Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům
7.11.2024 | Petr Prokopec
Teď už chybí jen to, aby se svým prvním autem se spalovacím motorem přišla Tesla, a obrat je dokonán. Těžko říci, zda je schopna či ochotna být až tak flexibilní, konkurenční Nio s tím ale problém nemá.
Vyhodíš ho dveřmi, vrátí se ti oknem, říká se. Toto pořekadlo lze nyní vztáhnout na čínské automobilky, kterým se Evropská unie letos rozhodla udělat čáru přes rozpočet zavedením vysokých dovozních cel na elektrická auta. To mělo místní výrobce učinit konkurenceschopnějšími, reálně se ale stane pravý opak. Averze k elektrickému pohonu se nezmění a Číňané jim začnou konkurovat i jinými cestami.
Inspirací jim může být místní úspěch MG, které spadá pod čínský SAIC. Zatímco většina čínských aut se sem žene s elektrickým pohonem, MG je úspěšné hlavně díky spalovacím a hybridním vozům. Konkurenční Nio to nemůže nevidět, a tak přestože se dosud prezentovalo jen jako výrobce ryzích elektromobilů, ani jemu nakonec nebudou smrdět spalovací motory.
S odvoláním na své zdroje o tom informuje Reuters. Automobilka, která dosud použitelnost svých elektromobilů navyšovala leda s pomocí výměnných stanic na baterie, má vyvíjet první hybridní vůz, a to nikoli pro domácí trh, nýbrž právě pro Evropu a Střední Východ. Poté by ovšem měly přijít na řadu i další země. Do těch novinky osazené benzinovou a elektrickou jednotkou zamíří pod novou značkou Firefly.
Nio by tak zabilo víc much jednou ranou, neboť elektrická Nia jsou docela drahá a tváří se jako prémiová auta. S hybridním pohonem by mohla být levnější sama o sobě, navíc se vyhnout vysokým clům, i takto se přiblížit masovému publiku a zároveň neovlivňovat image modelů „ryzího” Nia. Vypadá to, že Číňané jsou prostě mnohem flexibilnější než místní automobilky, které trvají už léta na jediném směru, ze kterého nehodlají uhnout. Není čas to změnit?








Nio bylo až dosud známé jen jako výrobce elektromobilů. Po zvýšení cel ovšem Číňané začali pracovat na hybridech používajících dominantně spalovací motory, kterých se vysoká cla netýkají. Pokud by takový pohon dostalo auto jako kombík ET5, v Evropě by mělo šanci skórovat. Foto: Nio
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
včeraAudi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025
Nejčtenější články
Němci ukázali novinky pro armádu. Parametry obřího tahače tanků berou dech, utáhne až 250 tun s pomocí motorů 12,8 a 15,6
5.2.2025Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025K mání je poklad staromilců, nejeté poslední velké luxusní Audi s motorem V6 bez turba, manuálem a výbavou jako z katalogu Škody
6.2.2025Záběry ukazují, že Jaguar po pár letech skutečně vykupuje zpět a posílá do šrotu tisíce kusů svého elektrického propadáku
6.2.2025VW už ztratil soudnost, svou spásu vidí v autě postaveném kolem 6 let starého odpískaného designu a 8 let staré techniky
6.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva