Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani Ženeva už není svatá, svou účast na autosalonu zrušila první velká automobilka
17.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývaly časy, kdy automobilky musely být prakticky na všech autosalonech. Donedávna musely být aspoň v Ženevě, teď už zjevně neplatí ani to.
V minulém roce jsme naznačili, že zlatý věk autosalonů začíná pomalu končit. Patrné to bylo především ve Frankfurtu, který si nechalo ujít hned několik výrobců. Nejde přitom jen o okrajové značky jako Alpine, Aston Martin, DS, Rolls-Royce či Teslu, do hesenské metropole totiž nedorazily ani Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot a Volvo. Nepřekvapí proto vlastně ani odliv návštěvníků, jejichž počet vystoupal pouze na 810 000. To představuje 12,9procentní pokles oproti roku 2015.
Pokles zájmu automobilek však není spojen pouze s Frankfurtem, již dříve jsme zmiňovali třeba absenci Porsche v Detroitu. Rovnou zrušena pak byla kupříkladu motor show v německém Lipsku, kde svou účast odvolalo hned 17 značek. A jelikož ve stejném roce hlásila úbytek i Paříž, zdálo se, že jedinou jistotou je Ženeva. Nicméně ani zde již zavedené pořádky neplatí.
Svou účast na výstavišti Palexpo pro letošek zrušil Opel. Němci tento rok nechystají odhalení žádného zásadního vozu a prezentace dosavadního portfolia na takovém místě pro ně zřejmě není dos zajímavá. Nový vlastník Opelu, francouzský koncern PSA, ostatně již před časem zavelel k výraznému šetření pod vlastní střechou, daná strategie pak byla přesunuta z Francie do Německa. Opel se tak díky tomu bude na autosalonech objevovat pouze ve chvíli, kdy „pro to budou obchodní či marketingové důvody“.
Je nám samozřejmě jasné, že jedna vlaštovka hejno nedělá. Nicméně jen u Opelu ale nemusí zůstat. S ohledem na důležitost Ženevy je pak sice jisté, že výstavní plocha zaplněna bude, velmi pravděpodobně však na ni zamíří čínské automobilky. Tedy takové, které lidi zajímají vlastně jen proto, aby se přesvědčili, že jejich kvalita je stále špatná. Kvůli tomu ale mnozí již do Švýcarska nevyrazí, což by mohlo pro změnu způsobit odliv návštěvníků a sebrat vítr z plachet i dalším značkám.
Uvidíme tedy, jak se zájem o autosalony bude nadále vyvíjet. Nicméně v tomto ohledu budoucnost zrovna příznivě nevidíme. Ostatně stačí si jen uvědomit, že automobilky se stále více zaměřují na mladé, třebaže nová auta kupují spíše v pozdějším věku. A ti nepreferují klasický způsob prezentace či „kamenné krámy“, ale život online. Počátek konce je tedy zde, pročež jsme zvědavi, který autosalon zavře definitivně své brány jako další v pořadí...







Loni se mohl Opel v Ženevě pochlubit třeba novým SUV Crossland X. Letos na autosalon nedorazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včera
Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nejnovější články
Ojetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
před 10 hodinami
Japonci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
před 11 hodinami
Ruská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
včera
Automobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
včera
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.19. 22:23 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 08.19. 22:20 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.19. 22:19 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.19. 20:07 - Spectral
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
