Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Auto s 1 026 koňmi a maximálkou omezenou na 90 km/h není vtip, je to finská realita
11.3.2022 | Petr Prokopec
Když už si koupíte auto s motorem 6,2 V8 s kompresorem o výkonu přes 1 000 koní, jistě nedoufáte v to, že vás bude moci s lehkostí předjet Škoda 105. Přesně s tím se ale musí smířit kupci Mammothu 1000 ve Finsku, chtějí-li zůstat v mezích zákona a neplatit příliš.
Každý stát má svá specifika, ať již se to týká oblíbeného jídla, televizních pořadů, hudby či třeba daňových zákonů. My si dnes posvítíme na Finsko, které stejně jako ostatní skandinávské země ve velkém podporuje prodej papírově nízkoemisních vozidel. Do vládní kasy však nesahá až tak moc jako třeba sousední Norsko, místo toho je relativní zvýhodnění dáno až brutálními daněmi uvalenými na vysokoemisní spalovací vozy. Při registraci těch „bezemisních“ ovšem státu neodvádíte nic.
V důsledku tohoto stavu není překvapením, že se mnozí Finové chovají stejně jako Češi a hledají způsob, jak pravidla obejít. Jednou z možností je zařazení prodávaného vozu do kategorie N2, což jsou užitková auta s hmotností nad 3,5 tuny. Je tu nicméně jeden problém, za kterým stojí Brusel. Evropská unie totiž rozhodla, že vozy zaregistrované v této kategorii nesmí dosahovat vyšší maximální rychlosti než 90 km/h. To pochopitelně u skutečných náklaďáků až tak nevadí, v případě obcházení pravidel s reálně jinými vozy vydávanými za užitkové ale může nastat kuriózní situace.
Přesně k tomu nyní v případě Hennessey Mammoth 1000. Tedy upravenému americkému SUV Ram TRX, které si vzala do parády slavná texaská tuningová firma. Ta se zaměřila především na motor, kterým je 6,2litrový přeplňovaný osmiválec. Z něj vydolovala 1 026 koní a 1 313 Nm, což jsou čísla, ze kterých padá čelist až na zem. Hennessey pak uvádí, že stovku vůz pokoří za 3,2 sekundy, o reálné maximálce se však nezmiňuje.
Nízká jistě nebude, finským kupcům to ale může být jedno, neboť maximální rychlost byla omezena na 90 km/h. Pokud vám to přijde jako příliš velká oběť, zvažte následující. Kdyby auto nespadlo do kategorie N2, jako osobák by s papírovými emisemi CO2 ve výši 506 gramů na kilometr podléhalo 44,8procentnímu zdanění, což znamená, že při ceně 249 900 Eur (cca 6,29 milionu Kč) by bylo třeba do státní kasy odvést 111 955 Eur (asi 2,8 milionu) jen na daních. To onen přesun do kategorie N2 ruší. A pro případné čímany jistě nebude problém omezovač zase odstranit...















Ram TRX Hennessey Mammoth 1000 zvládá díky 1 026 koním stovku za 3,2 sekundy, jeho maximálka pak jistě bude dalece za dvoustovkou. Totéž auto prodávané ve Finsku ale zvládá jen 90 km/h, kvůli daním totiž zamířil do kategorie užitkových vozů s hmotností nad 3,5 tuny, které mají nařízené rychlostní omezení. Foto: Hennessey
Zdroj: Netti Auto přes The Drive
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva