Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech

Svým vzhledem nadchne asi málokoho, stačí mu ale povolit otěže. A rázem budete toužit po tom, abyste patřili mezi stovku vyvolených zákazníků, kteří si tento stroj mohli pořídit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech

8.6.2022 | Petr Prokopec

Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech

/

Foto: Gordon Murray Automotive

Svým vzhledem nadchne asi málokoho, stačí mu ale povolit otěže. A rázem budete toužit po tom, abyste patřili mezi stovku vyvolených zákazníků, kteří si tento stroj mohli pořídit.

Přiznám se, že McLaren F1 mi po designové stránce nikdy k srdci příliš nepřirostl. Vím, zní to pomalu jako svatokrádež, ovšem zkuste jeho vzhled porovnat třeba s italskými supersporty. Rázem zjistíte, že dvanáctiválcový britský vůz hraje opravdu trochu jinou ligu, vizuální atraktivita jeho silnou zbraní rozhodně není. Ve srovnání s novým dílem Gordona Murrayho jde ale i tak krasavce. GMA T.50 totiž skutečně klade důraz jen a pouze na funkci, které je uzpůsobeno naprosto vše. Při pohledu zezadu tak vůz působí jako poměrně úzký a vysoký, za čímž mimo jiné stojí i jeho výrazný ventilátor.

Pokud bych ovšem měl k dispozici nezměrné bohatství, zařadil bych do sbírky oba tyto vozy, ideálně pak do sekce technických zázraků, ve které by mimo jiné figurovalo i Bugatti Veyron. Přesně těmi stroje legendárního konstruktéra Formule 1 jsou - líbit se vám nemusí vizuálně, každý coul jejich konstrukce je ale projevem geniality tvůrce, něčím, čemu se žádný jiný silniční vůz ani zdaleka neblíží.

T.50 je skutečně dílem génia. I s dvanáctiválcem pod kapotou totiž neváží ani tunu, což pochopitelně prospívá ovladatelnosti. Pohonná jednotka je pak spárována s manuálem, díky kterému jste v centru dění, stejně jako s ohledem na uprostřed umístěnou sedačku řidiče. Vše pak korunuje soundtrack, kvůli kterému vás možná i vykážou z některých okruhů. Řev dvanáctiválce vyvinutého společně s Cosworthem totiž překonává i jednotku BMW z McLarenu F1, která přišla v době mnohem benevolentnějších limitů.

Je přitom třeba dodat, že vůz zachycený níže na videu stále ještě nenarazil do omezovače, který je usazen o poznání dále než u zbytku současné produkce. Stačí si totiž jen uvědomit, že plný výkon 663 koní máte k dispozici až v 11 500 otáčkách. V té chvíli lze očekávat bezkonkurenční serenádu, jíž si bude moci užívat pouze sto lidí. Murray přitom již oznámil, že každý exemplář bude naprostým unikátem, i kdyby si dva zákazníci objednali tentýž odstín stejné barvy. Firma je totiž v takovém případě namíchá lehce odlišně.

Podívejte se na jeden z předprodukčních exemplářů na videích níže při projížďce s McLareny F1 po Itálii, je to snad jediný vůz, po kterém mohou majitelé původního F1 koukat s touho jej vlastnit místo perly automobilové produkce 90. let minulého století.


Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech - 1 - Gordon Murray Automotive T.50 2020 prvni oficialni sada 10Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech - 2 - Gordon Murray Automotive T.50 2020 prvni oficialni sada 20Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech - 3 - Gordon Murray Automotive T.50 2020 prvni oficialni sada 21Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech - 4 - Gordon Murray Automotive T.50 2020 prvni oficialni sada 36Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech - 5 - Gordon Murray Automotive T.50 2020 prvni oficialni sada 37Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech - 6 - Gordon Murray Automotive T.50 2020 prvni oficialni sada 38
T.50 zatím ještě nebyl dodán žádnému zákazníkovi, do Vánoc by se nicméně první z nich měli dočkat. Příští rok chce totiž firma již montovat okruhovou verzi Niki Lauda. Foto: Gordon Murray Automotive

Zdroj: Babylon Car Video@YouTube, anytimespy@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše