Americký svalnatec s motorem 5,4 V8 se na německé dálnici nevídá, předvedl svůj zvuk i maximálku

Na Škodu Enyaq RS vám dnes nestačí ani 1,6 milionu korun a rychleji jak 180 km/h vás stejně nesveze. To Dodge Challenger s motorem V8 koupíte levněji a počítat můžete s lepší dynamikou než u českého elektromobilu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Americký svalnatec s motorem 5,4 V8 se na německé dálnici nevídá, předvedl svůj zvuk i maximálku

22.5.2023 | Petr Prokopec

Americký svalnatec s motorem 5,4 V8 se na německé dálnici nevídá, předvedl svůj zvuk i maximálku

/

Foto: Dodge

Na Škodu Enyaq RS vám dnes nestačí ani 1,6 milionu korun a rychleji jak 180 km/h vás stejně nesveze. To Dodge Challenger s motorem V8 koupíte levněji a počítat můžete s lepší dynamikou než u českého elektromobilu.

Americké muscle cars mají pro řadu Evropanů pomalu větší kouzlo než italské supersporty. Ve srovnání s nimi totiž platíte daleko méně, praktická použitelnost je však nesrovnatelně vyšší. Mimo to zde máme kouzlo obřího motoru, který se nejen stará o slušnou dynamiku, ale rovněž o patřičný zvukový doprovod. Ve finále zde jsou vlastně jen dvě stinné stránky, z nichž tou první je poněkud vyšší žíznivost, než na jakou je našinec u evropských aut zvyklí. Druhou pak dostupnost, přes oceán totiž oficiálně nemíří každý model. S „šedým importem“ je pak spojena řada obav, byť často nemístných.

Dodge nicméně své zastoupení v Evropě má, pořídit zde tedy můžete i legendární a bohužel končící Challenger. Jeho třetí generace přitom dorazila v roce 2008, od té doby však vůz prošel řadou proměn. Základní verze tak sice je nadále k mání se šestiválcem, jeho objem se však zvedl ze 3,0 na 3,6 litru. Daleko živěji nicméně bylo pod kapotou osmiválcových modelů, neboť ty vrcholné jako nedávno odhalený SRT Demon 170 produkují přes tisíc koní. S tímto výkonem je tato varianta nejrychleji akcelerujícím silničním vozem světa, stovku totiž dá za 1,66 sekundy.

Lidé z kanálu AutoTopNL na Youtube ale na německý Autobahn vyvezli provedení s mnohem nižším potenciálem, a sice verzi R/T s paketem T/A, která disponuje 377 koňmi a stovku pokoří za 5,4 sekundy. To nejsou čísla, z nichž by si dnešní rozmazlené publikum posadilo na zadek, marná ale nejsou. 5,7litrová jednotka Hemi se navíc obejde bez přeplňování, což ji dává unikátní charakter. Dnes už totiž v Evropě motor bez turba nenabízí téměř nikdo. A pokud se někdo najde, pak ji obvykle používá jako součást hybridního pohonu. Challenger je tak jedním z posledních zástupců staré školy.

U nás si osmiválcové kupé můžete pořídit za 1,54 milionu korun, respektive za 1,6 mil. Kč v kombinaci se zmíněným paketem. Ten zahrnuje černé dekorativní polepy kapoty, střechy, boků a víka zavazadelníku, stejně jako 20palcová litá kola. Opomenuta nicméně nebyla ani technika, vůči sérii totiž přibylo lepší sání divize Mopar. Vše přitom může být vaše levněji, než kdybyste sáhli po takové Škodě Enyaq RS (od 1 644 900 Kč), která se s americkým muscle carem nemůže měřit ani v rámci akcelerace (6,9 s u výchozího provedení), ani v případě maximálky (pouhých 180 km/h).


Americký svalnatec s motorem 5,4 V8 se na německé dálnici nevídá, předvedl svůj zvuk i maximálku - 1 - Dodge Challenger T-A paket ilustracni foto 01Americký svalnatec s motorem 5,4 V8 se na německé dálnici nevídá, předvedl svůj zvuk i maximálku - 2 - Dodge Challenger T-A paket ilustracni foto 02Americký svalnatec s motorem 5,4 V8 se na německé dálnici nevídá, předvedl svůj zvuk i maximálku - 3 - Dodge Challenger T-A paket ilustracni foto 03
I základní osmiválcový Challenger dokáže okouzlit, zvláště když za něj dáte daleko méně než za řadu evropských aut s mnohem nižším výkonem i horší dynamikou. Navíc tu máme jeho neobyčejný vzhled, stejně jako auru exotiky. Foto: Dodge

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.