Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
13 let starý luxusní křižník Mercedesu ukázal, co pořád umí na Autobahnu, dnes ho koupíte i za 300 tisíc
29.11.2021 | Petr Miler
Časy jeho slávy už dávno pominuly, irelevantním se ale přesto zjevně nestal. Nejenže předvádí velmi přesvědčivý jízdní projev, srovnatelné provedení dnes už vůbec není k dispozici.
Není tomu zase tak dlouho, co Mercedes začal prodávat novou generaci třídy S. Ta se sice nadále snaží zůstat na vrcholu automobilového potravního řetězce, ve srovnání se svými předchůdci se ale vrátila nanejvýš v osmiválcových provedeních, s myšlenkami na V12 musíte vyrazit pro Maybach. O dvě generace zpátky bylo v případě typu W221 všechno jinak - na vrcholu nabídky verzí nedotčených divizí AMG stálo provedení S600 s dvanáctiválcovým biturbem o objemu 5,5 litru.
Nebylo to už tehdy žádné ořezávátko, až 517 koní výkonu a 830 Nm točivého momentu mluví za vše. I těžký, vrcholně luxusní křižník v prodloužené verzi tato strojovna přes pohon pouze zadních kol vystřelila na stovku za 4,6 sekundy a rozjela jej na 250 km/h jen kvůli elektronickému omezovači. Pravý luxusní křižník svého druhu... A právě ten si nyní můžeme prohlédnout v akci na rychlostně neomezené německé dálnici.
Přes 13 let na krku (jde tedy o auto vyrobené v roce 2008) se projevuje velmi noblesně. K onomu omezovači se propracuje v mžiku a nejde jen o to. Na vůz zasluhující úctu už kvůli svému stáří je nadále velmi, velmi tichý - jízda takovým kalupem po Autobahnu nadále probíhá v kulisách nepředstavitelných ani v moderních autech obyčejnějších značek.
Přidáme-li do hry faktor poklesu hodnoty, který znamená, že S600 W221 dnes pořídíte v bazaru i za 300 tisíc Kč a za 400 tisíc už si můžete vybírat, je to docela působivé představení. Jak ovšem ukazují varovné kontrolky na palubní desce blikající po startu, nebude taková koupě rozhodně bez rizika, zvlášť za zmíněné ceny, s nimiž jsou spojené nájezdy v řádu stovek tisíc km. Tomuto autu zjevně vypovědělo službu ABS...






Mercedes S600 W2210 zjevně ani za 13 let nic neztratil ze své úrovně, na 250 km/h je ve velkém kalupu za téměř naprostého ticha, jak můžete vidět níže. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Němci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
před 2 hodinamiMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před 4 hodinamiŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
před 5 hodinamiMotor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
před 7 hodinamiVolbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva