Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M Performance: Mnichov představí v Ženevě modely M s naředěnou krví
12.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
BMW uvede novou produktovou řadu automobilů M Performance, která vysvětluje, proč se najednou rojí tolik maskovaných M modelů, včetně dieselů.
Mnichovská automobilka již brzy vytvoří nový prostor a marketingový nástroj na zpeněžení své sportovní značky M GmbH. Za necelé dva měsíce odhalí v Ženevě první auta zařazená do nové sportovní řady M Performance. Podle hierarchie by se mělo jednat o modely stojící na pomezí běžných BMW a regulérních strojů divize M.
BMW si to představuje následovně. Poznávacím znamením těchto vozů se mají stát laděné motory, upravené podvozky s vylepšenou ovladatelností a upraveným designem, ale zároveň vhodné do každodenního provozu bez kompromisů v oblasti komfortu a celkové kvality jízdy.
„Naše úsilí zaměřujeme na klientelu hledající více emocionality a výkony, která se ale nechce vzdát běžné použitelnosti svých aut,” říká Dr. Friedrich Nitschke, šéf divize M GmbH. Nitschke zároveň dodal, že se program M Performance dotkne různých modelů, včetně benzínových i dieselových motorizací. Nejvyšší šéf k podpoře těchto plánů odkazuje třeba na BMW M535i z 80. let, což skutečně nebyl čistokrevný automobil divize M, ale nabízel upravený podvozek i motor. „Našim cílem je navázat na tuto tradici,” tvrdí.
Součástí nové řady se patrně jako první stane crossover X6 M 50d vybavený třikrát přeplňovaným dieselem o objemu 3,0 litru, který se v rozostřené podobě již objevil na video-upoutávkách pocházejících přímo od BMW a jeho premiéra společně s faceliftem byla očekávána v Ženevě. Dalším v pořadí bude pětka vybavená identickým motorem s průběžným (a možná i definitivním) jménem M 550d. Výkon řadového šestiválce by měl být 386 koní a maximální točivý moment 700 newtonmetrů.
Později dojde také na zážehové pohonné jednotky. Nejdříve se počítá s předběžně nejvýkonnější jedničkou v provedení M 135i poháněnou přeplňovaným třílitrovým šestiválcem N55 s výkonem zvýšeným na cirka 325 koní.






Třílitrový diesel přeplňovaný trojicí turbodmychadel se objeví nejdříve v crossoveru X6, M 550d bude následovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 11 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 2 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 5 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva