Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Brutus: pekelný stroj s monstrózním motorem
17.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Motor V12, 47 litrů objemu, primitivní konstrukce a spousta rachotu, kouře a plamenů šlehajících z výfuků. To je Brutus, vůz zcela naplňující své jméno.
Asi netřeba zdůrazňovat, že období po první světové válce nebylo pro Němce procházkou růžovým sadem. Přesto se našli jedinci, kteří se odmítli poddat chmurám doby a začali pořádat závody ve sprintu. A protože bylo v Německu zakázáno vlastnit velká letadla, jejich motory mohly posloužit pro pohon těchto předchůdců dragsterů.
Protože se jich pro dnešní dobu mnoho nezachovalo, rozhodlo se technické muzeum v Sinsheimu, že se pokusí něco podobného samo. Prvním úkolem bylo sehnat motor. Nakonec se ve Španělsku našel jeden exemplář typu BMW VI. Ve své době to byl nejpoužívanější motor v německých letadlech a licenčně ho vyráběl i Sovětský svaz. Jeho technické parametry jsou úctyhodné. Délka 1,8 m, výška 1,1 m, šířka 0,8 m, suchá hmotnost 510 kg, objem téměř 46 l (vrtání x zdvih 160 x 190 mm). Údaje o výkonu se různí, někde je uvedeno 500 k při 1 500 1/min, jinde 650 až 750 k při 1 700 1/min. Takto nějak si představujeme opak downsizingu.

Tohoto drobečka v Sinsheimu posadili do přepracovaného šasi automobilu American LaFrance z roku 1908. Výsledkem je vůz, který v pohodě dosáhne rychlosti 100 km/h a „točí” při tom jen 800 otáček. Gigantická je spotřeba, 100 l na 100 km. Však má auto také pořádnou nádrž.
Ale dost už slov, raději se podívejte na přiložená videa. Je to neskutečná podívaná. Závěrem dodám, že muzeum v Sinsheimu stojí navštívit nejen kvůli tomuto Otesánkovi, mají tam nejen spoustu jiných zajímavých vozů, ale také exempláře dvou nejrychlejších dopravních letadel světa - Tupolevu Tu-144 a Concorde.
Video německého pořadu AutoMotoSport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 2 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP včera 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike včera 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi včera 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
- Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa 18.11.2025
Nejčtenější články
Dnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
20.10.2025
Zkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
21.10.2025
Reálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
21.10.2025
Opuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
21.10.2025
Spalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
21.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
