s dlouhou dobou nabíjení trápí, a tak se zastánci elektromobilů snaží světu ukázat, jak daleko lze na jedno nabití také dojet. Některým z těchto snah lze i zatleskat, určitě to ale neplatí o té dále zmíněné.

Stojí za ní Sean Mitchell, známý to „dojezdobijec”, který se rozhodl zlomit svůj vlastní rekord v dojezdu Tesly Model 3 na jedno nabití. Dobrý nápad, kdyby se prostě snažil někam co nejefektivněji dojet. On si ale se svým kolegou našel ale asi 1,6 km měřící okruhu kolem jakéhosi parku u hotelu ve městě Denver. Na tomto okruhu panovalo minimální převýšení, pro maximalizaci dojezdu ideální podmínky. Ovšem, pro ukázku reálných možností dojezdu Modelu 3 to byl zcela absurdní scénář.

Nikdo ve skutečném světě nebude jezdit po silnici bez provozu a bez převýšení, také nebude jezdit průměrnou rychlostí 30 km/h a nepřekračovat 48 km/h. Stejně tak si až při 42°C v kabině (sic) nepustí klimatizaci a nebude si „lovit” jídlo od kolemjdoucích do rybářské sítě. To všechno Mitchell se spolujezdcem udělali a byť je to hezké odhodlání, jeho dojezd 606,2 míle (975,5 km) na jediné nabití neříká o skutečných možnostech elektromobilů vůbec nic. Spotřeboval v průměru 110 Wh na jednu míli, tedy asi 69 Wh na kilometr, ekvivalent spotřeby přibližně 2 litrů nafty na 100 km. Kdybyste tedy takto byli schopni jezdit s nějakým úsporným dieselem s 50litrovou nádrží, ujedete tak asi 2 500 km na jedno natankováni. A co?

Podobné marné kroužení zřejmě nebavilo ani Model 3, a tak další jízdu vzdal, když spotřebovaná energie ukazovala 66 kWh (udávaná kapacita je 75). Jestli ji skutečně došla šťáva a nebo jen trpělivost, je otázkou - když se Mitchell pokusil vůz přes noc dobít u Superchargeru, vůbec se nezačal dobíjet a ráno musel do servisu na odtahovce. Ještě tedy uvidíme, co tady další jízdě vystavilo stopku...

Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl - 1 - Tesla Model 3 maximalni dojezd selhani 01Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl - 2 - Tesla Model 3 maximalni dojezd selhani 02
Poněkud absurdní pokus o maximální dojezd na nabití s Teslou Model 3 skončil nepojízdným a nenabíjejícím se autem

Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl - 3 - Tesla Model 3 maximalni dojezd selhani 03
Bezmála 1 000 km na nabití je jistě úctyhodný výkon, ovšem ne za situace, kdy žádným způsobem nereflektuje skutečné ježdění

Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl - 4 - Tesla Model 3 maximalni dojezd selhani 04Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl - 5 - Tesla Model 3 maximalni dojezd selhani 05
Mitchell s kolegou před pokusem

Zdroj: Sean M Mitchell@Twitter

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 33 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama