Tesla už nedovolí s Autopilotem porušovat rychlost, oddálila nasazení nové verze

Tesla přichází s rychlostním omezením, které navíc nefunguje, jak by mělo. A nová auta stále nemohou využít možností Autopilotu 2.0, právě naopak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla už nedovolí s Autopilotem porušovat rychlost, oddálila nasazení nové verze

23.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tesla už nedovolí s Autopilotem porušovat rychlost, oddálila nasazení nové verze

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tesla přichází s rychlostním omezením, které navíc nefunguje, jak by mělo. A nová auta stále nemohou využít možností Autopilotu 2.0, právě naopak.

Autopilot Tesly jsme již nějaký ten čas nezmiňovali. Tedy pokud pomineme jistou souvislost s nesnázemi Uberu, ke kterým došlo v San Francisku. Nyní se ovšem k nejvíce propíranému asistenčnímu systému současnosti musíme vrátit. Automobilka totiž nyní přišla s úpravou, která nedovolí porušovat pravidla provozu - Autopilot totiž již nemůže být nastaven na vyšší než povolenou rychlost.

Až dosud přitom bylo možné překračovat limity až o 8 km/h. Od minulého týdne, kdy update dorazil k majitelům vozů Tesly, je ovšem s tímto na běžných silnicích konec. V případě dálnic však k porušování pravidel nemohlo dojít již dříve, funkčnost Autopilotu je totiž omezena nejvyšší rychlostí 145 km/h. Jak se ale dalo očekávat, zákazníci pro tuto bezpečnostní pomůcku pochopení nemají a brojí za její odstranění.

Mnohým nové obstrukce vadí z toho důvodu, že lidem berou možnosti, které již dříve měli a za které zaplatili. Systém navíc nově nefunguje tak, jak by měl, na což poukázal Jason Hughes. Jeden z majitelů vozů Tesla totiž na Twitteru zveřejnil snímek obrazovky, kde je jasně patrný legální limit 65 mph (105 km/h). U jeho vozu ovšem nedojde ke snížení rychlosti na tuto úroveň, ale na nižších 50 mph (80 km/h).

Nejde však jen o tuto problematiku, Tesla musí řešit ještě jeden problém. Poslední hardwarová modernizace Autopilotu totiž přinesla 8 kamer monitorujících okolí vozu, 12 lepších ultrazvukových senzorů a jeden dopředu mířící radar, se kterými modely značky měly lépe reagovat na skutečný svět. Připraveny tak mají být na druhou generaci poloautonomního řízení, která zas o něco sníží nutnost lidských zásahů při řízení.

Až potud je samozřejmě vše v pořádku, nicméně Tesla již v úvodu zmiňovala, že aplikace nové techniky nejenže neproběhne hned, ale v mezičase s sebou přinese dočasné omezení funkčnosti autonomního brzdění, tempomatu a monitoringu jízdních pruhů. Tedy jinými slovy, zcela nové vozy značky vybavené mnohem lepší technikou jsou méně bezpečné než postarší modely. A to již jako pokrok může být vnímáno jen stěží.

Šéf automobilky Elon Musk během zářijového představení deklaroval, že systém bude dán do pořádku do poloviny prosince, nyní však musel na svém účtu na Twitteru přiznat zpoždění. „Neurální síť“, kterou nový hardware vyžaduje, je sice již v pořádku a funguje bez problémů, systém ovšem potřebuje spoustu dat z reálného prostředí, aby zmapoval různá prostředí.

S nižší bezpečností je tedy třeba počítat dále, v kombinaci s problematickým rychlostním omezením pak lze nelibost majitelů snadno pochopit. V této souvislosti si nelze nerýpout: ještěže velké části z nich postačí pomodlit se k podobizně Elona Muska a všechno bude zase fajn...


Tesla už nedovolí s Autopilotem porušovat rychlost, oddálila nasazení nové verze - 1 - Tesla Autopilot rychlostni omezeni 01Tesla už nedovolí s Autopilotem porušovat rychlost, oddálila nasazení nové verze - 2 - Tesla Autopilot rychlostni omezeni 02
Nové rychlostní omezení Autopilotu Tesly nefunguje, jak by mělo

Tesla už nedovolí s Autopilotem porušovat rychlost, oddálila nasazení nové verze - 3 - Tesla Autopilot rychlostni omezeni 03
Musk má navíc problém i s adaptací nového hardwaru, dočasné omezení bezpečnostních systémů tedy bude delší, než bylo plánováno

Zdroj: Electrek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.