Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola

Britské Ferrari má výkon větší než Bugatti Chiron. V akceleraci však zaostává, při ceně okolo 40 milionů korun tak asi zájemce nebude hledat snadno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola

29.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britské Ferrari má výkon větší než Bugatti Chiron. V akceleraci však zaostává, při ceně okolo 40 milionů korun tak asi zájemce nebude hledat snadno.

O inovované britské stíhačce jsme se rozepsali vcelku nedávno. Odhalení počítačových vizualizací modelu AF10 bylo přitom vskutku překvapivé, neboť asi jen málokdo počítal s tím, že Arash Farboud stále ještě touží nakopat Ferrari minimálně pozadí. Právě několik let stará křivda, kdy italská automobilka odmítla prodat íránskému podnikateli žijícímu v Londýně exkluzivní Enzo, totiž stála za zrodem kreace se vzhůru výklopnými dveřmi a celkovým výkonem 2 110 koní.

O produkci výkonu, který by mohlo závidět i Bugatti Chiron, se stará 6,2litrový přeplňovaný osmiválec z produkce General Motors. Tato pohonná jednotka ovšem dává k dobru „pouze“ 913 koní, o zbytek se stará čtveřice elektromotorů. Každý z nich nabídne dalších třista koní a to vše putuje na zadní nápravu. Benzínové koně v základu přes manuál, ty elektrické přes douspojkové převodovky.

Zrychlení vozu na stovku 2,8 s je ve srovnání s Bugatti Chiron pomalejší, na tom má zřejmě velký podíl právě pohon pouze jedné nápravy. Je tedy otázkou, zda značka najde dostatek zájemců o svou nejnovější kreaci. Zvláště při pohledu na cenu, která startuje na sumě 1,1 milionu liber (cca 38,2 mil. Kč). Ta přitom může narůst až na 1,2 milionu GBP (41,7 mil. Kč), pokud se rozhodnete pro variantu Racer osazenou ochrannou klecí či hasicím přístrojem.

Dodat pak již můžeme jen fakt, že nejen model AF10, ale celá automobilka je vlastně produktem uražené pýchy. Společnost Arash Motor Company totiž Farboud založil na sklonku 90. let minulého století krátce poté, co navštívil závod 24 hodin Le Mans. Ten vyhrálo Porsche 911 GT1, jehož silniční verzi si bohatý podnikatel chtěl pořídit. Značka však již v té době neměla žádné k dispozici, a tak Farboudovy peníze stejně jako později Ferrari odmítla.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola - 1 - Arash AF10 2016 zive foto 01Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola - 2 - Arash AF10 2016 zive foto 02Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola - 3 - Arash AF10 2016 zive foto 03Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola - 4 - Arash AF10 2016 zive foto 04Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola - 5 - Arash AF10 2016 zive foto 05Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola - 6 - Arash AF10 2016 zive foto 06Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola - 7 - Arash AF10 2016 zive foto 07Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola - 8 - Arash AF10 2016 zive foto 08
Arash AF10 dostal do vínku 2 110 koní, tedy více než Chiron. Jízdní dynamikou se ale novince Bugatti nemůže rovnat, jistě i kvůli pohonu zadních kol

Zdroj: Carscoops

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.