Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
13 let starý luxusní křižník Mercedesu ukázal, co pořád umí na Autobahnu, dnes ho koupíte i za 300 tisíc
29.11.2021 | Petr Miler
Časy jeho slávy už dávno pominuly, irelevantním se ale přesto zjevně nestal. Nejenže předvádí velmi přesvědčivý jízdní projev, srovnatelné provedení dnes už vůbec není k dispozici.
Není tomu zase tak dlouho, co Mercedes začal prodávat novou generaci třídy S. Ta se sice nadále snaží zůstat na vrcholu automobilového potravního řetězce, ve srovnání se svými předchůdci se ale vrátila nanejvýš v osmiválcových provedeních, s myšlenkami na V12 musíte vyrazit pro Maybach. O dvě generace zpátky bylo v případě typu W221 všechno jinak - na vrcholu nabídky verzí nedotčených divizí AMG stálo provedení S600 s dvanáctiválcovým biturbem o objemu 5,5 litru.
Nebylo to už tehdy žádné ořezávátko, až 517 koní výkonu a 830 Nm točivého momentu mluví za vše. I těžký, vrcholně luxusní křižník v prodloužené verzi tato strojovna přes pohon pouze zadních kol vystřelila na stovku za 4,6 sekundy a rozjela jej na 250 km/h jen kvůli elektronickému omezovači. Pravý luxusní křižník svého druhu... A právě ten si nyní můžeme prohlédnout v akci na rychlostně neomezené německé dálnici.
Přes 13 let na krku (jde tedy o auto vyrobené v roce 2008) se projevuje velmi noblesně. K onomu omezovači se propracuje v mžiku a nejde jen o to. Na vůz zasluhující úctu už kvůli svému stáří je nadále velmi, velmi tichý - jízda takovým kalupem po Autobahnu nadále probíhá v kulisách nepředstavitelných ani v moderních autech obyčejnějších značek.
Přidáme-li do hry faktor poklesu hodnoty, který znamená, že S600 W221 dnes pořídíte v bazaru i za 300 tisíc Kč a za 400 tisíc už si můžete vybírat, je to docela působivé představení. Jak ovšem ukazují varovné kontrolky na palubní desce blikající po startu, nebude taková koupě rozhodně bez rizika, zvlášť za zmíněné ceny, s nimiž jsou spojené nájezdy v řádu stovek tisíc km. Tomuto autu zjevně vypovědělo službu ABS...






Mercedes S600 W2210 zjevně ani za 13 let nic neztratil ze své úrovně, na 250 km/h je ve velkém kalupu za téměř naprostého ticha, jak můžete vidět níže. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 11 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring