Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní

Trucpodnik Arashe Farbouda plodí nové ovoce. To dostalo do vínku osmiválec a čtyři elektromotory, s ohledem na výkon ale dynamikou až tak neoslní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní

22.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Trucpodnik Arashe Farbouda plodí nové ovoce. To dostalo do vínku osmiválec a čtyři elektromotory, s ohledem na výkon ale dynamikou až tak neoslní.

Automobilka Arash Motor Company sice vznikla již v roce 1999, do širšího podvědomí se ovšem zapsala až o nějaká čtyři léta později. V té době její zakladatel Arash Farboud vyprávěl snad každému, kdo byl ochoten naslouchat, jak byl odmítnut Ferrari ve snaze stát se jedním z majitelů tehdy nového limitovaného Enza. Jeho společnost se tak rázem stala trucpodnikem, v jehož útrobách měla vzniknout konkurence pro italský supersport.

Jak se ovšem asi dalo očekávat, k pokoření Ferrari nikdy nedošlo. Místo toho Farboud prodal práva na model GTS značce Farbio Sports Cars, která se záhy sloučila s Ginettou. Zmiňovaný vůz tak nakonec dostal označení F400, přičemž ve výrobě setrval do roku 2010. Poté jej Britové zásadním způsobem přepracovali a pustili opětovně na trh pod názvem G60. Toto kupé se přitom montuje v Leedsu i nadále, a očekávat v jeho případě můžete 314 koní.

Tímto modelem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na kupé AF10. Za tím již opět stojí Farboud, který supersport tohoto jména poprvé ohlásil již v roce 2008. V té době se přitom o pohon staral sedmilitrový osmiválec od GM, který produkoval okolo 500 koní. K sériové výrobě ale nakonec nikdy nedošlo, místo toho projekt upadl v zapomnění. Tedy alespoň v případě veřejnosti, Farboud jej ale zjevně z mysli nikdy nepustil.

Automobilka Arash Motor Company proto nyní oznámila, že inovované kupé AF10 bude odhaleno na autosalonu v Ženevě, přičemž návštěvníky má ohromit zejména výkonem 2 110 koní a 2 280 Nm. Díky tomuto výkonu by zrychlení z klidu na stovku mělo zabrat 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost však činí jen málo impozantních 323 km/h. To sice není malé tempo, nicméně při pohledu na ony parametry nepůsobí dvakrát přesvědčivě.

Důvod samozřejmě leží v pohonném ústrojí, neboť Farboud nenahradil pouze atmosférický motor přeplňovaným, ale zároveň přidal také čtveřici elektromotorů. Každý z nich přitom dává k dobru 300 koní, zatímco 6,2litrový osmiválec byl naladěn na 913 koní a 1 200 Nm. Již s tímto výkonem silou by ale podle nás nemělo být problémem dosáhnout vyšší maximální rychlosti, u AF10 je ale maximem zmíněná cifra.

Akcelerace také není nezajímavá, ani její hodnota ale příliš nekoresponduje s dvěma tisíci koňmi výkonu. Zde vůz jistě brzdí hmotnost baterií o kapacitě 32 kWh, přesný počet kilogramů nezmiňuje značka ani v případě hybridního ústrojí, ani v rámci celého vozu. Víme ovšem, že spalovací motor je spárován se šestistupňovým manuálem (automat je za příplatek). Přenos výkonu každého elektromotoru pak má na starosti samostatná dvouspojková převodovka, přičemž agregáty mají v jízdním režimu Race fungovat jako generátory a doplňovat kapacitu baterií.

Zatím není jisté, zda model AF10 bude možné dobíjet také ze zásuvky, ani jak dlouhou dobu taková činnost zabere. Arash totiž dále uvedl jen tolik, že vůz počítá se třináctidílným karbonovým šasí, se kterým jsou spojeny přední a zadní hliníkové pomocné rámy. V případě podvozku pak najdeme ve všech čtyřech rozích dvojité lichoběžníky, dorazila i hydraulika navyšující světlou výšku na 15 cm.

Standardem se mají stát karbonové dekorace, dotykový displej či navigační systém, zvenčí je pak možné počítat s 19palcovými předními a 20palcovými zadními koly a pneumatikami Michelin Pilot Sport 2. Kromě základní verze bude k mání i varianta Racer, která se má pochlubit ochrannou klecí, hasicím přístrojem či systémem odpojujícím veškeré elektrické obvody.

Kromě této dvojice se pak na ženevském stánku značky objeví i model AF8 Cassini, tedy nová verze už známého AF8, v jejímž případě se opětovně setkáváme se sedmilitrem V8. Jeho výkon byl nastaven na 550 koní, přičemž zadní kola touto tímto výkonem zásobuje šestistupňový manuál. Stovka se odehraje za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 322 km/h. Máme tu tedy prakticky stejnou dynamiku jako u hybridu.

V případě základní osmiválcové verze lze ovšem daným hodnotám více než věřit, zvláště když vše doplňuje suchá hmotnost 1 200 kg daná rozsáhlým použitím karbonových vláken. Kromě toho AF8 Cassini zdobí i příznivější cena 350 000 GBP (cca 12,2 mil. Kč), zatímco za AF10 dáte 1,1 milionu liber (38,2 mil. Kč), respektive 1,2 mil. GBP (41,7 mil. Kč) za verzi Racer. Co se vyklube ze zatím pouze avizovaného hybridu, je otázkou, nedůvěra části publika ve Farboudovy automobilové projekty je s ohledem na dosavadní zkušenosti omezená...


Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 1 - Arash AF10 2016 prvni sada 01Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 2 - Arash AF10 2016 prvni sada 02Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 3 - Arash AF10 2016 prvni sada 03Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 4 - Arash AF10 2016 prvni sada 04Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 5 - Arash AF10 2016 prvni sada 05Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 6 - Arash AF10 2016 prvni sada 06Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 7 - Arash AF10 2016 prvni sada 07Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 8 - Arash AF10 2016 prvni sada 08Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 9 - Arash AF10 2016 prvni sada 09Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 10 - Arash AF10 2016 prvni sada 10Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 11 - Arash AF10 2016 prvni sada 11Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 12 - Arash AF10 2016 prvni sada 12Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 13 - Arash AF10 2016 prvni sada 13Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 14 - Arash AF10 2016 prvni sada 14Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 15 - Arash AF10 2016 prvni sada 15Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 16 - Arash AF10 2016 prvni sada 16Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 17 - Arash AF10 2016 prvni sada 17Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 18 - Arash AF10 2016 prvni sada 18Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 19 - Arash AF10 2016 prvni sada 19Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 20 - Arash AF10 2016 prvni sada 20Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 21 - Arash AF10 2016 prvni sada 21Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 22 - Arash AF10 2016 prvni sada 22Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 23 - Arash AF10 2016 prvni sada 23Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 24 - Arash AF10 2016 prvni sada 24Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 25 - Arash AF10 2016 prvni sada 25Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 26 - Arash AF10 2016 prvni sada 26Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 27 - Arash AF10 2016 prvni sada 27Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 28 - Arash AF10 2016 prvni sada 28Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 29 - Arash AF10 2016 prvni sada 29Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 30 - Arash AF10 2016 prvni sada 30Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 31 - Arash AF10 2016 prvni sada 31
Arash Motor Company představí v Ženevě hybridní model AF10...

Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 32 - Arash AF8 Cassini 2016 prvni sada 01Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 33 - Arash AF8 Cassini 2016 prvni sada 02Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 34 - Arash AF8 Cassini 2016 prvni sada 03Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 35 - Arash AF8 Cassini 2016 prvni sada 04Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 36 - Arash AF8 Cassini 2016 prvni sada 05Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 37 - Arash AF8 Cassini 2016 prvni sada 06Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 38 - Arash AF8 Cassini 2016 prvni sada 07Arash AF10: britské Ferrari se vrací na scénu, teď má nabídnout 2 110 koní - 39 - Arash AF8 Cassini 2016 prvni sada 08
...i osmiválcové kupé AF8 Cassini

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše