Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Arash AF10 na živých fotkách, 2 110 koní přenáší manuál na zadní kola
29.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské Ferrari má výkon větší než Bugatti Chiron. V akceleraci však zaostává, při ceně okolo 40 milionů korun tak asi zájemce nebude hledat snadno.
O inovované britské stíhačce jsme se rozepsali vcelku nedávno. Odhalení počítačových vizualizací modelu AF10 bylo přitom vskutku překvapivé, neboť asi jen málokdo počítal s tím, že Arash Farboud stále ještě touží nakopat Ferrari minimálně pozadí. Právě několik let stará křivda, kdy italská automobilka odmítla prodat íránskému podnikateli žijícímu v Londýně exkluzivní Enzo, totiž stála za zrodem kreace se vzhůru výklopnými dveřmi a celkovým výkonem 2 110 koní.
O produkci výkonu, který by mohlo závidět i Bugatti Chiron, se stará 6,2litrový přeplňovaný osmiválec z produkce General Motors. Tato pohonná jednotka ovšem dává k dobru „pouze“ 913 koní, o zbytek se stará čtveřice elektromotorů. Každý z nich nabídne dalších třista koní a to vše putuje na zadní nápravu. Benzínové koně v základu přes manuál, ty elektrické přes douspojkové převodovky.
Zrychlení vozu na stovku 2,8 s je ve srovnání s Bugatti Chiron pomalejší, na tom má zřejmě velký podíl právě pohon pouze jedné nápravy. Je tedy otázkou, zda značka najde dostatek zájemců o svou nejnovější kreaci. Zvláště při pohledu na cenu, která startuje na sumě 1,1 milionu liber (cca 38,2 mil. Kč). Ta přitom může narůst až na 1,2 milionu GBP (41,7 mil. Kč), pokud se rozhodnete pro variantu Racer osazenou ochrannou klecí či hasicím přístrojem.
Dodat pak již můžeme jen fakt, že nejen model AF10, ale celá automobilka je vlastně produktem uražené pýchy. Společnost Arash Motor Company totiž Farboud založil na sklonku 90. let minulého století krátce poté, co navštívil závod 24 hodin Le Mans. Ten vyhrálo Porsche 911 GT1, jehož silniční verzi si bohatý podnikatel chtěl pořídit. Značka však již v té době neměla žádné k dispozici, a tak Farboudovy peníze stejně jako později Ferrari odmítla.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.








Arash AF10 dostal do vínku 2 110 koní, tedy více než Chiron. Jízdní dynamikou se ale novince Bugatti nemůže rovnat, jistě i kvůli pohonu zadních kol
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 2 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
