Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Americký svalnatec s motorem 5,4 V8 se na německé dálnici nevídá, předvedl svůj zvuk i maximálku
22.5.2023 | Petr Prokopec
Na Škodu Enyaq RS vám dnes nestačí ani 1,6 milionu korun a rychleji jak 180 km/h vás stejně nesveze. To Dodge Challenger s motorem V8 koupíte levněji a počítat můžete s lepší dynamikou než u českého elektromobilu.
Americké muscle cars mají pro řadu Evropanů pomalu větší kouzlo než italské supersporty. Ve srovnání s nimi totiž platíte daleko méně, praktická použitelnost je však nesrovnatelně vyšší. Mimo to zde máme kouzlo obřího motoru, který se nejen stará o slušnou dynamiku, ale rovněž o patřičný zvukový doprovod. Ve finále zde jsou vlastně jen dvě stinné stránky, z nichž tou první je poněkud vyšší žíznivost, než na jakou je našinec u evropských aut zvyklí. Druhou pak dostupnost, přes oceán totiž oficiálně nemíří každý model. S „šedým importem“ je pak spojena řada obav, byť často nemístných.
Dodge nicméně své zastoupení v Evropě má, pořídit zde tedy můžete i legendární a bohužel končící Challenger. Jeho třetí generace přitom dorazila v roce 2008, od té doby však vůz prošel řadou proměn. Základní verze tak sice je nadále k mání se šestiválcem, jeho objem se však zvedl ze 3,0 na 3,6 litru. Daleko živěji nicméně bylo pod kapotou osmiválcových modelů, neboť ty vrcholné jako nedávno odhalený SRT Demon 170 produkují přes tisíc koní. S tímto výkonem je tato varianta nejrychleji akcelerujícím silničním vozem světa, stovku totiž dá za 1,66 sekundy.
Lidé z kanálu AutoTopNL na Youtube ale na německý Autobahn vyvezli provedení s mnohem nižším potenciálem, a sice verzi R/T s paketem T/A, která disponuje 377 koňmi a stovku pokoří za 5,4 sekundy. To nejsou čísla, z nichž by si dnešní rozmazlené publikum posadilo na zadek, marná ale nejsou. 5,7litrová jednotka Hemi se navíc obejde bez přeplňování, což ji dává unikátní charakter. Dnes už totiž v Evropě motor bez turba nenabízí téměř nikdo. A pokud se někdo najde, pak ji obvykle používá jako součást hybridního pohonu. Challenger je tak jedním z posledních zástupců staré školy.
U nás si osmiválcové kupé můžete pořídit za 1,54 milionu korun, respektive za 1,6 mil. Kč v kombinaci se zmíněným paketem. Ten zahrnuje černé dekorativní polepy kapoty, střechy, boků a víka zavazadelníku, stejně jako 20palcová litá kola. Opomenuta nicméně nebyla ani technika, vůči sérii totiž přibylo lepší sání divize Mopar. Vše přitom může být vaše levněji, než kdybyste sáhli po takové Škodě Enyaq RS (od 1 644 900 Kč), která se s americkým muscle carem nemůže měřit ani v rámci akcelerace (6,9 s u výchozího provedení), ani v případě maximálky (pouhých 180 km/h).
I základní osmiválcový Challenger dokáže okouzlit, zvláště když za něj dáte daleko méně než za řadu evropských aut s mnohem nižším výkonem i horší dynamikou. Navíc tu máme jeho neobyčejný vzhled, stejně jako auru exotiky. Foto: Dodge
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva